Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV četrtek, 23. maja 2024, se je na 14. redni seji sestal ajdovski Občinski svet. Na dnevnem redu je čakalo svetnice in svetnike 18. točk dnevnega reda, med njimi tudi zaključno poročilo Strategije za mlade ter sklep o sofinanciranju kultunih dejavnosti.
V četrtek, 23. maja 2024, ob 15.30 uri, so se bodo ajdovske svetnice in svetniki sestali na 14. redni seji Občinskega sveta. Na dnevnem redu jih je čakalo 18 točk.
1. Potrditev dnevnega reda
2. Potrditev zapisnika 13. redne seje in potrditev poročila o izvajanju sklepov 13. redne seje
3. Informacije
4. Vprašanja in pobude (odgovori na vprašanja svetnikov iz prejšnje seje)
5. Letno poročilo Komunalno stanovanjske družbe d.o.o. za leto 2023
Poslovanje družbe v letu 2023 je bilo pozitivno, poslovanje so zaključili z dobičkom v višini 47.809 eur, kljub številnim dejavnikom, ki so slabo vplivali na poslovanje po posameznih enotah. Največji direktni vpliv na poslovanje družbe so imele cene elektrike, materialov in storitev ter kljub regulaciji cen tudi goriva ter manjša poraba pitne vode. Področje oskrbe s pitno vodo beleži pozitiven rezultat. Na področju ravnanja z odpadki je bila pokrita izguba iz preteklih let, dejavnost odvajanja ter čiščenja odpadnih voda v Občini Ajdovščina beleži negativen rezultat, vendar je rezultat bistveno boljši kot glede na leto 2022. Podrobnejša obrazložitev v gradivu.
6. Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Ajdovščina - 2. obravnava
Pravilnik o dodeljevanju pomoči za programe in investicije v kmetijstvu in na podeželju v občini Ajdovščina (Uradni l. 103/2015, in 6/2016) je veljal za preteklo finančno perspektivo Evropske unije to je od 2015-2020. V letu 2020 so bile občine s strani države pozvane k podaljšanju shem pomoči do 30.6.2023, in sicer za ukrepe po skupinskih izjemah v zvezi z primarno kmetijsko proizvodnjo. Pomoči za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih in živilskih proizvodov v nekmetijske dejavnosti na kmetiji – po shemi de minimis, veljajo po zadnjem podaljšanju (oktober 2023) do 30. 6 . 2024.
Dodaten razlog za sprejem pravilnika je želja, da se ukrepe, ki so v preteklem obdobju bistveno pripomogli pri ohranitvi in razvoju kmetijstva v občini nadaljuje tudi v prihodnje. Cilj Pravilnika ter v njem predvidenih ukrepov je ohranitev in razvoj kmetijstva v občini na daljši časovni rok. Pravilnik je v svoji vsebini razdeljen na 5 poglavij. V prvem poglavju je opredeljena pravna podlaga, oblika pomoči, vrsta pomoči in ukrepov, upravičenci do pomoči ter način in merila za dodeljevanje pomoči. V drugem in tretjem poglavju pravilnika so opredeljeni ukrepi, ki se izvajajo na osnovi Uredbe o skupinskih izjemah v kmetijstvu (ukrepi od 1-3). ter ukrepe, ki se izvajajo po pravilih sheme de minimis (ukrepi od 4-6). V četrtem poglavju je opredeljen nadzor nad porabo sredstev, poglavje 5 pa zajema končne določbe.
7. Pravilnik o sofinanciranju kulturnih dejavnosti v občini Ajdovščina - 1. obravnava
Občina Ajdovščina je v letu 2012 sprejela Pravilnik o sofinanciranju kulturnih dejavnosti v Občini Ajdovščina, ter ga do sedaj dvakrat dopolnila ter spremenila. Glede na to, da bi bila to tretja sprememba veljavnega pravilnika se predlaga, da se sprejme nov pravilnik v celotnem besedilu.
Poglavitne novosti lahko strnemo v tri sklope:
- Odpre se možnost kandidiranja na del razpisa, ki omogoča sofinanciranje posredovanja abonmajskih, gledaliških in glasbenih predstav ter drugih rednih ciklusov predstav ali drugih prireditev tudi nevladnim organizacijam, ki imajo sedež izven občine, ob pogoju, da se prijavljeni program izvaja na območju občine.
