Kako so ajdovska podjetja pripravljena na delo od doma?
Tisti, ki delamo od doma, smo se na to že privadili. V pisarne so se prelevile kuhinje, spalnice, dneve sobe ali pa posebni kotički, ki so bili do danes namenjeni shranjevanju tega in onega. Glede na to, da o digitalizaciji govorimo že kar nekaj let, nas je zanimalo, kako dobro so svoje delo na dom prenesla, in organizirala podjetja v Ajdovščini.
K sodelovanju smo povabili ajdovske podjetnike in sicer Mladena Marjanovića, ki je marsikateremu podjetju v Ajdovščini uspel vzpostaviti sistem za delo na daljavo in ima dober vpogled v to, kako so podjetja pripravljena. Kako dobro so se v teh razmerah znašle organizacije, smo vprašali Nino Bračko Colja, direktorico podjetja E-nergija gas and power Slovenija in Brigito Habjan Štolfa, direktorico Regijsko razvojne agencije ROD. Ker je v tem času omrežje močno obremenjeno, smo se obrnili tudi na Telekomovega direktorja prodaje za poslovni trg, Ajdovca Sandija Borša.
Na Telekomu Slovenije, veliko pozornosti namenjajo delovanju omrežja in nemotenemu poslovanju. Njihovi strokovnjaki 24 ur na dan pozorno spremljajo vsak element omrežja in ustrezno prilagajajo kapacitete in za uspešno premagujejo ovire, uporabnikom, ki jih je v omrežju več kot milijon, zagotavljajo nemotene storitve. Sandi Boršo direktor prodaje za poslovni trg pa je še dodatno pojasnil: »V obdobju od razglašene epidemije smo bili priča množični hitri transformaciji tako dela, kot učenja na daljavo. Zato se vse od takrat soočamo z velikim porastom količin prometa govornih, podatkovnih in video storitev, in sicer za več kot polovico glede na običajno situacijo. Ob tem se je povečal tudi promet pri dostopu do globalnega interneta omrežij in pri IPTV, kjer je izrazit porast storitve ogled nazaj in videa na zahtevo. In to velja tako za celotno Slovenijo kot Ajdovsko in Goriško območje.« Kot pravi, pri njih 2.000 sodelavcev in sodelavk dela na daljavo, kar so uspeli urediti v enem dnevu. Ob tem pa Ajdovcem sporoča: »Spoštujte načelo #ostanidoma, v Telekomu Slovenije pa bomo poskrbeli, da bomo vsi skupaj še naprej #povezani.«
Mladen Marjanović, direktor podjetja Net – računalniški sistemi nam je zaupal, da je veliko njihovih strank že prej imelo urejeno infrastrukturo za delo na daljavo. Oddelki prodaje in ostalih sektorjev v podjetij pa tovrstni način sodelovanja že uporabljali in jim prehod ni delal večjih težav. »Potreba po oddaljenih dostopih je močno narasla, vendar se je rešitev, ki jo uporabljamo za vzpostavljanje varnih oddaljenih povezav, odlično obnesla. Izziv predstavlja protivirusna zaščita teh domačih računalnikov za dostop do službenih vsebin. Ti nimajo zmogljivih protivirusnih programov in omejitev operacijskega sistema. Težavo rešujemo z bolj natančnim nastavljanjem požarnih zidov v podjetjih. Pred večje izzive so postavljena proizvodna podjetja, kjer lahko do doma delajo le določeni oddelki. Skupaj iščemo rešitve, kako omogočiti nemoteno delovanje,« nam je preko digitalnih medijev sporočil direktor.
Mladen Marjanović - Net Sistemi
Kako uspešne so bile organizacije pri prenosu dela na dom, smo vprašali Nino Bračko Colja, direktorico podjetja E-nergija gas and power Slovenija. Potrdila nam je, da pri njih od doma delajo vsi zaposleni (razen enega, ki mu narava dela tega ne omogoča), ki so vključeni v operativne procese in komunikacija nemoteno poteka. “Ker smo del mednarodne organizacije, je delo na daljavo že stalna praksa. Naš IT oddelek razvija sistem, s katerimi izvajamo dnevne aktivnosti, ki omogočajo mrežno spremljanje poslovnih procesov in rezultatov. S posebnimi izzivi se nismo srečevali. Zaposleni so le odnesli domov prenosni računalnik. Več težav nam povzroča spremenjena dinamika trgov, v smislu nihanja cen energentov ter nastale plačilne nediscipline”, je zapisala v svojem pojasnilu.
Nina Bračko Colja // Fotografija: Samo Trbižan
Tudi na Regijski razvojni Agenciji ROD, kjer imajo v teh dneh polne roke dela, aktivnosti tečejo nemoteno. Vseh deset sodelavk opravlja svoje delo od doma, vpeljali so dežurstva. Enkrat tedensko izvedejo kolegij preko video konference, kjer spremljajo rezultate aktivnosti. »Zelo hitro smo organizirali. V ponedeljek, 16. 3. 2020, smo že imele vzpostavljene tehnične pogoje za delo od doma. Vesela sem, da je bil prehod hiter in brez posebnih težav. Vse to kaže na prilagodljivost ekipe in učinkovitost naših zunanjih sodelavcev,« je povedala Brigita Habjan Štolfa, direktorica Regijske razvojne agencije ROD. »Želim pa poudariti, da bomo nekatere dogodke in delavnice, planirane v prvi polovici leta prestavili oziroma izvedli peko videokonferenc, zato spremljajte našo spletni stran http://ra-rod.si/ in Facebook.«