Martin Štucin: »Mislim, da so vsi, ki so na rally prišli iz oddaljenih krajev, lahko videli, v kako lepi dolini živimo«
Dovolj časa je minilo, da lahko potegnemo črto čez 10. Rally Vipavska dolina. Največji športni dogodek v mestu je ob progo privabil več tisoč glavo množico, sijajna kulisa naše doline pa je prek takšnih in drugačnih, predvsem pa številnih medijev, znova odmevala širom celotne Slovenije. Zato smo na kratko spregovorili z Martinom Štucinom, glavnim organizatorjem dogodka, o tem komu gre zahvala za uspešno pripravo rally-ja in kje je izgubil tisto sekundo, ki ga je v cilju ločila do zmagovalnih stopničk.
Slabša epidemiološka slika v lanskem letu je poskrbela, da so člani Ajdovščina Motorsport kluba, jubilejni 10. Rally Vipavska dolina, pod okriljem glavnega sponzorja WithU Slovenija, izvedli šele v letošnjem letu. Še vedno se je bilo potrebno odpovedati superspecialu po centru Ajdovščine, a vseeno lahko rečemo, da je Vipavska dolina pretekli vikend pokala po šivih. Tokratni rally je bil nekaj posebnega, tudi zaradi visokih temperatur, novost pa so bile osvežene hitrostne preizkušnje. A organizatorji so prepričani, da so vremenske razmere le še bolj navdušile navijače in tekmovalce. Povsod je bilo opaziti nasmejane obraze, v servisni coni, ob hitrostnih preizkušnjah, v razgretih dirkalnih avtomobilih in nenazadnje tudi po vaseh, kje je bilo obenem še čutiti vonj po bencinu in razgretih pnevmatikah.
Že na daleč je videti, da organizator lahko pri pripravi dogodka lahko računa na številno pomoč, tako uradnih oseb kot tudi krajanov in vaščanov ob trasi dirke. "Organizatorji se resnično zahvaljujemo celotni publiki, vsem občanom in občankam občin Ajdovščina in Vipava ter seveda vsem, ki so kakorkoli pripomogli k takšni izvedbi 10. Rally-ja Vipavska dolina kot smo si želeli in kot je bilo načrtovano. Velika zahvala gre sponzorjem, ki so nam v teh časih stopili ob stran in nam pomagali pri izvedbi dogodka. Posebno bi se zahvalil tudi vsem na občinskih upravah Ajdovščine in Vipave, ki so nam pomagali pri pripravi administracije. Naprej se zahvaljujem vsem krajanom in vaščanom ob trasi rally-ja, ki so poskrbeli za izjemno lepo kuliso naše Vipavske doline. Vse je bilo pokošeno, urejeno, čisto in nato tudi pospravljeno. Takšne urejenosti trase že dolgo časa nisem videl, morda nazadnje leta 2008 v Avstriji. Seveda hvala tudi komunalni službi za njen delež pri uspešni pripravi dogodka. Mislim, da so vsi, ki so na rally prišli iz oddaljenih krajev, lahko videli, v kako lepi in urejeni dolini živimo." je misli po končno nekaj prespanih nočeh strnil alfa in omega dogodka, Martin Štucin in obenem dejal, da je bila organizacija zaradi epidemije malenkost težja, ampak s pravo ekipo je bilo vse tekoče in brez zapletov.
Rally v Vipavski dolini pridobiva na vrednosti in tudi podpori. Jasno je, da ne gre le za športni dogodek, temveč za pravo turistično doživetje in promocijo. Številne posadke in tudi navijači se v naše kraje vračajo zaradi slikovite pokrajine in tehnično zanimivih hitrostnih preizkušenj, ki omogočajo atraktivno vožnjo. Tokrat so dogodek zaznamovale tudi visoke temperature, ki pa niso kaj dosti vplivale na sam potek rally-ja, niti na obisk gledalcev. A po besedah Štucina, se bo rally v prihodnjem letu znova vrnil v klasičen termin. "Ja. Zagotovo. Aprilski termin je mnogo boljši. Letos je pač tako naneslo zaradi epidemije. Če bodo razmere dopuščale bomo rally v prihodnjem letu zagotovo organizirali ob koncu aprila, saj menim, da je to neka časovna prelomnica v Vipavski dolini. Takrat se začenja pomlad in prav z našim dogodkom se nekako poslovimo od zime ter zaživimo na polno."
Martin Štucin je ob odlični organizaciji zmogel še dovolj moči in energije za odlično odpeljano dirko. Mogoče najboljšo v zadnjih letih. Vožna brez večjih napak in mnogokrat na "limitu" ga je pred zadnjo HP Žablje držala na tretjem mestu v slovenski konkurenci, kar bi bila le še prelepa češnjica na vrhu sladke torte. A stari lisjak Darko Peljhan je v zadnjih kilometrih dirke vnovčil vse svoje izkušnje in iz svojega Mitshubishija izstisnil ravno dovolj moči, da je Štucinu, v sicer precej šibkejšemu Renaultu, pred nosom odnesel zmagovalni oder. Kljub vsemu pa domači "matador" ni bil preveč razočaran. "Z nastopom sem zelo zadovoljen. Kot sem že večkrat dejal, zame je uspeh že, ko zapeljem na štartno rampo. Takrat vem, da smo kot organizatorji »zmagali«, nato pa dejansko odpeljem le za svojo dušo". O tem kje je se je izgubila tista sekunda, ki ga je ločila do stopničk pa: "Malce sem zaspal na zadnji HP Višnje. Z mislimi sem bil že na stopničkah, na tretjem mestu. Obenem sva se s sovoznico Tjašo Medvešek še malce uštela pri seštevanju časov. Mislila sva, da ima Peljhan večji zaostanek in ko sva opazila, da imava za zadnjo HP Žablje le tri sekunde naskoka, sem vedel, da s šibkejšim avtomobilom to ne bo šlo skozi. Razlika med avtomobiloma je prevelika, predvsem se je poznalo, da je imel Darko štirikolesni pogon, midva pa le dvokolesnega. Tukaj je »šla ta sekunda«, ampak ne glede na vse, zase vem, da sem se peljal dovolj dobro in to je to." In kot kaže, to ni bil zadnji letošnji Štucinov nastop na rally-ju. "Če bo časovno zneslo, se zagotovo še pojavim na kakšni štartni rampi" je pogovor zaključil 41. letni Ajdovec.
Vabljeni tudi k ogledu reportaže o Rally-ju Vipavska dolina, ki jo je pripravila RTV Slovenija. Najdete jo na tej povezavi.
* Naslovna fotografija: Lokalne Ajdovščina // Ostale fotografije: Jan Čermelj