Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Samoiniciativnost za polet podjetnosti

Prave podjetnosti se pravzaprav naučimo z opazovanjem in spoznavanjem okolja. Zato je tako pomembno, da postane na različne načine del našega vsakdana in da jo mladim ponudimo v šoloobveznem času vsaj v obliki izbirnih krožkov, kjer se lahko seznanjajo z vsem, kar se odvija na trgu. Ta teden so prav v okviru podjetniških krožkov na OŠ Danila Lokarja Ajdovščina in OŠ Otlica potekali tehniški dnevi za sedmošolce, medtem ko so osnovnošolci z Vipave obiskali podjetje Acrtur in preverili izvedljivost svoje podjetniške ideje, ki jo bodo prijavili na tekmovanje POPRI. Razvojna agencija ROD Ajdovščina je v teh dneh še pospremila Vipavsko dolino na sejem Expomego in pomagala povezati lokalne pridelovalce z gostinci v sklopu kulinaričnega meseca Okusov Vipavske. To in še več v Rodovih novičkah.

TEHNIŠKI DNEVI: OD IDEJE DO PRODUKTA IN PRODAJE

V okviru tehniškega dneva so se na OŠ Danila Lokarja Ajdovščina in OŠ Otlica sedmošolci seznanili s procesom, skozi katerega gre podjetje pred prodajo na trgu. V praksi  so spoznali pot od ideje do produkta in prodaje. Sami so svoj izdelek najprej »naredili«,  zanj pripravili načrt trženja in ga nato na različnih lokacijah v Ajdovščini tudi prodali. Pri izvedbi tehniškega dne so sodelovali poleg Razvojne agencije ROD Ajdovščina še Matic Batagelj (I like Tofu), Klement Paljk (Wood Art Paljk) in Lučka Peljhan (I&S Aladin).

Tehniški dan<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

ARCTUR ODPIRA VRATA UČENCEM OŠ DRAGA BAJCA VIPAVA

Učenci OŠ Draga Bajca Vipava so v okviru podjetniškega krožka prejšnji teden obiskali podjetje Arctur d.o.o.. Arcturovci so vodilni ponudnik superračunalnikov v srednji in vzhodni Evropi. Po modelu XaaS najemajo superračunalnik skupaj s storitvami sistemske administracije, optimizacijo kod ali paralelizacijo. Učenci v okviru podjetniškega krožka  trenutno razvijajo svojo poslovno idejo, ki jo bodo oddali na vseslovensko podjetniško tekmovanje POPRI marca letos. Z namenom preverjanja izvedljivosti te ideje so se sestali z vodjo razvoja na Arcturju, nato pa so si ogledali še razvojni oddelek in superračunalnik. Vsebinsko bogat obisk je spodbudil udeležence, da prevetrijo svojo poslovno idejo in jim dal potrebno strokovno podlago tudi za njeno  izvedbo.

OŠ Vipava na Arcturju<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

VIPAVSKA DOLINA NA POSLOVNEM DOGODKU V RIMU

Na valentinovo se je v Rimu odvil težko pričakovani poslovni dogodek Italy&Slovenia - Partnership in Investment&Innovation, kjer so slovenski predstavniki predstavili slovenske naložbene priložnosti našim zahodnim sosedom. Poslovni dogodek v Rimu je bil namenjen predstavitvi Slovenijo kot državo z inovacijskim potencialom. Med drugim je bila s strani STO-ja predstavljena tudi Vipavska dolina kot turistična destinacija.

Slovensko delegacijo v Rimu je vodil državni sekretar MGRT Aleš Cantarutti. V delegaciji so bili poleg predstavnikov MGRT in MZZ tudi predstavnik SPIRIT, STO, SDH, DUTB, Službe Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko,  predstavniki treh Strateško razvojno inovacijskih partnerstev, predstavnik Centra odličnosti Vesolje.si ter predstavniki slovenskih podjetij, in sicer Riko Hiše, Kolektor Microtel, Balmar, Aquafil. Dogodka se je udeležilo okoli 130 italijanskih gospodarstvenikov.

