V četrtek, 29. junija 2023, so se svetnice in svetniki zbrali na 7. redni seji Občinskega sveta Ajdovščine. Na dnevnem redu so obravnavali 12. točk.
1. Potrditev zapisnika 6. redne seje ter potrditev poročila o izvajanju sklepov 6. redne seje; Odgovori na vprašanja svetnikov
2. Vprašanja in pobude
3. Pravilnik o štipendiranju ter nagradah za izjemne dosežke in uspehe dijakov in študentov – 2. obravnava
Prva obravnava Pravilnika o štipendiranju ter nagradah za izjemne dosežke in uspehe dijakov in študentov (v nadaljevanju besedila Pravilnik) je bila opravljena na seji Občinskega sveta Občine Ajdovščina dne 25. 5. 2023. V prvi obravnavi so bile podane pripombe oziroma stališča na posamezne člene. Prva pripomba se je nanašala na 7. člen Pravilnika, ki govori o sprejemanju sklepa o določitvi lokalno pomembnih ali deficitarnih poklicev, druga pripomba se je nanašala na sodelovanje Mladinskega sveta Ajdovščina pri pripravi gradiv, pravilnikov, strategij, ki se sprejemajo na občinskem svetu, zadnja pripomba je bila podana na višino štipendiranja deficitarnih in občinskih štipendij ter višino letnih nagrad. Predlagane pripombe pri pripravi Pravilnika za 2. obravnavo niso bile upoštevane. Po prvi obravnavi je bilo v roku za podajo amandmajev, od 1. 6. do 8. 6. 2023, podanih 6 amandmajev, ki jih je podal občinski svetnik Angel Vidmar. Na skupni seji Odbora za družbene zadeve in Odbora za gospodarstvo in gospodarske javne službe je predlagatelj Angel Vidmar po razpravi in glasovanju o prvem in drugem amandmaju vse amandmaje umaknil.
V besedilo Pravilnika za drugo obravnavo je vnesena dopolnitev prve alineje prvega odstavka 5. člena Pravilnika z besedo »s stalnim«, ki se upošteva v besedilu kot tehnični popravek predlagatelja Pravilnika. Gre za preciziranje določbe, ki je sicer povezana s 15. členom Pravilnika, kjer je v tretjem odstavku natančno določeno, da se zahteva stalno bivališče v občini Ajdovščina.
4. Sklep o sprejemu letnega poročila ter sklep o uporabi presežka prihodkov nad odhodki Javnega stanovanjskega sklada Občine Ajdovščina
Pri izdelavi letnega poročila smo sledili pomembnemu vodilu, to je njegovi informiranosti, pri čemer razkrivamo, tako obvezne kot tudi dodatne, prostovoljne vsebine. Letno poročilo sestavlja: (1) poslovno poročilo in (2) računovodsko poročilo. V poslovnem poročilu, ki ga je pripravil poslovodni organ na podlagi poročil in informacij služb oziroma enot, so podane informacije o delovanju sklada. Letno poročilo v primeru JSS OA upošteva za poslovno leto obdobje od vključno 01.06.2022, ko je sklad pričel delovati, do 31. decembra 2022.
V letu 2022 so bili realizirani prihodki in drugi prejemki v višini 331.817,12 evrov, kar predstavlja 124,04 % načrtovanega Finančnega načrta za leti 2022 in 2023. Od tega je za 331.817,12 evrov prihodkov, za 0,00 evrov prejetih vračil danih posojil. Zadolžitev v letu 2022 ni bilo. Izdatki so realizirani v višini 76.104,22 evrov, kar predstavlja 28,45 % načrtovanega. Odhodki so bili realizirani v višini 76.104,22 evrov. V letu 2022 ni bilo danih posojil kot tudi odplačil posojil. Realizirano je povečanje sredstev na računih za 255.713,20 evrov.
Javni stanovanjski sklad Občine Ajdovščina je poslovno leto zaključil s presežkom prihodkov nad odhodki v znesku 255.713,20 EUR. Sklad je prenesena sredstva neporabljenih neprofitnih najemnin ob prenosu le-teh od ustanovitelja na Sklad vodil kot stvarni vložek.
Realizacija glavnih programov
Tekoče vzdrževanje namenskega premoženja smo v letu 2022 izvajali v skladu s planom vlaganj v stanovanja za leto 2022, ki je bil skladen z Odlokom o proračunu OA za leto 2022 in potrjen na Občinskem svetu OA.
Predvidena investicijska vzdrževanja so se izvajala v skladu s planom. Nekatera so zaključena in opremljena s končnim obračunom, ostala so v teku in zanje obstajajo vmesne situacije. Da bi bila stanovanja ustrezno pripravljena za oddajo uspelim upravičencem prihajajočega Javnega razpisa za oddajo neprofitnih najemnih stanovanj v najem, se izvajajo prenove izpraznjenih stanovanjskih enot.
