Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Brigita Habjan Štolfa: »Naša vloga svetovalca na lokalnem nivoju bo pomemben dejavnik tudi v bodoče«

Svet se po epidemiji novega koronavirusa počasi postavlja nazaj na noge in poskuša čim bolj ublažiti morebitne posledice virusa na gospodarskem področju. Pomebna vloga pri lajšanju tegob v podjetništvu, turizmu in kmetijstvu na našem območju, pripada Regijski razvojni agenciji ROD iz Ajdovščine, zato smo spregovorili nekaj besed z direktorico, Brigito Habjan Štolfa.

V Regijski razvojni agenciji ROD verjetno stalno spremljate dogajanje na trgu. Vpeti ste tako v podjetništvo, turizem, kmetijstvo … Kako ocenjujete nastalo situacijo, kje in kakšni izzivi nas čakajo po vašem mnenju.

Delovanje razvojne agencije pokriva širok spekter področij. Cilj pa vedno ostaja en, pospeševanje razvoja. Kot se kažejo zadeve ne bo sektorja, ki bo imun na trenutno situacijo.

Vajeni smo, da so nam dobrine vsako sekundo na dosegu roke in omogočajo dostopnost do storitev vezanih samo na naš osebni urnik. Virus je te zadeve obrnil na glavo. Pristati smo morali na urnik, ki nam ga kroji nekdo drug, omejeni smo bili s prostorom gibanja. Lani v tem času je to bilo za marsikoga izmed nas, nepredstavljivo dejstvo.

Pandemija nam je v praksi pokazala, kaj je to globalizacija in kakšne vplive ima na nabavo oz.  pridelavo surovin, povpraševanje in konec koncev na naša življenja. Že sedaj vemo, da imajo podjetja nove izzive na področju zagotavljanja dobavnih verig, likvidnosti in manjšega povpraševanja. Spet druga v teh razmerah, žanjejo uspehe.

Turizem se bori in išče nove, inovativne načine za razcvet kljub temu, da nihče ne ve kdaj bodo meje odprte in prehod med Evropo in ostalim svetom omogočen. Kmetijstvo pa se prilagaja na nove razmere že dlje časa. Sušna obdobja so stalnica, prisotnost viškov padavin v neugodnem obdobju, vegetacije tudi. Klimatske spremembe so tu, so dejstvo in so priložnost, da nekaj spremenimo.

Spomnim se nasveta enega od uspešnih podjetnikov, ko smo preko intervjujev leta 2017 delali podrobno analizo poslovanja ajdovskega gospodarstva, da podjetje za svoj uspeh ne sme več kot 25% svoje proizvodnje usmeriti samo na en izdelek, storitev ali trg. In bolj kot človek razmišlja, ni to dober nauk samo za podjetja…

Naše območje se v zadnjih 10 letih sooča že z drugo gospodarsko krizo. Glede na kazalnike uspešnosti sedaj že lahko trdimo, da so se podjetja po prvi krizi, dvignila in zrasla na učvrščenih temeljih. Verjamem, da zaradi prvotne izkušnje trenutna kriza COVID ne bo drastično zarezala kot bi lahko, če ne bi imeli prve izkušnje. Res je, da bodo potrebne prilagoditve, predvsem na ukrepe naše in sosednjih držav, vendar bo osvojena fleksibilnost poslovnih subjektov, pri tem v veliko pomoč.

Je pa virus prinesel za mojo oceno eno dobro stvar in sicer zavedanje o velikem pomenu samooskrbe občine, regije in konec koncev države. Pa naj bo to po moki, zelenjavi, mleku ali celo zaščitnih maskah. To, da živimo v okolju, ki se tega zaveda in se na to aktivno odziva je danost, ki daje roko preživetju.

Industrijsko območje<br />
Avtor: Jure Makovec

Kako se je RRA ROD v tem času vključevala? Kakšne aktivnosti ste v tem času izvajali?

Z odlokom Civilne zaščite smo za javnost zaprli svoja vrata. Naše delo se je preselilo domov, ekipa se je hitro prilagodila in nemoteno od doma koordinirala projekte. V trenutku so se naša vsakdanja srečanja spremenila v obliko virtualnega sveta in v naš vsakdanjik umestila spletne konference, video pogovore ter spletne seminarje.  

V tem času smo poleg razvojnih nalog na področju podeželja in regijskega upravljanja (npr. priprava Regijskega razvojnega programa za 2021-2027) opravljali tudi svetovalne naloge. V zadnjem času je bila najbolj izpostavljena Točka SPOT, podjetniško svetovanje, na katero je bilo izstavljenih veliko vprašanj. Predvsem na področju delovno pravne zakonodaje in vprašanj vezanih na zakonodajne pakete vlade za omilitev posledic COVID19.

