Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteNedavno tragično nesrečo na Ajdovskem, ki je zahtevala življenje jadralnega padalca, je pod drobnogled vzela komisija za preiskavo nesreče. Po treh tednih preiskovanja je komisija sporočila, da priporoča začasno zaprtje vzletišča na Kovku, saj naj bi bilo le to v neskladju z navodili za uporabo in postopki letenja ajdovskega letališča.
Vipavska dolina je v zadnjih letih postala pravi raj za ljubitelje jadralnega padalstva. Vzletni točki na Kovku in pri Lijaku sta v naše kraje privabili tisoče padalcev iz celotne zemeljske oble. Tako je postal ta adrenalinski šport pomembna turistična aktivnost, ki je svoje mesto našla visoko na lestvici najpomembnejših turističnih doživetij v Vipavski dolini. Panoga se vse bolj uveljavlja tudi v gospodarstvu, v Ajdovščini npr. deluje podjetje Triple Seven, ki izdeluje in prodaja jadralna padala v številne svetovne države, na Lijaku pa sta zaživela kamp in restavracija in sta v največji meri odvisna od padalcev. A ob tem velja pripomniti, da je jadralno padalstvo adrenalinski šport pri katerem se včasih pripetijo tudi nesreče. Le te niso zelo pogoste, a ko se zgodijo imajo neredko zelo hude posledice.
Zadnja takšna nesreča se je pripetila 25. aprila, med Budanjami in Dolgo Poljano. V zraku sta trčila jadralni padalec in ultra lahko letalo. Nesreča je terjala življenje domačina, pilota v letalu pa sta jo odnesla s hudimi poškodbami. Nesrečo je pod drobnogled vzela komisja za nesreče in po dobrih treh tednih sporočila uvodno poročilo. Nič kaj vzpodbudno za jadralne padalce, ki za svoj polet uporabljajo vzletišče na Kovku. "Uvodno poročilo o preskavi letalske nesreče vsebuje najbolj osnovne podatke o dogodku. Glede na obseg preiskave bodo celotni podatki podani v končnem poročilu." so besede Tonija Stojčevskega, preiskovalca letalskih nesreč, ki je za Primorske novice obenem dejal, da je bilo le vprašanje časa, kdaj bi na tem območju prišlo do nesreče. Temeljni cilj preiskave je sicer izboljšati varnost v letalstvu.
Fotografija: DJP Kovk Ajdovščina
Uvodno poročilo o nesreči ocenjuje, da sta navodilo za uporabo in postopki letenja na letališču Ajdovščina iz leta 2004 ter navodilo za uporabo vzletne točke Kovk - Log pri Vipavi iz leta 2011 v neskladju. Po njihovi oceni tveganje za nesrečo na tem območju obstaja. Poročilo zato priporoča začasno prepoved vzletanja jadralnih padalcev in zmajarjev z vzletišča Kovk.
Priporočilo je komentiral Stojan Štokelj, upravnik ajdovskega Aerokluba Josip Križaj; "Priporočnik za obratovanje letališča so potrdile naše oblasti, problem pa nastane, ko se v zraku naenkrat pojavi veliko ljudi in padalci včasih zaidejo v območje letališča." Svoje mnenje pa imajo tudi jadralni padalci. "Najlažje je nekaj prepovedati. Varnost je tudi nam na prvem mestu. Vsi imamo ustrezne licence in se držimo pravil, ki veljajo za nas. Pristojne službe so vlogo za vzletišče na Kovku odobrile, prav tako imamo registrirano pristajališče v Logu pri Vipavi. " je svoje misli strnil Samo Božič, predsednik Društva jadralnih padalcev Kovk Ajdovščina, potem ko je podrobneje prebral priporočila komisije za preiskavo letalske nesreče. Matjaž Klemenčič, odličen zmajar in izkušen jadralni padalec, pa je na svoji Facebook strani zapisal: "Take zaključke lahko potegne samo slovenska birokratska mašinerija. Da povzamem, kako bi primer izgledal na cesti: Voznik avtomobila zaradi objestnosti povozi pravilno vozečega kolesarja. Prometnik, ki preučuje nesrečo odloči, da je do nadaljnega prepovedana vožnja s kolesom. Sramota slovenske agencije za letalstvo in inšpektorjev le te."
* Vir: Primorske novice
* Naslovna fotografija: Wikimedia