Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Prvi koraki k podjetništvu

Vse se začne s podjetniško idejo. Tako osnovnošolci tretje triade v okviru Podjetniških krožkov, ki jih organizira Razvojna agencija ROD že tretje leto zapored tekmujejo na POPRI-h. Vsaka okusna jed se začne z izborom kakovostnih sestavin, zato vabljeni na okušanje v Kulinaričnem mesecu. Kar sejemo, nato žanjemo in na koncu spravljamo, zato je za kmetovalce namenjena embalaža Vipavske doline. Vse se zaključi s produktom - tako ali drugače.

OSNOVNOŠOLCI NA TEKOMOVANJU POPRI

V sredo, 17. aprila 2019, je v SNG Nova Gorica potekala zaključna prireditev tekmovanja POPRI – tekmovanja za najboljšo podjetniško idejo med mladim. Med 314 mladimi podjetniškimi talenti, ki so tekmovali in oddali 99 podjetniških idej iz cele Slovenije, je strokovna komisija med tekmovalci izbrala po 10 polfinalistov iz vsake izmed treh kategorij. Med njimi so bile tudi tri ekipe, ki so se oblikovale v okviru podjetniških krožkov, ki jih je izvajala Razvojna agencija ROD: dve ekipi učencev iz OŠ Draga Bajca Vipava in ena ekipa iz OŠ Dobravlje.

Osnovnošolci so se predstavili strokovni komisiji s petminutno ustno predstavitvijo pa tudi z video posnetki in prototipi. Učenci iz OŠ Draga Bajca Vipava so pripravili predstavitev prototipa »Pametna ura Kekec« s prikazom holograma na pametnem telefonu. Prav tako so učenke iz Vipave predstavile prototip »Pametna zibka Nina Nana«, ki rešuje problem nespečnosti dojenčkov. Skupina osnovnošolcev iz OŠ Dobravlje pa se je predstavila s prototipom »AVAGA drain clean« - vrhunskim lovilcem las in številnih odpadkov, ki bi brez njegove uporabe zašli v odtok. Gre za prototip nekakšnega zamaška za umivalnik, ki ga tok vode vrti.

Vse ekipe izpod mentorstva Razvojne agencije ROD Ajdovščina, mentoric Tanje Krapež in Andreje Vister, so imele dodelane tako nastope kot tudi zunanji izgled, ki je bil usmerjen v enotno predstavitev blagovne znamke in prototipa. Izgled se je izkazoval skozi uniformiranost oblačil učencev (moške in ženske kravate, majice z logotipom blagovne znamke, srajce, …), skupna predstavitev pa skozi delitev vlog v timu.

Avaga drain clean in Pametna zibka Nina Nana sta uspeli prepričati komisijo s svojo predstavitvijo in se uvrstili v finale. Ekipa iz OŠ Vipava z vrhunsko aplikacijo pri spremljanju dojenčkovega spalnega ritma, ekipa iz OŠ Dobravlje pa je komisijo navdušila z razvijanjem prototipa in večkratnim nadgrajevanjem le-tega. Kljub napetem boju je v kategoriji osnovnošolcev zmagala ekipa AVAGA drain clean s svojo podjetniško idejo. Komisija je njihovo zmago obrazložila tako: »Rešitev je razvita s testiranji, več prototipi. Izdelek je pripravljen za prodajo, ima praktično vrednost. Imeli so dober opis problema in rešitve«.

Polfinale POPRI<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

BLIŽA SE KULINARIČNI MESEC

V sklopu dvodnevnega festivala Okusi Vipavske se na velikonočni ponedeljek, 22. aprila v osemnajstih gostilnah širom Vipavske doline že petič zapored začenja Kulinarični mesec. Od zgornje do spodnje Vipavske doline in po njenih obronkih poteka letošnja kulinarična pot. Vešči kuharski mojstri so pripravili posebne menije, ki poudarjajo originalnost naše kuhinje, zavite v sodobne trende in izzive. Ponekod ponujajo enega, drugje dva festivalska menija. Tudi cene so primerne za vsakogar, od 7 evrov in pol za vipavsko joto in štruklje do 75 evrov za vrhunsko kulinarično razvajanje.

