Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteDars je letos postavil tri testna območja za zimsko merjenje hitrosti vetra na vipavski hitri cesti. Podatke bo po analizi uporabil za morebitne popravke projektne dokumentacije. Razpis za izvajalca del bo objavil prihodnje leto. Nekateri postavitvi protivetrne zaščite sicer nasprotujejo, saj menijo, da bi ograja uničila veduto Vipavske doline, predvsem gospodarstveniki pa se strinjajo, da je zaščita nujna za razvoj doline.
O protivetrni zaščiti na hitri cesti med razcepom Nanos in Ajdovščino se govori že od odprtja tega odseka za promet, torej že dve desetletji. Za njeno postavitev se zavzemajo predvsem prevozniki, ki so zaradi burje morali včasih prisilno stati tudi več dni ali si izbrati drugo, daljšo pot. Severnoprimorska gospodarska zbornica Nova Gorica in Območna obrtno-podjetniška zbornica Ajdovščina sta zato ob začetku izvajanja meritev burje na treh testnih poljih protivetrne zaščite na vipavski hitri cesti - skupaj s projektantom Marjanom Pipenbaherjem ter predstavnico izvajalca meritev, podjetja Meis, Marijo Zlato Božnar - zainteresirani javnosti včeraj predstavili namen testnih polj ter nadaljevanje projekta protivetrne zaščite, za katero si prizadevajo že trinajst let.
Projektant protivetrne zaščite Marjan Pipenbaher je razkril, da je načrtovanje take ograje zelo zahtevno, saj je burja specifičen veter. Na viaduktu Lozice je bila največja izmerjena hitrost burje preko 220 kilometrov na uro. Najprej so si zamislili koncept, način zaščite pred burjo, nato so pripravili projekt in 3D izračune. Na koncu je sledilo testiranje, tako kot pri vseh velikih objektih. "Na osnovi testiranja na terenu, ki bi moralo potrditi naše računske analize, bomo prilagodili pripravljene projekte, temu pa bi morala slediti postavitev protivetrne ograje," je napovedal.
Fotografija: Matjaž Nemec
Po izračunih, ki so bila opravljena pred leti, zaradi burje in z njo povezanih omejitev škoda nanese na okoli 2,5 milijona evrov letno, pri čemer so bila v analizo zajeta samo podjetja iz zgornje Vipavske doline. Zadovoljni so zato gospodarstveniki, združeni v obeh gospodarskih zbornicah, v ajdovski in novogoriški. Direktor ajdovske Marko Rondič, je ob včerajšnjem dogodku povedal naslednje: "Upam, da bodo tudi meritve pokazala, kar kažejo računalniške simulacije, torej, da bo zapiranja ceste bistveno manj, predvidoma je, da bi se zapore dogajale šele 50 kilometrov kasneje, torej, ko bo burja pihala 50 kilometrov več kot doslej."
Temu sicer nasprotuje lokalna skupnost. Župan Občine Vipava Goran Kodelja je prepričan, da visoka ograja ob eni ali celo obeh straneh hitre ceste uničuje veduto, saj je hitra cesta speljana po sredini Vipavske doline. Prav tako zakriva pogled tistim, ki se vozijo po dolini in tako uničuje tudi turizem na tem območju.
A projekt gre dalje. Dars je vanj doslej vložil že več kot deset milijonov evrov, v celoti pa je vreden 32 milijonov evrov. Predvidoma bo sklenjen do leta 2023.
* Vir: STA & Radio Robin
* Naslovna fotografija: Mojca Dumančič