Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteKoronavirus je načrte prekrižal tudi šolarjem, ki v teh dneh svoje znanje pridobivajo na daljavo. Začetek je bil težaven, a po dobrem tednu dni, se je situacija umirila in trenutno komunikacija med učitelji in učenci poteka nemoteno. Pogovarjali smo se z ravnateljico OŠ Danila Lokarja, Ireno Kodele Krašna ter Andrejem Rutarjem, ravnateljem ajdovske srednje šole.
Za nami je prvi teden pouka na daljavo. Opaziti je, da so se se v tem tednu učenci in starši že dobro naučili uporabljati različne spletne pripomočke, s katerimi šole predajajo svoje znanje. Tudi učitelji so se hitro naučili, kako na različne načine posredovati snov in kako komunicirati z učenci, da pomagajo pri učenju. Zagotovo ni vse idelano in še zdaleč ne tako kot v šolskih klopeh, a v dani situaciji bolje pač ne gre. "V prvih dnevih je bilo res kar precej težav z Arnesom in E-asistentom, stvari pa se sedaj bistveno izboljšujejo in trenutno zadeva teče brez večjih težav. Učitelji so pričeli uporabljati vse možne kanale, od videoposnetkov s telefonom in računalnikom, do podajanja informacij preko elektronske pošte in podobno. Nekateri učitelji so celo že začeli preverjati znanje, v primerih, da si to učenci želijo." nam je v uvodu zagotovil Andrej Rutar, ravnatelj ajdovske Srednje šole Vena Pilona, kjer poteka gimnazijski pouk ter srednja vzgojiteljska šola. Tudi odziv dijakov je dober, na šoli so pripravili poseben sistem - obrazec, s katerim učitelji poročajo in delijo mnenja učencev ter s tem redno sproti rešujejo težave, ki se pojavljajo. Učitelji vodijo evidenco snovi, ki jo obravnavajo ter načine, ki jih uporabljajo za poučevanje. E-asistent je nadgradil svoje delovanje s posebnim orodjem za klepet, kjer se učitelji lahko pogovarjajo z učenci, na voljo pa je tudi oglasna deska, ki je namenjena obvestilom. Srednja šola je poskrbela tudi za izobraževanje tistih učiteljev, ki so bili malce manj vešči dela prek elektronskih naprav, učitelji pa si med seboj pomagajo pri reševanju težav. Veseli tudi razumevajoč odnos staršev, ki ne ustvarjajo dodatnega pritiska na šolo. "Dve družini sta bili takšni kjer doma ni bila na voljo internetna povezava, šola jim je priskočila na pomoč, a so težavo že vnaprej rešili." je situacijo opisal Andrej Rutar.
Trenutno je morda še največja težava v razpršenosti medijev, s katerimi učitelji izvajajo pouk na daljavo. V začetku je bila širina koristna, saj so učitelji imeli na voljo več različnih možnosti za poučevanje, sedaj pa se že kažejo prvi problemi, saj učenci pridobivajo znanje preko različnih kanalov (elektronska pošta, Whatsup, Google drive, Messenger ... ) in to ustvarja rahlo zmedo. "Prav zaradi tega je sedaj vsa šolska zadeva preusmerjena na e-asistenta, tudi učitelji imajo navodila da se poslužujejo e-asistenta za poučevanje, to pa zato, da je vsa stvar čim bolj pregledna. Zaradi tega je res malce več zmede, predvsem pa več usklajevanja, a sem pozitivno presenečen, kako stvari sedaj delujejo." je svoje zaposlene pohvalil Andrej Rutar in za konec dejal, da je šola zelo pozitivno naravnana in sproti rešuje vse težave, ki se pojavljajo.
Osnovna šola Danila Lokarja
Tudi pri "sosedih" stvari potekajo normalno. Osnovna šola Danila Lokarja nudi pouk na daljavo že od ponedeljka, 16. marca. Tudi tam se učitelji poslužujejo različnih načinov poučevanja. "Nekateri učitelji uporabljajo spletne učilnice, drugi elektronsko pošto, uporabljajo se tudi socialna omrežja, video posnetki in podobno. Šola je preko Arnesa učencem ustvarila varne elektronske naslove, preko katerih poteka komunikacija med učenci, učitelji in starši." je trenutne razmere opisala ravnateljica Irena Kodele Krašna. Tudi starši so precej razumevajoči, več težav je bilo le prvi in drugi dan poučevanja na daljavo. "V začetku je bilo vprašanj in kritik s strani staršev več, sedaj pa se je situacija precej umirila. Predvsem prvi dan je bil naporen, sploh za tiste družine kjer je več otrok. Vesela pa sem odziva nekaterih staršev, ki so opozorili na določene probleme, katere smo nato s pomočjo učiteljev uspešno rešili. V zadnjih dneh pa že prihajajo tudi pohvale s strani staršev."
Tudi naprej bodo zadeve potekale podobno, vse dokler se situacija s širjenjem novega koronavirusa ne umiri. Učenci in učitelji so se po besedah ravnateljice že navadili na nov ritem in nov način poučevanja, zato večjih težav ne gre pričakovati. Ajdovsko osnovno šolo obiskuje tudi nekaj učencev, ki doma nimajo na voljo računalnika ali pa internetne povezave. Zato je šola, skupaj z Zavodom za šolstvo, stopila v akcijo in kmalu bodo tudi te težave odpravljene.
Kot lahko razberemo iz izjav odgovornih na šoli, je poučevanje na daljavo uspešno in v trenutni situaciji najbolj optimalna rešitev. Seveda se pojavljajo težave, a potrebno je razumeti, da gre za izredne razmere, ki se na srečo ne zgodijo ravno pogosto. Zato sta strpnost in razumevanje povsem na mestu, Predvsem pa je pomemben odnos učencev do šole in učenja. Učenci in starši se morajo zavedati, da to niso počitnice, potreben je red in potreben je čas, ki si ga je potrebno vzeti za učenje. Tudi zato, da bo ponoven vstop v šolske klopi lažji, ko bo to spet mogoče. Upajmo, da čimprej. To si želijo tako učenci, kot tudi učitelji.