Italy&Slovenia- Partnership in Investment&Innovation<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

BORZA LOKALNIH ŽIVIL VIPAVSKE DOLINE KOT UVOD V KULINARIČNI MESEC

Občina Ajdovščina, Razvojna agencija ROD Ajdovščina in Območna obrtno-podjetniška zbornica Ajdovščina so v sklopu prireditve Okusi Vipavske minuli torek pripravile prvo borzo lokalnih živil Vipavske doline. Gre za novost, ki je del letošnjega Kulinaričnega meseca – pod pokroviteljstvom festivala Okusi Vipavske- in ki ponuja obiskovalcem veliko priložnosti za kulinarična razvajanja. Kar 20 restavracij v Vipavski dolini se bo v tem mesecu posebej potrudilo za svoje goste in ponudilo izbrane jedi ter prave vipavske jedilnike. Letos bo ponudba še pestrejša, saj je na borzi lokalnih živil prve stike in dogovore vzpostavilo 25 ponudnikov lokalno pridelane hrane in izdelkov ter 20 gostincev.

Borza lokalnih živil<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

VIPAVSKA DOLINA NA SEJMU EXPOMEGO 2019

Od 14. do 17. februarja 2019 je v italijanski Gorici potekal eden najbolj obiskanih sejmov v naši okolici – EXPOMEGO, ki ga navadno obišče več tisoč ljudi z obeh strani meje.

Na sejmu EXPOMEGO so se pod enotno tržno znamko Vipavska dolina predstavili sodelujoči iz treh občin in sicer, občine Ajdovščina, občine Renče-Vogrsko in občine Miren Kostanjevica. Štirinajst ponudnikov pod znamko Vipavska dolina se je predstavilo v štirih dneh od četrtka do nedelje. Promovirali  so različna področja, največ predstavnikov se je predstavilo s prehranskimi izdelki kot je domače vino, pršut, suhe mesnine, siri in različne vložene zelenjave. V ponudbi so se zvrstili tudi izdelki iz lesa, predstavitev Lakeness festivala in festivala Okusi Vipavske. Sejem je ena od najučinkovitejših oblik promocije predvsem v lokalnem okolju, tako ja bila predstavljena tudi turistična destinacija Vipavska dolina. Tudi letos je koordinacijo razstavljavcev organizirala Tanja Krapež z Razvojne agencije ROD Ajdovščina.

Na sejmu so se predstavile različne obrtno-podjetniške dejavnosti od zunanje in notranje opreme, gradbeništva, avtomobilskega sektorja, energetskih sistemov, pa tudi gostinstva in turističnih destinacij. Za slovenske razstavljavce je ta prodajni sejem dobra priložnost za vzpostavitev ali utrditev prodajnih poti na čezmejnem trgu. Tega se zavedamo tudi v Vipavski dolini, zato so se na posebnem razstavnem prostoru pod enotno tržno znamko Vipavska dolina predstavili lokalni ponudniki okusnih dobrot in izdelkov domače obrti.

Letošnji razstavljavci, ki so predstavili Vipavsko dolino so: Maqfino, Osmica Leban, Okrepčevalnica Cerje, Vina Mozetič, Kmetija Mozetič, Kmetija Kerstin Žižmond, Woden leseni izdelki, Društvo mladi Renče-Vogrsko, Vinska klet Koron, Branka Marušič, Majda Vodopivec, Sirarstvo Orel, agencija OnNose in Čebelarstvo Lisjak.

Expomego 2019<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

EVROPSKI TEDEN MOBILNOSTI 2019: GREMO PEŠ!

Minuli teden se je v Ljubljani odvila 3. Nacionalna konferenca o trajnostni mobilnosti, kjer so slovenskim občinam, razvojnim agencijam in predstavnikom Nacionalnega inštituta za zdravje predstavili nacionalne smernice za pripravo mobilnostih načrtov za ustanove. Evropski teden mobilnosti bo tudi letos povezal na tisoče evropskih mest v prizadevanjih za človeku in okolju bolj prijazne načine mobilnosti. Teden mobilnosti se vsako leto začne 16. septembra, konča pa 22. septembra, ko obeležujemo dan brez avtomobila.