Nakupi stanovanj na trgu se v letu 2022 zaradi pomanjkanja cenovno primernih stanovanjskih enot niso izvajali.
JSS OA se je že v letu 2022 pripravljal na objavo Javnega razpisa za dodelitev neprofitnih najemnih stanovanj v najem, katerega je predvideval objaviti konec meseca februarja oziroma v začetku meseca marca leta 2023. Vendar glede na kompleksnost postopkovnika od objave JR do objave prednostne liste, zakonsko časovno omejenost mejnikov zaključka razpisa in objave prednostne liste ter trenutno kadrovsko zasedbo, bo za pripravo in izvedbo razpisa nujno najeti zunanjega izvajalca. Razpis se načrtuje za drugo polovico leta 2023.
Velik problem predstavlja plačilna nedisciplina nekaterih najemnikov stanovanj. V letu 2022 ni bilo odpisa terjatev iz naslova neplačanih najemnin. Prevzeli smo 51.270,30 EUR terjatev iz naslova zaračunanih neplačanih najemnin, ki so bile tudi poplačane. V letu 2023 bomo na področju izvršilnih postopkov zaostrili dinamiko vlaganja izvršb zoper dolžnike. V prihodnosti predvidevamo tudi odpise neizterljivih terjatev, kjer bo zaradi pravilnega postopka odpisov neizterljivih terjatev, potrebno najti najustreznejšo pravno podlago.
JSS OA je v letu 2022 uspel s prijavo dveh projektov v okviru Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) za dodelitev nepovratnih sredstev s področja stanovanjske politike – investicije v zagotavljanje javnih najemnih stanovanj v skupni vrednosti 887.316 EUR. Pet stanovanj v skupni vrednosti projekta 759.322 EUR bo v novi soseski Ribnik SB II, štiri, v skupni vrednosti celotnega projekta 1.186.775 EUR, pa v soseski Ob Hublju. Za stanovanja na Ribniku pričakujemo uporabno dovoljenje do konca leta 2023, za preostala pa v letu 2024.
5. Rebalans proračuna Občine Ajdovščina za leto 2023 in Sprememba proračuna Občine Ajdovščina za leto 2024 – 1. obravnavi
Z rebalansom proračuna in s spremembo proračuna usklajujemo planirane prihodke in planirane odhodke obeh let glede na realizacijo proračuna v letu 2023 in glede na predvideno spremenjeno dinamiko investicij v obeh letih. Vključene so tudi investicije krajevnih skupnosti.
Poleg tega na tekočem delu proračuna zagotavljamo dodatna sredstva za plače, kjer je v obdobju od sprejema obeh proračunov in rebalansa proračuna 2023 v januarju mesecu prišlo do dveh uskladitev. Večja sprememba na prihodkovni strani, ki se nanaša na obe leti, je prenos donacije v višini 4.000.000 iz leta 2023 v leto 2024. Sprememba je tudi pri zadolževanju, kjer je predviden najem kredita že v letu 2023. Ob tem ostaja skupna zadolžitev v obeh letih v znesku zadolžitev, ki je bila planirana za leto 2024.
6. Dopolnjen osnutek Občinskega podrobnega prostorskega načrta za izvedbo protipoplavnih ukrepov na reki Vipavi na območju gospodarske cone Batuje – seznanitev
Direkcija RS za vode v sodelovanju z Občino Ajdovščina Občina želi na območju gospodarske cone Pod Batujami urediti protipoplavno zaščito ob reki Vipavi, omogočiti izvajanje investicij v coni ter rekonstruirati del lokalne ceste in mosta čez reko Vipavo.
Z OPPN se podrobneje določijo prostorski izvedbeni pogoji za ureditev protipoplavnih ukrepov, za novogradnjo in rekonstrukcijo stavb ter gospodarske infrastrukture. Določajo se prostorsko izvedbeni pogoji glede namembnosti in vrste posegov v prostor, pogoji glede vrste, lege, velikosti in oblikovanja objektov, pogoji in merila za parcelacijo, pogoji glede priključevanja na gospodarsko infrastrukturo in grajeno javno dobro, pogoji glede varstva kulturne dediščine, ohranjanja narave, varstva okolja in naravnih dobrin, varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter pogoji glede varovanja zdravja.
S predlagano točko se občinski svet seznani z razgrnjenim gradivom.