Ponudniki so, seveda, izkušeni mojstri v svojem poklicu, drzni in inovativni pri kreiranju in takšne so tudi njihove jedi. Na zgornje Vipavskem so to Majerija, Gostilna Podfarovž, Gostilna pri Lojzetu na Zemonu, Gostilna Theodosius, Gostilna in picerija Anja, Gostilna pri izviru Hublja, Faladur vinski bar in vinoteka, nekoliko više je na Colu Gostilna Tratnik, še više pa Penzion Sinji vrh. Ko potujemo po dolini proti zahodu, nas bodo veseli tudi v Vipavskem Križu, kjer posebne menije ponujajo Darovi Vipavske, že niže je v Črničah Turistična kmetija Arkade. Na novo se je vrsti restavracij pridružila tudi Termika v Ozeljanu. Takoj je naprej, na Ajševici, tudi restavracija in vinoteka Mama. Če potujemo proti Novi Gorici, se lahko ustavite ob posebni ponudbi v Restavraciji gradu Kromberk ali v Restavraciji in vinskem baru Dam v Novi Gorici. Čisto ob Soči pa nas čaka posebna kulinarična ponudba v Ošteriji Žogica. Če pa vas pot zanese na drugo stran sončne doline, se lahko ustavite na Turistični kmetiji Saksida v Zaloščah ali v Gostilni Rahela na Preserjah.

Degustacijske menije izbranih gostincev si lahko ogledate na spletni strani, kulinarični mesec pa bo trajal preko termina »Okusov Vipavske«, ki bodo 12. in 13. maja tradicionalno potekali na Dvorcu Zemono, in še dlje, vse tja do nedelje, 19. maja.

Kulinarični mesec<br />
Vir: Majerija<br />
<br />
<br />

LIFE SE PREDSTAVLJA Z BROŠURO

Ministrstvo za okolje in prostor je v okviru projekta LIFE Krepitev zmogljivosti izdalo brošuro z naslovom »Life v Sloveniji«. V Brošuri so zbrani primeri projektov, ki se izvajajo v okviru programa LIFE.

Program LIFE je finančni instrument Evropske unije, ki je v celoti namenjen podpori ukrepov na področju politike varstva okolja, ohranjanja narave in podnebnih ukrepov. Prvi projekti iz Slovenije so bili na razpis Evropske komisije prijavljeni leta 2000. Za vse razpise odtlej je bilo značilno, da je bilo iz Slovenije prijavljenih sorazmerno malo projektov in da je bilo tudi med temi malo uspešnih. Z namenom uspešnejšega črpanja sredstev je Ministrstvo za okolje in prostor izkoristilo možnost pridobitve nepovratnih sredstev z namenom promocije LIFE programa ter pripravilo projekt LIFE Krepitev zmogljivosti in v okviru tega med drugim izdalo tudi omenjeno brošuro v kateri lahko zasledite tudi projekt LIFE ViVaCCAdapt, ki ga koordinira Razvojna agencija ROD. Brošura vam je na voljo na TEJ POVEZAVI.

LIFE Brošura

EMBALAŽA VIPAVSKA DOLINA

Bliža se sezona rdečih češenj, oranžnih marelic in tako tudi prepoznavna podoba embalaže Vipavske doline vabi kmetovalce k nakupu le-te. Tržna pod-znamka »Izvorno iz Vipavske doline« je ena od pod-znamk tržne znamke Vipavska dolina, ki je znamka prostora celotnega območja šestih lokalnih skupnosti: Občine Vipava, Občine Ajdovščina, Občine Renče – Vogrsko, Občine Šempeter – Vrtojba, Občine Miren – Kostanjevica in Mestne občine Nova Gorica.

Vipavska dolina velja od nekdaj za vrt Slovenije in zato želijo občine pripomoči k temu, da bi se kmetovanje tod ohranjalo oziroma povečevalo, saj predstavlja pomembno panogo tako v gospodarskem smislu, kot v smislu gradnika značilne in prepoznavne kulturne krajine.

