Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV sredo, 24. avgusta je v Domu Krajanov Ajdovščina potekala prva javna razprava na temo trajnostne mobilnosti. Na njej so strokovnjaki Ljubljanskega urbanističnega zavoda (LUZ) ter Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) predstavili projekt CPS, katere osrednji namen je uvajanje dolgoročnih, strateških in trajnostnih rešitev na področju urejanja prometa, ki bodo pripomogle k še višji kakovosti življenja v občini.
Občina Ajdovščina je z željo po trajnostni mobilnosti uspešno kandidirala na razpisu Ministrstva za infrastrukturo in pridobila sredstva Kohezijskega sklada Evropske unije za sofinanciranje izdelave Celostne prometne strategije (CPS).
Po poročanju spletne strani Občine Ajdovščina bodo pomembno vlogo pri oblikovanju CPS imeli tudi občani in občanke Ajdovščine, saj se kot pešci, kolesarji ali vozniki pogosto soočajo z različnimi prometnimi izzivi, s svojim znanjem in izkušnjami pa lahko bistveno pripomorejo k iskanju ustreznih rešitev. Da je javnost izredno zainteresirana za sodelovanje, se je pokazalo tudi na tokratni razpravi, saj je k aktivni udeležbi pristopilo več kot 30 posameznikov, ki so se v začetku seznanili z dejstvom, da sta za spremembe bistvena tako proces spreminjanja načina dela kot drugačen pristop k reševanju prometnih izzivov. Evropski trendi reševanja izzivov na področju mobilnosti se namreč kažejo predvsem v ukrepih, ki omogočajo lažje in varnejše pogoje za pešce in kolesarje, ter v spodbujanju uporabe javnega potniškega prometa, s tem pa pripomorejo k višji kakovosti javnih prostorov, večji varnosti otrok v prometu, zmanjšanju količine toplogrednih plinov, prav tako so pričakovani pozitivni učinki na okolje in zdravje.
Na javni razpravi so udeleženci kot največje izzive občine izpostavili pomanjkanje in slabo urejenost pešpoti, predvsem v industrijsko-trgovski coni Ajdovščina, ki velja za pešcem neprijazno, kot tudi v samem središču mesta ter okoliških vaseh (Cesta, Lokavec, Potoče, Žapuže). Da bi spodbudili uporabo kolesa kot prevoznega sredstva za vsakodnevne opravke, bi bilo potrebno urediti povezano mrežo kolesarskih poti v samem naselju ter jo navezati na okoliške kraje. Kot večji izziv je bil izpostavljen tranzitni promet na območju nekdanje industrijske cone Lipa, ki ovira stanovalce, moteč pa je tudi za dijake bližnje srednje šole ter uporabnike športne dvorane. Življenje v mestnem in vaških središčih po mnenju udeležencev najbolj ovirajo parkirana vozila, ki zasedajo večino trgov. Z zmanjševanjem površin za avtomobile bi mestni in vaški trgi lahko spet postali zanimivi in prijetni javni prostori namenjeni srečevanju in druženju prebivalcev vseh generacij.
Ob tem je potrebno poudariti tudi izredno angažiranost s strani občinske uprave, kjer se zavedajo pomembnosti vključevanja javnosti in sodelovanja vseh ključnih deležnikov v občini. Kot je na začetku povedal župan Tadej Beočanin, si želijo z uspešno pridobljenimi evropskimi sredstvi izdelati dokument, ki bo predstavljal dobro izhodišče za nadaljnje trajnostno urejanje prometa, ob tem pa je opozoril, da je CPS namenjena predvsem reševanju prometnih izzivov v strnjenih urbanih naseljih Ajdovščine, da bo pa dokument vsekakor naslavljal tudi problematiko oddaljenih krajev, saj se lahko le na ta način promet v občini uredi celostno. Ob koncu je poudaril, da so prizadevanja občine intenzivno usmerjena v to, da bo dokument nastajal v tesnem sodelovanju z občankami in občani, saj je glavni cilj poiskati prave rešitve za njihove potrebe.
Župan Tadej Beočanin je takole na svoji Facebook strani komentiral sredin sestanek: "Veseli me število udeležencev, predvsem pa njihove razprave, ki so navrgle številne težave, s katerimi se tako v mestu kot na podeželju spopadajo občani, predvsem kot pešci in kolesarji. Njihova varnost je zato naša prvenstvena skrb, pri čemer nam bo pomagala prav v javni razpravi oblikovana celostna ureditev prometa v občini. CPS je namreč načrtovanje prometa, ki izhaja iz izkušenj dobrih praks mnogih evropskih mest, kjer so središče načrtovanja ljudje, njihova varnost in s tem višja kakovost bivanja. CPS pa je tudi osnova za pridobivanje evropskih nepovratnih sredstev, ki so namenjena konkretnim ukrepom na področju urbane mobilnosti (kolesarske steze, stojala, pločniki, omejevanje prometa v mestnih jedrih, zeleno mestno logistiko in sodobne tehnologije za upravljanje mobilnosti …). Ko bomo izoblikovali strategijo, bomo za ta sredstva tudi kandidirali."
* Vir: Občina Ajdovščina
* Foto: Tadej Beočanin Facebook