Fructal izdeluje visokokakovostne izdelke iz sadja, kot so sokovi in napitki, sadne kaše, hrana za otroke, sadno-žitne rezine ter kakovostne sadne destilate. V obratih v Ajdovščini in v Duplici pri Kamniku še danes spoštljivo ohranjajo tradicijo, ki so jo desetletja ustvarjali njihovi predhodniki, ter s pridom uporabljajo znanja in izkušnje, ki so prehajali iz generacije v generacijo. Še zmeraj ostajajo zvesti lokalnim koreninam in slovenskim pridelovalcem sadja. Fructalovi izdelki so prav zaradi visoke kakovosti tudi po več desetletjih še zmeraj izjemno priljubljeni, tako v Sloveniji kot v širši regiji.
Podjetje s stalnim razvojem novih izdelkov pridobiva vedno nove generacije zadovoljnih kupcev. Napredek se odraža tudi v poslovnih rezultatih. V primerjavi z letom 2023 so namreč v Fructalu v letu 2024 poslovanje še okrepili. Rezultati za lansko leto kažejo, da so dosegli 47,5 milijona evrov prihodkov (3,4 % več kot leta 2023), čisti dobiček je znašal 2,7 milijona evrov (37 % več kot leta 2023), EBITDA pa 6,7 milijona evrov, kar je 54 odstotkov več kot leta 2023. Proti koncu leta so v Ajdovščini zagnali obsežen investicijski cikel v vrednosti 7 milijonov evrov, namenjen povečanju proizvodnih zmogljivosti, izboljševanju učinkovitosti, uvajanju naprednih tehnologij in doseganju trajnostnih ciljev.
Sadje domačega izvora
V Fructalu letno prodajo približno 340.000 hektolitrov pijač in več kot 1.000 ton živilskih izdelkov. Za potrebe proizvodnje vsako leto od slovenskih sadjarjev odkupijo vso razpoložljivo količino jabolk, hrušk in breskev. V letu 2024 so odkupili več kot 1.676 ton slovenskega sadja. Od tega 1.530 ton domačih jabolk, 20,5 tone hrušk, 87 ton hrušk viljamovk, 31 ton breskev in 8 ton bio Vipavskih breskev.
»Kmetje v Sloveniji pridelujejo sadje najvišje kakovosti, kar izjemno cenimo, saj je na prvem mestu skrb za kakovost in neoporečnost naših izdelkov. Želimo si, da bi lahko odkupili in predelali čim več slovenskega sadja. A z zaskrbljenostjo opazujemo, kako se v Sloveniji sadovnjaki pospešeno opuščajo, v zadnjih letih pa so sadjarje večkrat močno prizadela tudi pozeba ter poplave in nevihte s točo. Vse to vpliva na količino pridelka,« je o izzivih, s katerimi se soočajo, povedal direktor Goran Medić.
Investicije omogočajo napredek
V družbi se zavedajo ključnih prednosti, ki jih na domačem in tujih trgih predstavlja slovensko poreklo, ter kako cenjeni so slovensko znanje in izkušnje. Fructalovi izdelki so prav zaradi tega izjemno priljubljeni na trgih jugovzhodne Evrope, v Italiji in ZDA. Vlaganje v posodobitve in oblikovanje zdravega ter spodbudnega delovnega okolja je po besedah direktorja Fructala Gorana Medića osnova za uspešen nadaljnji razvoj podjetja.
V letu 2024 so začeli obsežno investicijo v povečanje proizvodnih zmogljivosti v vrednosti 7 milijonov evrov. Med ključnimi pridobitvami so nova Tetra Pak linija, posodobitev linij TetraPak in PET ter nova linija za žepkasto (pouch) embalažo. Slednja je prva tovrstna v Sloveniji in omogoča proizvodnjo inovativnih izdelkov, kot je »Fruit to go«. Njena vrednost znaša 1,5 milijona evrov, proizvodnja na njej pa bo stekla predvidoma sredi junija 2025.
Doseganje trajnostnih ciljev
Poleg recikliranja plastične embalaže in uporabe embalaže rastlinskega izvora v Fructalu delajo odločne korake k zmanjševanju ogljičnega odtisa. S tem namenom so lani na obratu v Ajdovščini vgradili fotovoltaično elektrarno z močjo 606 kWp, ki letno proizvede okoli 650 MWh zelene energije, kar pomeni 13 % letnih potreb podjetja po električni energiji. S povečevanjem deleža obnovljivih virov energije prispevajo tudi k racionalizaciji porabe električne in toplotne energije. »Izrabo sončne energije v Ajdovščini nameravamo v obdobju dveh let še povečati z dodatno fotovoltaično elektrarno z nazivno močjo 800 kWp in povečati delež obnovljivih virov na tretjino letnih potreb Fructala po električni energiji,« je o trajnostnih prizadevanjih in zaključevanju investicijskega cikla še povedal Goran Medić.
* Vir: Fructal