Značilnost pridelkov dodatno poudarja slogan »Vipavska dolina / Sočna. Vse leto.«. Letos pa smo jo na predlog sadjarjev še izboljšali, tako je primerna za hladilnice, dodane so luknjice za zračenje, na voljo so tudi škatle srednje velikosti.

Povabljeni vsi kmetovalci k nakupu embalaže za sveže, nepredelano sadje, zelenjavo in poljščine s poreklom Vipavske doline v okviru tržne pod-znamke »Izvorno iz Vipavske doline« v letu 2019. Za pridobitev pravice do nakupa in uporabe embalaže v letu 2019 naj kmetovalci oddajo vlogo na spletni strani Razvojne agencije ROD Ajdovščina.

Rok za oddajo prijave je torek, 23. 4. 2019 do 12. ure. Do embalaže so upravičena kmetijska gospodarstva s sedežem v eni od omenjenih šestih občin, vpisano mora biti v Register kmetijskih gospodarstev, embalažo pa sme uporabljati izključno za promocijo in prodajo lastnih pridelkov iz Vipavske doline. Vlogo lahko pošljete po pošti ali osebno prinesete na Razvojno agencijo ROD.

Embalaža Vipavska dolina<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

PRVI DELOVNI SESTANEK PROJEKTA SODELOVANJA

V četrtek, 18. aprila 2019 smo se sestali predstavniki štirih slovenskih LAS-ov in partnerjev v Postojni, na prvem delovnem sestanku projekta ohranjanja dediščine. Projekt sodelovanja sestavljajo vodilni partner LAS med Snežnikom in Nanosom s sodelujočimi partnerji Občino Postojna, Zavodom Znanje in Regionalno razvojno agencijo Zeleni kras. Iz škofjeloškega okolja se pridružuje LAS loškega pogorja s sodelujočimi partnerji iz Občine Žiri, Razvojne agencije Sora in izdelovalec obutve Aleš Kacin. Na idrijskem so povezani LAS s CILjem in sodelujoči partnerji Mestni muzej Idrija, Center za upravljanje z dediščino živega srebra Idrija in Idrijsko Cerkljanska razvojna agencija. Na našem območju, ki ga pokriva LAS Vipavska dolina sodelujeta Občina Ajdovščina in Razvojna agencija ROD.

Projekt Domače in umetnostne obrti - dediščina in sodobnost, ki je začel z izvajanjem 1. aprila 2019 in traja vse do 31. oktobra naslednjega leta je sofinanciran s strani Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja /LEADER v okviru projektov sodelovanja posameznega LAS. Projekt bo z različnimi ukrepi prispeval k oživitvi, prezentaciji, prenosu in nadgradnji znanj ter poslovnih priložnosti za razvoj inovativnih storitev in produktov. Na območju LAS Vipavska dolina bomo nagovarjali značilni obrti mlinarstva in pekarstva, ki sta na Ajdovskem dobro poznani.

Predstavljene so bile vse vsebine projekta s strani vseh partnerjev LAS, ki bo vključevala tudi skupne aktivnosti od predstavitve ponudnikov domačih obrti do ogledov dobrih praks. Vsako območje pokriva svoj del dediščine, v Postojni obnavljajo znano brivnico Ozbič, na loškem pogorju predstavljajo čevljarstvo, Idrija pokriva običaje čipkarstva in rudarstva, v Ajdovščini pa si v okviru projekta obetamo poleg teoretičnih tudi praktične inovacije na področju naše dediščine mlinarstva in pekarstva v povezavi z bivšo pekarno v Rustjevi hiši.

Prvi delovni sestanek<br />
Vir: RA ROD Ajdovščina

AKTUALNI RAZPISI

Novi nacionalni razpisi, ki smo jih izbrali za lokalno okolje, so na voljo na spletni strani Razvojne agencije ROD.

Lokalne Ajdovščina

#gospodarstvo, #turizem, #vipavska dolina, #ROD

Kolofon