Letošnje tekmovanje bo že 54. po vrsti in tudi letos bo potekalo na glasbenih šolah v Zasavju in okolici Ljubljane. Instrumenti, katerih mlade mojstre bomo slišali tekmovati, se v enakem krogu vrstijo vsaka tri leta; letos so tako na vrsti klavir, pihala, petje, diatonična harmonika, komorne skupine s trobili in komorne jazz zasedbe. Kot vsako leto se bodo tudi ajdovski nadarjeni učenci s svojimi tekmovalnimi programi potegovali za točke, priznanja, nagrade, plakete.
Kot priprava na tekmovanje so se zvrstili številni razredni nastopi in nastopi tekmovalcev, ki so se v večini pridružili tudi medšolskim nastopom Združenja primorskih glasbenih šol. Drugi konec tedna v februarju so se na šoli družili primorski flavtisti na mojstrskem tečaju z Martinom Beličem, solistom flavtistom Münchenske filharmonije. Tečaj je mladim flavtistom ponudil dragoceno priložnost za glasbeno rast in izpopolnjevanje. Raziskovali so nove tehnike, iskali popoln zvok in razvijali muzikalnost. Vzdušje je bilo ustvarjalno in spodbudno, udeleženci pa so z navdušenjem sprejemali nove izzive in na zaključnem nedeljskem koncertu prikazali neverjeten napredek.
Tudi instrumentalisti, ki letos niso na vrsti za državno tekmovanje, seveda ne počivajo. Tako so se že v zaključku januarja seminarja udeležile harfistke, glasbena šola pa je v Ajdovščini gostila letošnji kongres ESTA Slovenija, slovenskega društva, ki je del Evropskega združenja godalnih pedagogov.
V mesecu kulture so v glasbeni šoli pripravili tudi dva zaporedna večera malo bolj izkušenih, a še vedno mladih glasbenikov. 18. februarja jih je obiskala harfistka Leto Križanič Žorž in poslušalce popeljala med čudovite zvoke harfe, ki jih je v eni skladbi imenitno dopolnil pianist Vito Černko. Naslednji dan so gostili nekdanjega učenca, pianista Jana Renerja, ki je zdaj študent 3. letnika na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu pri prof. dr. Zuzani Niederdorfer. Tudi na tem recitalu so včasih kar zadrževali dih in občudovali mladega mojstra, ki je igral poldrugo uro. Oba virtuoza sta znala glasbo podajati tako živo, da sta zbrane iz skladbe v skladbo prestavljala drugam, vsakič v drugo obdobje, drugačen stil, zvrst, ritem in obliko.
Ob fizičnih in miselnih naporih, ki jih glasbeniki vlagajo v priprave in nastope, zlahka pomislimo na odrekanja in treninge v vrhunskem športu. Tekmovanja so pa vendarle malo drugačna, saj ne gre za to, kdo bo prej, kdo bo dlje, kdo bo više in močneje. Člani žirij bodo tekmovalce zbrano poslušali, ocenjevali, analizirali, točkovali, primerjali, razvrščali in nagrajevali, njihovi mentorji pa dobro vedo, da je meriti in ocenjevati umetnost in kulturo pač nehvaležno delo. Kdo bo bolje, kdo bo lepše, kdo bo bolj izviren? Na rezultate, sploh najboljše, bodo zato toliko bolj ponosni.
* Vir in fotografije: Glasbena šola Vinko Vodopivec Ajdovščina