Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteMladost na burji je izviren program, v katerem so se povezali Občina Ajdovščina, Inštitut za mladinsko politiko, vrtec, osnovne in srednja šola, strokovnjaki na področju vzgoje in izobraževanja, nevladne organizacije in javni zavodi. S programom smo orali ledino v slovenskem prostoru in želeli med mladimi okrepiti pripadnost lokalni skupnosti in jih spodbuditi k aktivnemu sodelovanju pri ustvarjanju boljšega okolja za življenje in razvoj.
Program, ki je novost v Sloveniji, je razdeljen na štiri področja, na katerih otroci in mladi z različnimi aktivnostmi skrbijo zase, za bližnjega in za skupnost. Bližamo se koncu šolskega leta in s tem tudi zaključku programa Mladost na burji za šolsko leto 2020/2021. Na štirih različnih stopnjah se je v program letos vključilo skoraj 1500 otrok in mladih.
Na prvi stopnji programa imenovani Grozdek, kjer sodelujejo otroci iz enot Otroškega vrtca Ajdovščina ter vrtca ob Osnovni šoli Otlica, je program uspešno zaključilo 393 otrok. V letošnjem letu so se v program Mladost na burji prvič vključili tudi najmlajši udeleženci, stari tri leta iz enote Ob Hublju.
Ravnateljica Otroškega vrtca Ajdovščina, Alenka Močnik: »Prepričana sem, da je potrebno otroka že v najzgodnejšem obdobju učiti in navajati na bistvene vrednote, ki prispevajo k uspehu in dobremu počutju posameznika, kot tudi širše skupnosti. Nad dejavnostmi, ki so bile v vsem obdobju, od kar je zaživel program Mladost na burji, izvedene v našem vrtcu, pa sem preprosto navdušena. Otroška razmišljanja in izjave, ideje, ki se jim porodijo ob izvajanju predvidenih vsebin, me vedno znova navdušijo in nasmejejo. Otroci so si krepili in pridobili veliko kompetenc sodelovanja, načrtovanja dejavnosti, iskanja idej in rešitev, kreativno so razmišljali in predvsem gradili na sočutnih odnosih v skupno dobro.«
V celotnem obdobju osnovnošolskega izobraževanje učenci sodelujejo na treh stopnjah programa, Hubelj, Čaven in Kastra. Program je zasnovan stopnjevalno, zato se tudi zahtevnost nalog in odgovornosti udeležencev za izvajanje aktivnosti s starostjo stopnjuje.
V program Mladost na burji so v prvi triadi vključeni skoraj vsi učenci ajdovskih šol in njihovih podružnic. V programu uspešno sodeluje tudi Waldorfska šola UE Primorska. Na stopnji Hubelj, v kateri sodelujejo učenci prve triade, je bilo letos vključenih 640 učencev. Aktivnosti so izvajali kot skupina pod mentorstvom svojih učiteljic, ki so se kljub šolanju na daljavo, odlično prilagodile razmeram in s svojimi učenci za program Mladost na burji izvedle številne zanimive, poučne in izvirne aktivnosti na vseh štirih področjih.
Ravnateljica Osnovne šole Danila Lokarja Ajdovščina, Irena Kodele Krašna : »Nekatere aktivnosti so zaradi epidemije težje izvedljive, a inovativnost otrok in njihovih mentorjev nima meja, zato so tudi ta problem uspešno rešili. S temi ali podobnimi aktivnostmi bodo naši učenci in njihovi mentorji nadaljevali tudi v prihodnjih letih, saj so pomembne za razvoj odgovornosti in samostojnosti pri učencih.«
Učenci druge triade v programu sodelujejo na stopnji Čaven. Letos je na tej stopnji sodelovalo 441 udeležencev. Večino aktivnosti so izvajali kot skupina pod mentorstvom razredničarke oz. razrednika, nekaj aktivnosti pa udeleženci na tej stopnji opravijo tudi samostojno, kot posamezniki.
Ravnateljica Osnovne šole Šturje, Lea Vidmar: »V življenju se srečujemo z izzivi, postavljamo si jih tudi sami. Menim, da je vse dosegljivo, le različno dolge poti uberemo za dosego nekega cilja. Zgodi se, da do njega ne pridemo, a na poti se gotovo marsičesa naučimo, tako dobrih izkušenj kot premagovanja ovir z veliko truda in napora. Pri mladih je to je dobra popotnica za življenje.«
Na zadnjih dveh stopnjah Kastra in Burja sodelujejo mladi v tretji triadi, tekom srednjega šolanja vse do 21. leta starosti. Aktivnosti si izbirajo in izvajajo samostojno, podporo jim nudijo koordinatorji programa na šolah ter njihovi razredniki. Šolajoči mladi v tem starostnem obdobju so se v letošnjem šolskem letu najdlje šolali na daljavo. Že za redno šolanje so morali pokazati veliko odgovornosti in prilagajanja. Nekaj mladih tudi zaradi vseh izzivov, ki jih je epidemija prinesla mladim, programa letos niso zaključili. Kljub vsemu je vse aktivnosti uspešno izvedlo 54 mladih.