Zaradi novih razmer pa smo nekatere naše planirane aktivnosti prestavili (npr. festival Okusi Vipavske) oz. jih izvajamo preko spletnih seminarjev - webinarjev (npr. izobraževanja in delavnice ABC podjetništva).

Ponosna sem na ekipo, ki se je hitro obrnila, se prilagodila in zagnala redne naloge v novih okoliščinah. V tem času je projektna ekipa LAS Vipavska dolina objavila dva javna razpisa. Objavili in izpeljali smo javni poziv za embalažo Sočna. Vse leto. Zaključili smo projekt INTERBIKE II in ravno v teh dneh objavili spletno platformo za kolesarje Bike Alpe Adria. Mentorici podjetništva sta v novih pogojih dela, preko spleta, ponovno uspešno pripravili ekipe mladih osnovnošolcev na tekmovanju POPRI, saj sta dva podjetniška tima zasedla 2. in 3. mesto na državnem tekmovanju. Tudi na projektu LIFE ViVaCCAdapt so zaposleni bili v polnem pogonu in izmed 600 prijavljenimi bili uspešni na Evropskem dogodku teden regij in mest, ki bo potekal oktobra letos v Bruslju. Sodelovali smo tudi z agencijo SPIRIT in v tem času zagnali in objavili platformo Investicijskih priložnosti Slovenije. Ja, čas je bil uspešno investiran.   

Kolesarstvo<br />
Avtor: Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina

Kako pa vidite vašo vlogo (vlogo razvojnih agencij) v času po epidemiji?

Praksa kaže, da bo naša vloga svetovalca na lokalnem nivoju, pomemben dejavnik uspešnega izvajanja državnih politik, ukrepov tudi v bodoče.

Vsekakor se ekipa na ROD-u zaveda, da so take situacije možne in smo na njih pripravljeni. Ne le v proaktivno delo v temah, ki so vezane na čas po virusu, ampak tudi prilagajanje podnebnim spremembam, krajše dobavne verige, spodbujanja podjetniške miselnosti tako na poslovnem kot kmetijskem področju…

Vedno pa rečem, da je prepoznava naše vloge odvisna od nas samih, koliko in kako si bomo to vlogo prisvojili. Konec koncev se to lahko zgodi z uspešnim delom in kredibilnimi informacijami.

Ne le čas po epidemij, pred nami je tudi nova finančna perspektivna. Pomemben čas za našo Zahodno kohezijo v katero naša Goriška razvojna regija spada. Na ravni regija-država-EU v tem času potekajo pomembna pogajanja. RRA-ji smo in moramo biti vpeti tudi v ta proces. Naš glas, naši predlogi so slišani preko združenja GIZ RRA, ki v procesu pridobivanja razvojnih sredstev igra proaktivno vlogo predlagatelja strateških tako regijskih kot tudi državnih dokumentov.

Kakšni razpisi se obetajo? Ali je že kaj več znanega? Kaj  si želite oziroma pričakujete?

Kot lahko spremljamo po medijih so ukrepi po različnih področjih objavljani oz. obljubljeni. Ko so zadeve javno objavljene tudi mi aktivno obveščamo ciljne skupine po svojih kanalih. Ne  le, da nudimo svetovanje, nudimo tudi pomoč pri pridobivanju sredstev.

Kakšni razpisi točno bodo lahko v tem času, samo »špekuliramo«. Glede na obstoječe potrebe v okolju bi pa bili ukrepi za zagon gospodarstva in podpora investicij zelo učinkoviti. Poleg tega pa se bodo v ukrepih odražale strateške usmeritve EU. Lahko pa pričakujemo, da se bodo te že dogovorjene usmeritve prilagajale izzivom sektorjev po virusu.

Dialog

Kako naprej? V svoji strategiji ste si zadali Dialog. Ta bo sedaj najbrž še bolj pomemben kot takrat, kot ste ga snovali… ?

Ja lansko leto smo si v času priprave na obletnico začrtali pot za naslednjo perspektivno – za naslednjih sedem let kot tudi traja finančna perspektiva.

Podpora odločevalcem, biti servis, ni nikoli bila bolj pomembna kot v tem času. Poznavanje potreb okolja, ažurno spremljanje virov financiranja, hkrati pa se vključevati v te procese že v čas oblikovanja ukrepov. Sodelovanje pri oblikovanju javnih politik, ki bodo naslovile izzive v času po COVID19. Vsega tega ne bo moč realizirati brez dialoga.

Hvala.

 

 

 

Lokalne Ajdovščina

#ajdovščina, #intervju, #gospodarstvo, #turizem, #ROD, #kmetijstvo

Kolofon