- Dodeli se dodatne točke za mlade člane kulturnih društev oz. njihovih kulturnih sekcij, z namenom vzgajanja nove generacije ustvarjalcev ter občinstva, tj. uporabnikov kulturne produkcije, kar se lahko doseže tudi s spodbudami financiranja.
- Na novo so definirana tudi merila in kriteriji, način razdelitve sredstev ter upravičeni stroški sofinanciranja. Uvaja se nov točkovnik za točkovanje projektov obnove nepremične kulturne dediščine, na novo se opredeli tudi točke za sofinanciranje kulturnih projektov. Pri vseh točkovnikih pa se je upoštevalo, da točke niso več določene v obsegih, ampak so v vseh točkovnikih določene z določljivo številko.
8. Pravilnik o dodeljevanju službenih najemnih stanovanj - 1. obravnava
Javni stanovanjski sklad Občine Ajdovščina (JSS OA) namerava oddati v najem prazna stanovanja za namene zadovoljevanja potreb po deficitarnih kadrih v javnih zavodih, agenciji in skladu, katere ustanovitelj je Občina Ajdovščina (v pravilniku imenovani: delodajalci). Za nova stanovanja, za katere je JSS OA letos podpisal pogodbe z Ministrstvom za solidarnostno prihodnost za sofinanciranje naložbe je določeno, da se morajo stanovanja oddati v neprofitni najem za dobo 10 let. Pravilnik je potrebno sprejeti tudi zaradi bodočih pridobitev stanovanj in kasnejši oddaji v najem, v kolikor bodo zaznane večje potrebe po pomembnih kadrih za delodajalce.
Cilj predlaganega pravilnika je pritegniti deficitarne kadre s pomembnimi dosežki na področju svojega delovanja, ki so velikega pomena za Občino Ajdovščina in so zelo pomembni za poslovanje delodajalcev. S Pravilnikom se vzpostavlja transparentnost dodelitve službenih najemnih stanovanj, saj so v njem opredeljena jasna merila in postopki od javnega razpisa do sklepanja najemnih pogodb z uspelimi prosilci. Po uveljavitvi pravilnika bodo vzpostavljeni pogoji za objavo javnega razpisa za dodelitev službenih stanovanj v najem.
9. Zaključno poročilo o izvajanju Strategijo za mlade v občini Ajdovščina 2019 – 2023
S koncem leta 2023 se je izteklo obdobje veljavnosti Strategije za mlade v občini Ajdovščina 2019-2023, ki jo je sprejel občinski svet. Strategija je predvidevala, da se enkrat letno obravnava poročilo o izvajanju strategije v preteklem letu, ki ga pripravi občinska uprava. Po izteku veljavnosti strategije se pripravi zaključno poročilo, ki se ga posreduje in predstavi občinskemu svetu. Zaključno poročilo povzema izvajanje ukrepov v celotnem obdobju veljavnosti v skladu s postavljenim terminskim načrtov. Iz poročila izhaja, da se je večina ukrepov izvajala zelo uspešno, nekateri ukrepi so bili močno podvrženi ukrepom razglašene epidemije Covid – 19 in se zato v letih 2020 in 2021 sploh niso izvajali ali pa je bila realizacija posledično nižja od pričakovane. S pomočjo strategije smo ugotovili, da nekaterih ukrepov, ki smo si jih zadali uresničiti, ni moč izvajati oziroma jih uresničiti v tako kratkem času zaradi različnih razlogov. Medtem ko so v teku tudi drugi ukrepi, ki za realizacijo potrebujejo dodaten čas, saj gre za kompleksnost nekaterih ukrepov, ki imajo časovne ali zakonske omejitve. Ukrepi, ki zahtevajo daljše časovno obdobje za njihovo realizacijo, so vključeni in posodobljeni tudi v novi strategiji za mlade, katera zajema obdobje 2024-2028.
10. Sklep o cenah programov Otroškega vrtca Ajdovščina
Zakon o vrtcih določa, da cene programov v vrtcih, ki izvajajo javno službo predlaga vrtec, določi pa pristojni organ občine ustanoviteljice – predlog vrtca za uskladitev oziroma povišanje cen mora občina ustanoviteljica obravnavati najpozneje v 60 dneh po predložitvi predloga.