Ravnateljica Osnovne šole Dobravlje, Mirjam Kalin: »Mladost na Burji je premišljen in dobro strukturiran program, ki vse starostne skupine spodbuja k aktivnostim na vseh področjih, ki v letih odraščanja izoblikujejo posameznika. Lična knjižica omogoča učencem, da svoje izkušnje beležijo in vrednotijo individualno, občasno pa tudi na ravni razreda. Skupinski pogovori o opravljenem prinašajo dragocene spodbude sošolcev ter tako razkrivajo nove možnosti in področja, kjer se lahko posameznik angažira ali potrjuje.
Ravnatelj Srednje šole Veno Pilon Ajdovščina, Andrej Rutar: »Program je pomemben zato, ker spodbuja dijake k vključevanju in izvajanju aktivnosti na pomembnih področjih. Na ta način damo lahko tudi kot šola mladim informacijo, da je zelo dobro, če se lahko v času srednješolskega izobraževanja poleg pouka ukvarjajo tudi z družbenimi dejavnostmi, razvijajo solidarnost do ranljivejših, krepijo kompetence podjetnosti ter skrbijo za zdrav način življenja in ohranjanje okolja.«
V četrtek 17. junija so potekale županove podelitve priznanj in značk v OŠ Šturje, Otroškem vrtcu Ajdovščina v enoti Ribnik, PŠ Vrtovin in OŠ Dobravlje. V sredo 16. junija je župan Tadej Beočanin z obiskom prijetno presenetil šestošolce iz OŠ Šturje. Priznanja in značke za osvojeni zlati Čaven jim je podelil v čudovitem okolju na Kovku, kamor so se učenci odpravili na dvodnevni izlet.
Mladost na burji 2021
V torek, 22. junija, pa bo v MC Hiša mladih Ajdovščina v Palah potekal sklepni dogodek programa Mladost na burji ter individualna podelitev priznanj in značk posameznikom, ki so uspešno opravili vse aktivnosti stopnje zlata Kastra. Značke in priznanja bo podeljeval župan Tadej Beočanin, ki bo na dogodku podelil tudi dve Županovi petici, priznanji za odličen učni dosežek, kar pomeni same petice v vseh devetih letih osnovnega šolanja. To posebno priznanje bosta prejeli učenki iz OŠ Dobravlje.
Vodja programa Urška Milač z Inštituta za mladinsko politiko: »Če so bile izkušnje prvega pilotnega leta programa dragocene, so te iz drugega leta delovanja najmanj neprecenljive. Program Mladost na burji je v času polnem izzivov v pomembne aktivnosti povezal mlade udeležence, strokovne delavce in starše ter širšo javnost. Ti so se z aktivnim in odgovornim ravnanjem ter številnimi dejavnostmi, projekti in akcijami odzivali na izzive epidemije, ki je zaznamovala to šolsko leto in marsikomu ter tudi sebi pomagali skozi težke trenutke, s katerimi smo se vsi soočali. Povezana skupnost, solidarnost oz. medsebojna pomoč ter zdravi in vedoželjni posamezniki so poslanstvo programa, kar se je v drugem letu delovanja še bolj udejanjilo. Zato menim, da je pomembno s programom nadaljevati in ga nadgrajevati.«
V programu so letos sodelovali vsi ajdovski vrtci, osnovne šole in srednja šola. Skupaj z učitelji mentorji in ob pomoči koordinatorjev programa Mladost na burji, svojo podporo pa so izrazili tudi starši, so tekom šolskega leta, tudi v času šolanja na daljavo, opravili številne aktivnosti na vseh štirih področjih. Izkazali so posebno skrb do sočloveka, svojega zdravja, družbe in okolja ter pridobili kompetence za posamezne poklice. S svojim odgovornim in aktivnim sodelovanjem so oplemenitili sebe in skupnost kot celoto. Izvedli so nekaj odmevnih skupnostnih projektov in posameznih dejavnosti v prazničnem decembru, ob slovenskem kulturnem prazniku in prazniku občine Ajdovščina, ko so se posvetili gibanju, ter ob drugih mednarodnih in pomembnih dnevih. Skozi celotno obdobje so skrbeli za svoje zdravje in zdravje drugih. V velikem številu so se vključili v okoljevarstvene aktivnosti, kjer so poleg splošne skrbi za okolje spoznavali tudi pomen protivetrnih pasov v Vipavski dolini.
Prav s sodelovanjem in povezovanjem želi občina Ajdovščina temeljno vlogo občine nadgrajevati z novimi programi in vsebinami tudi v izobraževalnem sektorju. Župan Tadej Beočanin izpostavlja pomembnost programa za mlade, ki jih usmerja k večji aktivnosti, solidarnosti, samostojnosti in odgovornosti: »Program je zaživel s podporo učiteljev, ki nudijo učencem veliko mero predanosti in pomoči. Verjamem, da bo projekt dolgoročno uveljavljen tudi med delodajalci, saj bodo lahko tudi na ta način prepoznali mlade, ki so pripravljeni narediti nekaj več – zase in za skupnost.«