Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpretePrejšnji četrtek je v prostorih Faladurja potekala zanimiva tiskovna konferenca, v organizaciji ROD – Razvojne agencije Ajdovščina ter Občine Ajdovščina. Namen tiskovne konference je bila predvsem predstavitev že 20. Vinskih hramov Vipavske doline, obenem pa smo lahko slišali tudi precej spodbudnih podatkov, ki kažejo, da je turizem v naši dolini v vse večjem vzponu.
Razvojna agencija ROD iz Ajdovščine je nekakšna podaljšana roka Občine Ajdovščine pri marsikaterem razvojnem projektu, ena izmed vodilnih zadolžitev pa je tudi skrb za razvoj turizma. Zato ne preseneča, da je bila tiskovna konferenca sklicana prav ob začetku Vinskih hramov Vipavske doline, sklopu prireditev, ki letos poteka že dvajsetič zapored. Dolgoletno vlaganje v promocijo dogodkov med martinom in božičem se vse bolj obrestuje, saj je obiskovalcev iz leta v leto več, le ti pa niso več le domačini temveč se pokušin novega vinskega letnika udeležujejo ljudje iz celotne Slovenije in tujine. Vsako leto jih organizatorji naštejejo krepko čez 5000, s tem pa se turistična sezona podaljšuje tudi v november in december.
V Razvojni agenciji ROD Ajdovščina so veseli, da so se jim letos pridružili tudi kraji v Spodnji Vipavski dolini. Po besedah direktorice ROD-a, Brigite Habjan Štolfa je to velik uspeh obenem pa se že kažejo prvi zelo spodbudni rezultati povečane aktivnosti na področju turizma. Prav zaradi tega je obiskovalcev vedno več, iz vedno več krajev, ponudba pa se prilagaja tudi zahtevnejšim gostom, ki si želijo nekaj več.
Vipavska vinska cesta povezuje kar 27 krajev. Popotnik lahko na njej uživa v prefinjenih okusih vipavskih vin in domače hrane. Značilnosti naših vin, zlasti avtohtonih sort in izjemne kulinarike lahko sicer doživite na različnih prireditvah skozi vse leto. V pomladnem času sta najbolj odmevni prireditvi Okusi Vipavske na dvorcu Zemono in Festival vin v Šempasu, jeseni pa sklop prireditev Vinski hrami Vipavske doline med martinom in božičem.
Foto: Vinoteka Vipava
Vipavska dolina vedno očara z raznovrstnostjo, prikazom domačih običajev in odlično ponudbo jedi iz lokalno pridelanih sestavin, ki jih turistične kmetije, osmice, gostilne in restavracije sicer ponujajo skozi vse leto. Vse to je opazil tudi Lonely Planet, sloviti popotniški vodnik, ki je med šest razlogov za obisk Slovenije umestil tudi vinske degustacije v Vipavski dolini. Poleg tega pa je turistično destinacijo Vipavska dolina letos počastil z velikim priznanjem. Uvrstil jo je na seznam desetih najboljših destinacij Best in Europe 2018.
Kot je na tiskovni konferenci poudaril Janez Furlan, vodja oddelka za gospodarstvo in razvoj, želi Ajdovščina to izjemno priznanje izkoristiti. Za dodatno promocijo Vipavske doline je Občina najela avtobus, s katerim na pomembnih dogodkih doma in v tujini obvešča obiskovalce o ponudbi izvirnih doživetij v dolini, hkrati pa vabi investitorje k vlaganju v turistično infrastrukturo. Avtobus je poimenovan po eni največjih značilnostih Vipavske doline, burji. Burja bus prikazuje detajle »čudovitega primera skritega dragulja v srcu Evrope. Ta nadvse privlačna in šarmantna regija ponuja izjemna kulinarična doživetja, vznemirljive aktivnosti in fantastično pokrajino …« so zapisali pri Lonely Planetu v obrazložitvi priznanja.
Burja bus Vipavska dolina
Ob koncu druženja z mediji je Kristina Pelicon, iz TIC Ajdovščina, postregla še z nekaj zanimivi statističnimi podatki, ki nakazujejo, da gre delo v turizmu v pravo smer. Turistov je bilo do konca meseca avgusta 14,6 % več kot v istem obdobju lansko leto, opravili pa so kar 41% več nočitev. Predvsem pa veseli podatek, da je povprečen obisk turista daljši. Iz 1,65 dneva v letu 2017, je sedaj ta čas narasel že na 2.04, kar pomeni, da se povprečno turist v naši dolini zadrži že dve noči.
Občina Ajdovščina bo tudi v prihodnje še precej vlagala v turizem, pomagala z razpisi in subvencijami vsem, ki so se in se še bodo odločili za delovanje v turizmu, težko pa je pričakovan tudi zaključek obnove Lavričevega trga v Ajdovščini, ki bo obenem postal tudi nov turistični produkt, zagotovo zanimiv za marsikaterega gosta.
Vipavska dolina