Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Rally Vipavska dolina poskrbel za vroč uvod v poletje na Ajdovskem

Rok Turk, s sovoznikom Vilijem Ošlajem (Hyundai 120 Rally 2), je zmagovalec rally-ja Vipavska dolina, druge letošnje preizkušnje državnega prvenstva. Drugo mesto je zasedel Avstrijec Albert von Thurn und Taxis (Volkswagen Polo R5), tretji pa je bil Marko Grossi (Peugeot 208 Rally4). Odlično se je odrezal tudi Martin Štucin, ki je ob koncu zasedel peto mesto. Rally je ob ceste v Vipavski dolini privabil več kot 10.000 navijačev.

Ajdovska Planica ali Rally Vipavska dolina je po letu premora v naše kraje spet privabil tisoče in tisoče navijačev, ki so dobesedno okupirali vse najzanimivejše točke tega bencinskega spektakla. Velike Žablje pa so bile znova "center sveta", tokrat morda v najmnožičnejši obliki doslej. Parkirani avtomobili vse do Malih Žabelj in skoraj do Dobravelj so nakazali, da se na "drugi rajdi" dogaja prava veselica. Le ta je svoj vrhunec dosegla ob tretjem prehodu tekmovalnih avtomobilov, ko so ob cesti zagorele še številne dimne baklje, vse skupaj pa je bolj spominjalo na kakšen južnoameriški stadion v času derbija. Rally je več kot očitno doma v naših krajih, še vedno pa se mnogi turistični ponudniki premalo zavedajo priložnosti, ki jih ponuja. A to je že druga zgodba. 

Fotografija: Alen Milavec

S tekmovalnega vidika sta Ajdovščino najbolj zadovoljna zapustila Rok Turk in Vili Ošlaj. Zmagovalca, že na prvem rally-ju v sezoni, sta si v skupnem seštevku dirke do cilja privozila 43 sekunda in zanesljivo slavila. Za Roka Turka je to tretja zaporedna zmaga na Ajdovskem, s tem pa je postal tudi najuspešnješi dirkač v zgodovini rally-ja Vipavska dolina. Turk je na prvem rally-ju v Velenju, proti Nemcu Dinklu priznal premoč, tokrat pa ni dopustil presenečenja. Avstrijski milijarder princ Albert von Thurn und Taxis je sicer prikazal atraktivno vožnjo a premalo za vrh časovnice. V uteho pa sta mu lahko dve zmagi na legendarni HP Velike Žablje, predvsem po prvi je v cilju pokazal iskreno zadovoljstvo in navdušenje, da je uspel premagati slovenskega prvaka. Ob tem je sproščen in zanimiv avstrijski princ pridobil tudi precej simpatij med domačimi navijači.

Fotografija: Alen Milavec

Na tretjo stopničko sta stopila Marko Grossi in Tara Berlot, v dvokolesno gnanem Peugeotu 208 R4. Razlika v moči avtomobila je prevelika, da bi lahko ogrozil najboljša, njun zaostanek je v cilju znašal dobre tri minute. A vseeno zaslužena in priborjena zmaga proti "ostalemu svetu". Četrti Darko Peljhan je za stopničkami zaostal skoraj pol minute in le za sekundo ugnal Martina Štucina. Le ta je, skupaj s sovoznico Tjašo Medvešek, v še vedno konkurenčnem Renaultu Clio R3 Maxi, prikazal verjetno svojo najboljšo predstavo na domačem rally-ju, stopničke v slovenski konkurenci pa izgubil šele na drugi ponovitvi HP Višnje, ko ga je nekaj drobnih napakic stalo dragocenih šest sekund proti izkušenemu Idrijcu. 

Fotografija: Alen Milavec

Nato so si v desetici sledili še Avstrijec Simon Wagner, Jernej Fakin, Borut Bratina, Jan Medved in Grega Premrl. Med seboj jih je ločilo zgolj 48 sekund, kar jasno kaže, da je šlo na polno za vsako pozicijo na lestvici. Po dolgem času smo v rally dirkalniku znova videli predsednika Krajevne skupnosti, Kamnje, Boruta Bratino. Drugouvršeni iz leta 2017 je pokazal zanesljivo vožnjo in malce manj "divjo" vožnjo kot v prejšnjih letih, kar precej sekund pa izgubil zaradi trka Roka Jerkiča na Predmeji, ko je moral močno upočasniti svojo vožnjo. Dve sekundi za njim je končal najboljši "Vipavec" Jan Medved, manjše napake na eni od opoldnaskih hitrostnih preizkušenj so ga na koncu potisnile na deveto mesto in sedmo mesto v slovenskem prvenstvu absolutno, kar je vseeno njegova najboljša uvrstitev na domačih dirkah doslej in odličen obet za nadaljevanje sezone. Tik za najboljšo deseterico sta rally zaključila Janko Čebron in Andrej Kavčič, ter tako po odstopu v Velenju, vendarle zapeljala na ciljno rampo.

Fotografija: Alen Milavec

Na cilno rampo se je ob koncu rally-a zapeljalo 51 voznikov in sovoznikov, štartalo pa jih je 75. Žal je bilo med tistimi, ki dirke niso zaključili tudi precej takih, ki so svoja vozila pošteno razbili. A na srečo se je vse skupaj končalo brez hujših poškodb, le z nekaj preventivnimi pregledi v bolnišnici. Med prvimi, ki so zleteli s ceste sta bila tudi Rok Jerkič in Marko Stopar. Zadek Peugeota 208 R2 je zaplesal pri odcepu za Tiho dolino, avtomobil pa je nato dobesedno pometlo s ceste v brežino. Rally-ja je bilo tako zanju konec že po nekaj minutah. Precej spektakularno so rally zaključili tudi posadki Žakelj Rejc z zastavo yugom in Žvab Prosenc z renaultom cliom rally5.

Fotografije: Alen Milavec

Med nastopajočimi je bilo tudi lepo število ostalih domačih voznikov in sovoznikov. Primož Kačič in Aljaž Černigoj sta za las ujela dvajseterico, a z odlično vožnjo na tretji HP Žablje, osvojila drugo mesto v izjemno zanimivi in izenačeni Diviziji 1.V Diviziji 3 sta Miran Fabjan in Grega Žvokelj zasedla tretje mesto. Rezultate vseh posadk si lahko ogledate na tej povezavi.

Fotografija: Alen Milavec

"Ponavadi smo soglasja od krajevnih skupnosti zbirali mesec in pol. Skupno jih je nekje od 15 do 20. Letos smo dobili vse podpise v treh dneh. Lep je bil pogled tudi na okolico trase relija, kjer so domačini pokosili travo in vse lepo uredili. Vsekakor pa si želimo v prihodnje reli spet vrniti nazaj v konec aprila, ko se začne pomlad in tudi Vipavska dolina najbolj zaživi," je ob koncu rally-ja za spletni portal Siol.net, dejal Martin Štucin, gonilna sila organizatorjev dogodka. Bencinski hlapi in škripanje zavor so v naši dolini več kot dobrodošel gost in lahko le upamo, da se bodo epidemiološke razmere v svetu dovolj umirile, da s pripravo na leto 2022 ne bo težav. 

Državno prvenstvo se bo nadaljevalo v Železnikih konec julija, v začetku septembra pa sledi Nova Gorica. V koledarju je predviden tudi hrvaški reli Poreč konec septembra, sezona se bo tradicionalno zaključila konec oktobra v Idriji.

Fotografija: Alen Milavec

 

* Fotografije: Alen Milavec

 

Lokalne Ajdovščina

#šport, #rally

Kolofon