Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Modna prihodnost

Očitno bomo v prihodnjih letih Modo z veliko začetnico takoj prepoznali po skoraj cirkuškem kombiniranju in najbolj neverjetnih kosih. Vse ostalo bo samo “oblačenje”. Če boste želele biti trendovsko modne boste morale v smeti vreči vse, kar ste se v letih naučile o stilu, kulturi in umetnosti.

Pravkar zaključeni modni dnevi svetovnih prestolnic so končno postregli s tem, kar se je že nekaj časa kuhalo v modnih kuhinjah. Kot sem vas opozarjal že v preteklih dveh seciranjih modnih tednov, se je zgodila mala revolucija, katera bo za  vedno spremenila pojmovanje modnega ustvarjanja.

Nekateri oblikovalci so v realnost spremenili idejo o tem, da je dandanes zares nepotrebno predstavljati kolekcije, katere bodo na police trgovin priromale šele čez šest mesecev in so se odločili, da bodo nekaj vročih kosov sveže spečene kolekcije ponudili strankam takoj. Tako verjetno kmalu ne bomo več imeli modnih tednov bodoče mode ampak aktualne predstavitve top shit kosov za takojšnjo uporabo. Tako z enim udarcem pobijejo kar nekaj muh. Njihove zveste in premožne stranke ne bodo več žalostno čakale na nove kose, katere lahko pred med in po revijah vidijo na socialnih omrežjih na kosteh Anne Dello Russo ali mozoljasti Chiari Ferragni in trenutnih zvezdnicah, v trgovine se bodo lahko zapodile kar takoj. Velike kopirajoče modne korporacije bodo izgubile časovno prednost in ne bodo več ponujale slabo narejenih dizajnerskih kosov pred samimi ustvarjalci. Pa je tako volk sit in Manja Plešnar cela?

Vsekakor je modna mašinerija primorana, da v trenutnih bolj ali manj kriznih časih poseže po drastičnih prijemih in spremeni svoje ustaljene tirnice. Svet in novi trgi potrebujejo modo, kot nekateri v Afriki vodo. Produkcija se veča a se delež torte premožnih in modno usmerjenih kupcev hkrati zmanjšuje. In poceni blagovne znamke počasi odžirajo košček pogače nižjih in srednjih slojev tudi najbolj znanim modnim imenom. Zato so se modni oblikovalci, njihovi lastniki in delničarji odločili, da mora Moda z veliko začetnico postati zelo drugačna in ostro ločena od nizkocenovnih znamk. Drugače si ne znam razložiti poplave avantgarde, ekscentričnosti in novih prijemov na skoraj vseh modnih pistah. Oblačila dragih blagovnih znamk so POSEBNA. Nosijo se razmetano, mix & match, kot jih še nikoli nismo videli. Novi volumni, na glavo postavljeni zakoni in pretiravanje najdemo na menuju večine velikih imen. Pretirane velikosti, seciranje, patchwork in futuristično krojenje niso vec zaščitni znak samo avantgardistov in japonsko belgijskih mojstrov. Vsaka še tako klasična blagovna znamka ponuja oblačila, kombinacije in stiliranje, katerih se nebi branil niti sam Martin Margiela. Moda je eksperimentalna, drzna in tako zelo drugačna. Očitno bomo v prihodnjih letih Modo z veliko začetnico takoj prepoznali po skoraj cirkuškem kombiniranju in najbolj neverjetnih kosih. Vse ostalo bo samo “oblačenje”. Če boste želele biti trendovsko modne boste morale v smeti vreči vse, kar ste se v letih naučile o stilu, kulturi in umetnosti.

Na žalost se je v modo vrnila logomanija (v Sloveniji in ostalem Balkanu nikoli umrla) in oblačila so znova zelo markirana, (glej DKNY, Moschino, Alexander Wang in Iceberg.) Novi čevlji so grdi, kot že dolgo ne. In nikoli kombinirani s torbico! Plašči, krila in obleke nimajo rdeče niti, ampak so na telo nametani po random vrstnem redu. Kar je bilo včasih spodaj je zgoraj in obratno. Cvetlice in črte pa kosi iz različnih vzorcev in materialov pa naborki in pasovi. Veliiiiiko pasov. Vse opasano in preveliko ali premajhno ali povsem izven konteksta. Tukaj manjka rokav tam manjka spodnji del in kažemo spodnjice (ali pa še tega ne – glej Prada). Zimsko in poletno, volna, svila ali poliester. Barve barve in barve ter vzorci in vse kar spada zraven. Veliko dodatkov in nakita. Pa ne kičasti, zastareli kosi nakita, kot tisti izpod rok Pentljaste Goge, ampak art deco kosi, impozantni modeli v zlatu in težkih kovinah, minimalisticno pretirani dodatki ter nakit, ki ga najdemo na kakšnem dobrem vintage marketu v Londonu, Milanu ali Parizu. Nobenega zakona ni več in nov modni hit je avantgarda. V novem letu investirajte v tople žabe in najlonke (na kile) ter široke pasove vseh materialov, vzorcev in barv.

Tokrat so me vzburili Miu Miu, Saint Laurent, Marc Jacobs, Chalayan, Ports 1961, Thom Browne, Dries Van Noten, Valentino bulerji in seveda Gucci.

Odbijajoče, kot pogled na Lorello Flego v kombineži, pa so name delovali Balenciaga, Versace, Maison Margiela, Balmain, Dsquared2, Gaultierovska Prada in staro Prado kopirajoča Max Mara.

Maison MargielaChalayanMarc JacobsMiu MiuPorts 1961Dries Van NotenVersace

 

* Kolumna izraža osebno mnenje in ne odraža nujno mnenja spletnega portala Lokalne Ajdovščina.

Tomi Vugrinec

#kolumna, #moda

Kolofon