7. Sklep o določitvi območja rezerviranih parkirnih površin – območje ob Občini Ajdovščina
Sklep o določitvi območja rezerviranih parkirnih površin – območje ob Občini Ajdovščina definira območje rezerviranih parkirnih površin in parkirni režim na območju javnih parkirnih površin ob stavbi sedeža Občine Ajdovščina skladno z Odlokom o ureditvi cestnega prometa v občini Ajdovščina, ki je bil sprejet (Uradni list RS, št. 40/18). Glede na veljavni prometni režim so bistvena sprememba dnevne dovolilnice, ki bodo namenjene gostom oz. udeležencem poslovnih dogodkov v občinskih prostorih.
8. Sklep o uporabi normativov in soglasje k sistemizaciji Otroškega vrtca Ajdovščina 2023/24
Letos se je v vrtec za 01. 09. 2022 vpisalo 181 otrok prvega starostnega obdobja (1 do 3 let) in 60 otrok drugega starostnega obdobja (3 do 6 let). Povečan vpis za prvo starostno obdobje je bil na področju enot Budanje, Selo, Črniče, v enoti Ribnik za oddelke z elementi montessori in v Vrhpolju, za drugo starostno obdobje je bil povečan vpis v Vipavi, Ribnik in Lokavec. Vpis otrok na področju vrtca Col, Ob Hublju in Podnanos je bil povečan za obe starostni obdobji, glede na razpoložljiva mesta. Zato je o sprejemu otrok za te lokacije odločala Komisija za sprejem v vrtec.
Zaradi velikega števila odklonjenih otrok prvega starostnega obdobja se je Občina Ajdovščina v letu 2023 odločila za ureditev dodatnih prostorov v nenamenski stavbi v Budanjah v stari šoli. Od 01. 09. 2023 bo imel vrtec oblikovanih najprej 56 oddelkov, v katere bo vključenih 1008 otrok, od 01. 10. 2023 dalje pa 57. oddelek.
V 52 oddelkih predlagajo fleksibilni normativ, kar pomeni, da sta v vrtec nad zakonskim normativom dejansko sprejeta 102 otroka več (v občini Ajdovščina 78 otrok več, v občini Vipava pa 24 otrok več).
Vrtec je na podlagi Pravilnika o normativih in kadrovskih pogojih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje kot vsako leto pripravil predlog sistemizacije, ki predvideva skupaj 172,125 zaposlenih. Delež zaposlenih je višji kot lani, ker se predlaga zaposlitev 1,5 pomočnika vzgojitelja in 1,5 vzgojitelja za nadomeščanje, saj je bilo pri pregledu odsotnosti ugotovljeno, da mesečno, zaradi bolovanj in nege v vrtcu manjka več kot 15 zaposlenih, ki pa jih je potrebno nadomestiti. Sredstva za nadomeščanja so že zagotovljena v ceni.
9. Sklep o odvzemu statusa javno dobro
Predlaga se odvzem javnega dobra pri nepremičninah, ki niso v splošni rabi, z izjemo odvzema pod pod zap. št. 2 (parc. št. 192/2 k.o. Batuje), kjer se javno dobro odvzema zaradi prenosa parcele-dela hitre ceste na Republiko Slovenijo. Ta bo naknadno sprožila postopke za vzpostavitev javnega dobra državnega pomena.
Javno dobro se odvzema še pri parc. št. 1914/15 k.o. Ajdovščina (parcela na območju OC Mirce,), parc. št. 3528/21 k.o. Brje (uvoz iz javne poti na kmetijske parcele, ki je bil nadomeščen z novim uvozom), parc. št. 1430/15 in 1430/17 obe k.o. Dol-Otlica in parc. št. 2963/1 k.o. Lokavec (parcele, nekdanje poti, ki niso več v splošni rabi), parc. št. 4468/15 in dva dela parcele 4467 k.o. Šmarje (površine v Uhanjah), ki sta v zasebni rabi; parc. št. 38/39, parc. št. 38/40 in parc. št. 38/41 vse k.o. Šturje (površine ob potoku na Polževi ulici, ki so se ob odmeri struge izkazalo, da so v zasebni rabi).
10. Imenovanja
- Imenovanje Občinske volilne komisije Občine Ajdovščina,
- Imenovanje predstavnikov ustanoviteljice v svet zavoda Osnovne šole Col,
- Imenovanje predstavnikov ustanoviteljice v svet zavoda Osnovne šole Dobravlje,
- Imenovanje predstavnikov ustanoviteljice v svet zavoda Osnovne šole Otlica
- Imenovanje predstavnikov ustanoviteljice v svet zavoda Osnovne šole Šturje,
- Imenovanje predstavnikov ustanoviteljice in uporabnika v svet zavoda Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina,
- Imenovanje predstavnikov ustanoviteljice, izvajalcev letnega programa športa in mladine v svet Zavoda za šport Ajdovščina;
11. Informacije;
12. Sklep - odločitev v zvezi z nasprotjem interesov
* Vir in fotografija: Občina Ajdovščina