Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV sredo 15. julija je v Ljubljani potekala otvoritev razstave Prisotnost telesa, s katero se v slovenski prestolnici predstavlja domača akademska kiparka Tea Curk Sorta. Razstavo si lahko ogledate v Galeriji Veselov vrt, na voljo bo vse do 21. avgusta 2020. Njena dela pa najdete tudi v Desnem atriju, v Mestni hiši Ljubljana, kjer se predstavlja s cikloma Skozi prehod in Avtoportreti. Na ogled do 16. avgusta 2020.
Na razstavi v Galeriji Veselov vrt akademska kiparka Tea Curk Sorta v prostor umesti (vriše) človeško telo. Natančneje: njeno likovno delo je sledenje telesu, vsem njegovim morebitnim gibom, ulovljivim ali upodobljivim, vsem tistim gibom, ki ostanejo le slutnja ali misel, nekaj, kar je že odvzeto preteklosti in še vedno zapisano v prihodnosti. Črta postane kiparski element, ki se nenehno ponavlja, stopnjuje v najraznovrstnejših oblikah, ki kot prostorska risba ali >kiparsko< grafični element gradi skulpture oziroma oblikuje prosojne kiparske artefakte. Tako je skulptura skupek številnih potez, je linija, ki se množi v majhnih premikih in hkrati zgoščenosti mnoštva linij.
Mestna hiša Ljubljana
Tea Curk Sorta pa se obenem predstavlja tudi v Desnem atriju Mestne hiše Ljublja in sicer kar z dvema cikloma "Skozi prehod" (2017–2018) in "Avtoportreti" (2019–). Oba tvorijo za umetnico značilni kipi iz žice, ki kot material prevzema lastnost črte, s katero ustvarja volumen in riše v prostor. Uporaba žice vnese v skulpture lahkotnost in zračnost, pa tudi dimenzijo spremembe. Žici se v nasprotju z bolj tradicionalnimi kiparskimi materiali močneje pozna čas; linije, ki jih umetnica začrta, so spremenljive, zato je izbrani material hvaležna podlaga za razmislek o človeku in družbi, ki ga prav tako neizogibno definirata čas in spremembe.
Z žičnimi risbami umetnica večinoma upodablja ženske figure, ki so stalnica njenega dosedanjega opusa. Zanimajo jo vloge in položaj, ki ga imajo ženske v današnji družbi, hkrati pa – predvsem v ciklu "Avtoportreti" – prehaja v avtofikcijsko razpoloženje in se zazira vase. Nekatere žične slike tega cikla so nastale v obdobju samoizolacije, ko nam je bilo danega več časa za premislek o družbi in nas samih.
Za cikel "Avtoportreti" je značilno, da umetnica uokviri posameznika, glede na naslov verjetno svoj alter ego, ga obda z različnimi obrazi in razstavi kot klasično sliko. Drugače pa je s kipi iz cikla "Skozi prehod", ki jih postavi v skupino in razporedi po prostoru. Tu je samost enega premagana, s tem pa vzpostavljen razmislek o posameznikovi poziciji v družbi.
Fotografija: Galerija Kresija
* Vir: ZDSLU & Ljubljana.si