Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpretePo zelo uspešnem Poletju v Vipavskem Križu se kulturni utrip v tej vasici nadaljuje z odprtjem zanimive razstave v tamkajšnji galeriji. Ana Vrčon, Nada Špacapan, Jadranka Ferjančič in Gregor Maver se predstavljajo z Razstavo keramčnih del. Na ogled do 2. oktobra 2020. Vabljeni.
V Galeriji Vipavski Križ si lahko ogledate razstavo del štirih ustvarjalcev: Ane Vrčon, Nade Špacapan, Jadranke Ferjančič in Gregorja Mavra, pod preprostim skupnim naslovom Razstava keramičnih del. Vsak izmed razstavljavcev ima svojo tematiko, tehniko in sporočilnost. Povezovalna nit razstave pa je kiparski izraz v keramiki, v izjemnem obvladovanju različnih tehnik in močna simbolika vsebin. Razstavo si bo mogoče ogledati do 2. oktobra 2020.
Ustvarjanje Ane Vrčon odlikujeta raziskovalnost in obvladovanje različnih tehnik. Z izbrano tehniko papirnate gline je želela najbolj polnomočno izraziti motivno izhodišče, k čemur je pripomogel tudi konceptualni nabor barv. V sklopu del, povezanih v prostorsko instalacijo, se je potopila v neizživete sanje, v morske globine, med vetrnice, v likovno formalnem smislu pa je raziskovala zaprte, napete krožne forme s svojstvenimi površinskimi strukturami in z detajli v obliki zgoščenih lovk, ki niso le del predstavljene motivike, ampak dajejo celoti vzgonsko moč in ustrezno dinamiko.
Nada Špacapan je zavzela držo družbeno angažirane ustvarjalke, saj z novim ciklom del predstavlja osebno stališče na aktualno problematiko postavljanja mej oz. ograj. Njene mreže so sestavljene iz celic in oblikovane v krog. V njih je uresničen estetski vzorec polnega in praznega, prisotnega in odsotnega, odprtega in zaprtega, ki omogoča vez med zunanjim in notranjim. Kiparsko tkanje mreže kljub površinskemu nanosu glazure ohranja vidno dodajanje gline in s tem prvinskost modelacije, s katero ustvarjalka dosega svojstvo teksture. Osrednji motivni element ji omogoča raznolika kompozicijska komponiranja, v njem pa simbolno biva upanje.
Gregor Maver v postavitvi z naslovom V gnezdu rajske ptice predstavi jajce, dve rajski ptici in gnezdo. Domišljijsko iskrive ideje, v katere so zajete življenjske resnice in analogije, uresničuje z odličnim poznavanjem tehničnih in tehnoloških postopkov. Ti mu omogočajo ustvariti simbiozo raznolikih (ob)likovnih rešitev in vrednosti. Genski zapis njegovih del pripada krogu, ki se variabilno uresničuje tako v formah kot v makro in mikro detajlih. Avtorja odlikuje izrazito individualen izraz, mojstrsko obvladovanje metjeja, sofisticiranost izvedbe in visoke likovne-estetske norme, uresničene v raznolikosti.
Z izostrenim likovnim občutkom je Jadranka Ferjančič povezala formo z barvo oz. kiparske prvine s slikarskimi ter artefaktom dodala še žičnate detajle. Stvaritve so odsev njenega življenja, so razkrivanje njenih čustvenih stanj, obujanje spominov, so likovno udejanjanje izrazito osebne zgodbe. O vsebinah govorijo tako forme kot barve. Te zajamejo zglajene dele enovitih površin. Nanosi različnih vrednosti, smeri in intenzitet se večplastno povezujejo v abstraktno zasnovane ploskve. Koloristična vzdušja so razpeta v toplo-hladne dialoge, ki se spreminjajo, saj se v njih zrcali avtoričino notranje razpoloženje.
Ana Vrčon
pon - sre: 10.00-14.00 in 15.00-20.00
čet - pet: 10.00-14.30 in 15.30-22.00
sob: 10.00-23.00
ned: 10.00-20.00