Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteIz Družbe za avtoceste so sporočili, da je vipavska hitra cesta ponovno odprta za promet, vsaj za osebna vozila. Med odcepom Selo in cestninsko postajo Nanos je namreč še vedno prepovedan promet za kamp prikolice, hladilnike in vozila s ponjavami. Tokratni najmočnejši sunek burje je dosegel hitrost 187km/h.
Tokratni prihod močne burje v Vipavsko dolino sicer na srečo ni povzročil prevelikih težav, niti ne velike gmotne škode. Je pa burja zato precej sivih lasi povzročila rednim udeležencem v prometu, predvsem voznikom tovornjakov. Le te si so namreč skorajda tri dni obstali ali pa bili primorani uporabiti drugačne cestne povezave. Dars namreč redno spremlja obnašanje burje in temu primerno prilagaja sistem. Burja je lahko zelo nepredvidljiva in za voznike, še dodatno pa za tiste, ki je niso vajeni, zelo nevarna. Zato skrbno pretehtamo, preden se odločimo za spremembe v sistemu zapiranja ceste, ki je bil vzpostavljen na podlagi dolgoletnih izkušenj.
Nekateri vozniki tovornjakov pa poskušajo kljub fizični zapori in navzočnosti policije prevoziti zaprte ceste. V najboljšem primeru se jim posreči brez večjih težav, z nekaj smole dobijo kazen, vsaj dva tovornjaka pa sta obstala sredi zaprte ceste. Po zraku je namreč letelo manjše kamenje, pesek in deli poškodovane prometne signalizacije in tudi ponjavo tovornjaka bi bržkone odnesla orkanska burja, če je ne bi voznik s pasovi privezal na obcestno ograjo. Ponjavo drugega tovornjaka je burja odtrgala od podlage in je glasno plapolala v vetru. Tovornjaka sta včeraj pozno popoldne stala na odstavnem pasu nekje med Vipavo in Ajdovščino na že od jutra zaprtem odseku hitre ceste Nova Gorica–Razdrto med Selom in Nanosom. Še slabše sta jo te dni odnesla poljska voznika, ki sta se s tovornjakom prevrnila na vzporedni državni cesti na Ajševici, ker prav tako nista upoštevala prepovedi.
Vzdolž hitre vipavske ceste je 10 cestnih vremenskih postaj s senzorji vetra. Njihovo stanje ves čas spremljajo v Družbi za avtoceste (Dars) in temu prilagajajo ukrepe. Ko sunki vetra presežejo 80 kilometrov na uro, Dars prepove promet za počitniške prikolice, hladilnike in vozila s ponjavami do nosilnosti 8 ton, za vsa druga vozila pa omeji hitrost vožnje na 60 kilometrov na uro; ko sunki vetra dosežejo hitrost do 130 kilometrov na uro, prepoved vožnje ostaja enaka, le da je za osebna vozila hitrost vožnje omejena na 40 kilometrov na uro. V primeru najvišje ogroženosti prometne varnosti, ko sunki presežejo hitrost 150 kilometrov na uro, kot je bilo te dni, pa Dars sprejme najstrožji ukrep in cesto zapre. Ukrep traja dlje, tudi ko se veter umiri, ker burja običajno na vozišče nanese kamenje, vejevje ter poškodovano signalizacijo, in je treba vozišče očistiti.
V danih razmerah pa se kot odlična naložba kaže projekt Wind Risk, ki s svojim merilnim sistemom zelo natančno prikaže dejansko moč sunkov burje. Tako lahko sedaj sproti spremljajte moč burje na spletu, na tej povezavi http://windrisk.eu/service/graph_wind_data.php . Merilni sistem v Ajdovščini se nahaja približno dva metra nad streho ajdovskega stadiona in je obrnjen proti severovzhodu, od koder burja najpogosteje piha. Gre za GILL WindMaster Pro anemometer s pripadajočo opremo, ki meri natančne hitrosti vetra tja do 65m/s. Moč burje pa lahko spremljate tudi na spletni strani Promet.si.
* Povzeto po: Dnevnik.si
* Naslovna fotografija: Dnevnik.si