Slogan letošnjega tedna mobilnosti je: »Gremo peš!«, kar seveda ne izključuje promocije ostalih trajnostnih mobilnih rešitev, kot tudi multimodalnih povezav. Namen vseh dogodkov in akcij v tednu mobilnosti ostaja ozaveščanje ljudi in predvsem »prevzgajanje« sodobnih misli in vezanosti na pretirano uporabo avtomobila. Ljudje morajo prepoznati prednosti, ki jih prinašajo zdrave življenjske navade - tako zase kot za okolje.

Lani oktobra se je v ta namen neformalno sestal  Svet EU za okolje in promet, kjer so člani podpisali Graško deklaracijo, ki poudarja potrebo po čisti, varni in dostopni mobilnosti vseh prebivalcev Evrope. V ta okvir se bodo tudi letos vključile aktivnosti projekta INTER BIKE II - Programa sodelovanja INTERREG V-A Italija-Slovenija 2014-2020 na tematskem področju nizkoogljičnih strategij, čigar projektni partner je Razvojna agencija ROD Ajdovščina. Spomnimo, da je Projekt INTER BIKE II namenjen spodbujanju kolesarjenja kot trajnostne oblike mobilnosti pri vsakodnevnih opravkih ter odkrivanju turističnih znamenitosti čezmejnega območja.

Evropski teden mobilnosti 2019<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

ODOBRENA OPERACIJA SODELOVAVNJA LAS VIPAVSKA DOLINA

LAS Vipavska dolina je dne 19.2.2019 prejela odločbo o pravici do sredstev iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja - ukrep LEADER s strani Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja za operacijo sodelovanja: »Domače in umetnostne obrti - dediščina in sodobnost«. V sodelovanju s štirimi LAS-i: LAS Vipavska dolina, LAS s CILjem, LAS med Snežnikom in Nanosom in LAS loškega pogorja smo se v oktobru 2018 prijavili na 4. javni razpis MKGP za podukrep 19.3 Priprava in izvajanje dejavnosti sodelovanja lokalne akcijske skupine. LAS Vipavska dolina je skupaj z Občino Ajdovščina uspelo pridobiti skoraj 100.000 € nepovratnih sredstev za obujanje dediščine pekarstva in mlinarstva na Ajdovskem.

LAS Vipavska dolina

EKSRP

 

EMBALAŽA – KDO SO ZAVEZANCI IN KAJ MORAJO VEDETI?

Prejšnji teden je Razvojna agencija ROD Ajdovščina organizirala delavnico: Embalaža – kdo so zavezanci in kaj morajo vedeti?, ki jo je vodila Antonija Božič Cerar z Gospodarske zbornice Slovenije. Izobraževanje je bilo namenjeno embalerjem, pridobiteljem blaga, proizvajalcem in pridobiteljem embalaže, kot tudi distributerjem, ki potrošnikom na mestu prodaje ponujajo plastične nosilne vrečke in se soočajo s temi novimi zahtevami. S 1.1.2019 so namreč vstopile  v veljavo nove obveznosti zavezancev, ki dajejo na trg manj kot 15.000 kg embalaže letno. Poleg vpisa v evidenco oseb, ki dajejo embalažo v promet,  so morali ti zavezanci že za leto 2018 voditi evidence o dajanju embalaže v promet. Do najpozneje 31. marca 2019 morajo o tem tudi poročati v pisni ali elektronski obliki. Nove zahteve in omejitve morajo s 1.1.2019 upoštevati tudi distributerji, ki potrošnikom ponujajo plastične nosilne vrečke na prodajnem mestu blaga ali izdelkov.

Delavnica Embalaže<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

AKTUALNI RAZPISI

Novi nacionalni razpisi, ki smo jih izbrali za lokalno okolje, so na voljo na spletni strani Razvojne agencije ROD.

 

Lokalne Ajdovščina

#gospodarstvo, #turizem, #vipavska dolina, #ROD

Kolofon