Cena za prvo starostno obdobje se zvišuje za 4,66 %, za drugo starostno obdobje pa 5,24%, cena za kombinirani oddelek je zvišana za 6,78%. Različen dvig cene je posledica različne strukture strokovnih delavcev v posameznih programih, ker se pri izračunu stroškov dela za posamezni program upoštevajo dejansko zaposleni strokovni delavci (vzgojiteljice in pomočnice) v posameznem programu.
Zvišanje cen je posledica zvišanja stroškov dela, materialnih stroškov in živil, ki so se v zadnjem obdobju zvišale, razlogi za zvišanje so podrobneje obrazloženi v pojasnilih vrtca.
11. Seznanitev s pripravo Celostne prometne strategije Občine Ajdovščina
S sprejetjem nove Občinske celostne prometne strategije (v nadaljevanju OCPS) se bo nadaljeval proces celovitega in trajnostnega načrtovanja prometa na območju občine Ajdovščina, kar bo imelo pozitivne učinke na okolje in zdravje, izboljšala se bo učinkovitost izrabe obstoječih zmogljivosti, izboljšala se bo mobilnost in dostopnost ter kakovost bivanja kot tudi prometna varnost. Dokument OCPS bo sledil temeljnemu cilju mobilnosti na območju občine Ajdovščina in širše – to je nadomestiti dosedanji prometni sistem z energetsko učinkovitejšimi, okoljsko manj škodljivimi, prostorsko manj potratnimi in bolj zdravimi oblikami prometa na območju občine in širše regije. Ključni cilj OCPS je postopno spreminjanje potovalnih navad in s tem izboljšanje porazdelitev mobilnosti med javnim prevozom, kolesom in peš prometom ter osebnim vozilom. OCPS bo tako nov strateški dokument za načrtovanje prometa na območju občine Ajdovščina, ki bo nadgradil obstoječo Celostno prometno strategijo, s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti. Osrednji cilj ukrepov, vključenih v akcijski načrt, je predvsem dvig kakovosti življenja, s poudarkom na zmanjševanju uporabe osebnih vozil, spodbujanju uporabe javnega prevoza in nemotoriziranih načinov potovanja, znižanju visoke stopnje emisij in hrupa v prometu ter prometnih zastojev.
12. Sklep o določitvi redne delovne uspešnosti direktorice Pilonove galerije Ajdovščina
Pravilnik o merilih za ugotavljanje redne delovne uspešnosti direktorjev pravnih oseb javnega prava s področja kulture določa, da višino dela plače za redno delovno uspešnost direktorja določi s sklepom organ, pristojen za imenovanje direktorja (v primeru Pilonove galerije je to Občinski svet Občine Ajdovščina), na podlagi meril iz Pravilnika in v skladu s proračunskimi možnostmi. V skladu s 4. odstavkom 2. člena Pravilnika, mora organ pristojen za imenovanje direktorja, kadar je večinski financer osebe javnega prava država, ki pa hkrati ni njena ustanoviteljica, pridobiti tudi soglasje ministra, pristojnega za kulturo. Predlog za določitev plače za redno delovno uspešnost pa poda svet zavoda (najpozneje do 30. junija tekočega leta za preteklo poslovno leto). Na podlagi predloga sveta zavoda PG in soglasja Ministrstva za kulturo bo na občinskemu svetu obravnavana redna delovna uspešnost direktorice Pilonove galerije Ajdovščina.
13. Sklep o načinu priprave participativnega proračuna v občini Ajdovščina za leti 2025 in 2026
S Sklepom o načinu priprave participativnega proračuna v občini Ajdovščina za leti 2025 in 2026 se določa način priprave participativnega proračuna za naslednji dve leti. Določi se razdelitev občine na območja, znotraj katerih se pripravi in glasuje o projektnih predlogih (7 območij: območje 1: Ajdovščina – Lokavec, območje 2: Gora, območje 3: Vipavski griči, območje 4: Dolina – vzhod, območje 5: Dolina – center, območje 6: Dolina – zahod, območje 7: Mladi). Določi se tudi naloge posameznim izvajalcem postopka participativnega proračuna.
