Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

4. mednarodni festival akvarela velikega formata CASTRA 2021 privabil avtorje iz 46-ih držav

Sedaj že tradicionalni mednarodni festival akvarela Castra je v letošnjem letu doživel nov mejnik v številu sodelujočih. Kljub izredno nepredvidljivim in negotovim globalnim razmeram zaradi epidemije Covida se je v prvem krogu na razpis odzvalo 310 avtorjev z 893 akvareli iz 48-ih držav. Strokovna žirija je na razstavo sprejela 282 akvarelov 273-ih avtorjev iz 46-ih držav.

Da so razmere po svetu res nepredvidljive, nam pove že podatek, da do sredine julija, že dva meseca po zadnjem roku za oddajo pošiljk, še vedno ni prispelo v Lokarjevo galerijo več kot štirideset poslanih pošiljk, ki jih strokovna žirija zaradi tega ni mogla upoštevati v izboru za nagrade in diplome. "Kljub vsem organizacijskim težavam, ki jih prinaša globalna pandemija, nas veseli dejstvo, da je festival akvarela Castra postal stalnica v koledarju tovrstnih svetovnih akvarelističnih dogodkov. Še posebej nas veseli dejstvo, da na letošnji Castri sodeluje več kot dve tretjini novih akvarelistov s celega sveta." je letošnjo Castro pokomentiral predsednik IWS Slovenija in vodja Lokarjeve galerije Vladimir Bačič.

Castra 2021

Raznolikost in prepričljiva izrazna moč

S svojo prepričljivo izrazno močjo v širokem diapazonu od klasičnih do sodobnih eksperimentalnih pristopov upodabljanja, ki smo jih v izboru upoštevali, so Adam Papke (Poljska), Pavel Janouškovec (Republika Češka), Nader Mohazabnia (Iran), Alojz Konec (Slovenija), Andzej Rabiega (Poljska)  in Tomáš Fišera (Republika Češka) nagovorili tako s pristopom, izborom motiva, tehniko kot izrazom in v zakladnico akvarela kot tehnike, ki jo poznamo vse od starega Egipta naprej, dodali šest izvirnih del, ki že s samimi naslovi nakazujejo njihovo vsebino: Piazza del Duomo, Autumn impressions XII, Turkish man, Plastična svetova, Eagle owl in Valle of Rags. Šest avtorskih pristopov, šest vizij, šest resnic. Vsako delo nosi avtorjevo sled, zapis, njegovo globoko izkušnjo. Kot je že pred desetletji povedal slikar Zoran Mušič, ki je rad ustvarjal tudi v akvarelni tehniki, si v slikarstvu slikar »ne more pomagati s tujo izkušnjo, s tem, kar je odkril nekdo drug. Resnica, ki jo imate v sebi, če jo imate, je edino kar, velja. Ne morete uporabljati resnice drugih. Drugi vam lahko dajo nekakšen impulz«. To velja tudi za nagrajene avtorje.

Castra 2021

Čeprav je tehnika akvarela navidez preprosta in nezahtevna, temu ni tako, saj je pomemben prav vsak dotik na papir, najpogosteje moker, ki mora biti hkrati premišljen in spontan, da brez korekcij in dopolnjevanj oživi želeno obliko, kompozicijo, svetlobo, barvo, pa tudi vsebino; motiviko, vse od upodobitev sodobne urbanizirane krajine, tradicionalne krajine, portreta in figure, tihožitja, cvetličnih motivov ter z ilustracijo povezanih vsebin, ki so pogosti tudi v tej slikarski zvrsti. Že stoletja akvarelna tehnika ponuja široko paleto osebnih slikarskih poetik, žanrov in tehničnih pristopov, vse od raziskovalnih eksperimentalnih tehničnih postopkov do tradicionalnih transparentnih tehnik, kjer igrata ključno vlogo voda in pigment. Tako kot ostale slikarske zvrsti ponuja celo paleto izrazov, od realizma, hiperrealizma, naive, ekspresivnega likovnega načina izražanja vse do linearnega, geometrijskega in abstraktnega. Ponuja zelo oseben likovni in vsebinski pristop. Vse te lastnosti in prvine zasledujemo pri vseh na razstavo sprejetih delih, torej na 282 akvarelih 273-ih avtorjev iz 46-ih držav, ki seveda izražajo tako osebno poetiko kot vpliv šol in kulturnega miljeja, še posebej izrazito in likovno izčiščeno pa na nagrajenih delih, tako na tistih, ki smo jih dodelili nagrade, kot na tistih, ki so bili nagrajeni z diplomo. Dela žarijo v svoji barvni lestvici in svetlobi, nagovarjajo z motivom in kompozicijo, prepričajo s prosojno lepoto, ki jo spodbudi ta tako subtilna, sijoča in prelivajoča se akvarelna tehnika. V odsotnosti bele barve, ki jo nadomesti belina papirja samega. V odsotnosti prekrivanj in nalaganj barvnih plasti. V vsej čistosti trenutnega navdiha in subtilnega dotika roke in čopiča.

Nagrajenci Castre 2021:

Nagrade

1. nagrada:  Adam Papke – Piazza del Duomo, Poland

2. nagrada:  Pavel Janouškovec – Autumn impressions XII., Czech Republic

3. nagrada:  Nader Mohazabnia – Turkish man, Iran

4. nagrada: Alojz Konec – Plastična cvetova, Slovenia

5. nagrada: Andrzej Rabiega – Eagle Owl, Poland

Aquarius nagrada: Tomáš Fišera – Valley of Rags, Czech Republic

Adam Papke // Piazza del Duomo

Diplome

Andrey Samolinov – Long time no see, Russia

Chang Ming Minko Wong – Hennessy Jaffe Road, Hong Kong

Christine Berlinson-Esser – Frosty morning, Germany

Igor Banfi – O možnosti hoje po vodi, Slovenia

Ira Zybin – Urban Birds #2, Israel

Jelica Rašeta – Le ultime fette d’estate 2020, Italy

Leszek Blażewicz – The swamp, Poland

Marta Frei – Fresh II, Slovenia

Momčilo Dabanović – Kosava, Serbia

Oxana Kravtsova – 3.5 lemons, Slovenia

Rein Van Uden – Man with seagulls, The Netherlands

Zora Završnik Črnologar – Trta, Slovenia

 

Častna diploma

Žarko Vrezec – Kvartet 4, Slovenia

Castra 2021

 

Vir: Predsednica strokovne žirije dr. Nelida Nemec

 

Lokalne Ajdovščina

#ajdovščina, #novice, #kultura, #razstava, #umetnost

Kolofon