Novosti tega cikla Moje pobude so naslednje:
- KS Lokavec se izvzame iz območja 4 (Dolina – vzhod) in se priključi k območju 1 (Ajdovščina – mesto, ki se zato preimenuje v Ajdovščina – Lokavec),
- občani lahko na vseh območjih oddajajo svoje pobude tudi preko mobilne aplikacije mAjdovščina,
- občani lahko na vseh območjih tudi glasujejo preko mobilne aplikacije mAjdovščina,
- za vsako območje se nameni sredstva v višini do 90.000,00 eur za leti 2025 in 2026, namesto dosedanjih 60.000 eur,
- po zaključku obdobja za izvedbo projektnih predlogov, določenega s proračunom, občinski svet ugotovi, za katerega od projektnih predlogov še niso izpolnjeni pogoji za začetek izvajanja. Če je projektni predlog kljub temu izvedljiv, lahko njegovo izvedbo potrdi, če pa ni izvedljiv, njegove izvedbe ne potrdi, in se ga izvzame oz. se ga ne uvrsti v proračun ali njegovo spremembo.
14. Sklepa o pridobitvi in odvzemu javnega dobra
Predlaga se odvzem javnega dobra pri nepremičnini v k.o. 2373 Col, ki dejansko predstavlja del objekta in ni v splošni rabi oz. taka raba ni mogoča.
Predlaga se pridobitev javnega dobra pri nepremičninah v več k.o., ki v naravi predstavljajo dele cestnega telesa kategoriziranih javnih cest (lokalnih cest oz. javnih poti), v primeru sedmih parcel pa del nekategoriziranih poti, ki so lokalnega pomena.
15. Sklep o določitvi uradne osebe za vodenje upravnega postopka
Medobčinska uprava Mestne občine Nova Gorica, Občine Ajdovščina in Občine Brda vodi inšpekcijski postopek v upravni zadevi prekinitve izvajanja del na zemljišču zavezanca, ki vplivajo na varnost prometa na javni cesti in bi lahko vplivala na stabilnost cestnega telesa, zato bi moral lastnik prenehati z izkopom zemljine, zaradi katerega priteka voda na cestno zemljišče, do pridobitve soglasja upravljavca te javne ceste, oziroma njegove drugačne odločitve.
Prvostopni organ je v navedeni zadevi izdal odločbo. Pritožnik je vložil pritožbo zoper sklep, s katerim je prvostopni organ odločil, da je odločba postala izvršljiva, in zato je pritožnik dolžan izpolniti naložene obveznosti, drugače bo kot prisilno sredstvo uporabljena denarna kazen. Pritožnik je hkrati vložil predlog za izločitev drugostopnega organa, župana Občine Ajdovščina.
O izločitvi župana odloča predstavniški organ samoupravne lokalne skupnosti, to je občinski svet. Kadar je za odločanje v upravni zadevi pristojen kolegijski organ, vodi postopek do izdaje odločbe njegov član, ki ga določi sam organ. Uradna oseba kolegijskega organa mora izpolnjevati pogoje za vodenje postopka iz 31. člena Zakona o upravnem postopku. S predlaganim Sklepom o določitvi uradne osebe za vodenje upravnega postopka se določa uradno osebo, ki bo vodila postopek, to je občinska svetnica Nada Pirjevec. Uradna oseba mora občinskemu svetu podati pisno poročilo in predlog odločitve.
16. Odločitev v zvezi z nasprotjem interesov
Član Občinskega sveta Občine Ajdovščina Igor Česnik je župana in občinski svet obvestil o obstoju okoliščin nasprotja interesov v zvezi z obravnavo in odločanjem o podaji soglasja v postopku imenovanja direktorja javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina. Navedeni član občinskega sveta je istočasno tudi član sveta Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina.
Po predlogu Odločitve v zvezi z nasprotjem interesov članstvo Igorja Česnika v Občinskem svetu Občine Ajdovščina ter istočasno članstvo v svetu Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina ni razlog za njegovo izločitev iz postopka obravnave in odločanja o podaji soglasja v postopku imenovanja direktorja Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, zato se ga pri tej točki ne izloči in lahko nadaljuje z delom.
17. Imenovanja
- Mnenje v postopku imenovanja ravnatelja OŠ Šturje
- Soglasje v postopku imenovanja direktorja Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
18. Rebalans proračuna Občine Ajdovščina za leto 2024 (Rebalans številka 2)
* Vir in fotografija: Občina Ajdovščina