Pina Hu: »Šola je prostor, kjer se skupaj zlijejo energije otrok, učiteljev in staršev«
Waldorfska šola Primorska je v letošnje šolsko leto vstopila z novim vodstvom, ki nadaljuje začrtane smeri ter gradi na povezanosti med otroki in odraslimi ter širšo skupnostjo. Več pa v klepetu z ravnateljico Pino Hu, ki v Ajdovščini skrbi, da waldorfska pedagogika sledi svojim načelom.
Z letošnjim šolskim letom ste prevzeli ravnateljevanje Waldorfske šole Primorska, kjer ste svojo poklicno pot začeli kot razredničarka, sicer pa ste predhodno več kot desetletje delovali kot učiteljica angleščine in nemščine na državni šoli. Kaj želite razvijati na šoli v prihodnje?
Res je, v letošnjem letu sem postala ravnateljica na Waldorfski šoli Primorska, pred tem pa sem bila eno leto pomočnica ravnateljice, kar je bilo ključno, saj sem v tem obdobju spoznala večji del procesov in delovanje šole ter nadaljevala delo moje predhodnice.
Tudi v preteklosti sem se poleg pedagoškega dela že srečevala z vodstvenimi vlogami, od vodje sveta zavoda, do različnih aktivov, obenem sem si skušala redno širiti obzorja tudi z dodatnimi izobraževanji, ki mi v veliki meri pomagajo pri trenutnem delu.
V prihodnje si želim, da bi v naši šoli še naprej gradili na kakovostnem in strokovnem pouku. To pomeni podporo učiteljem pri njihovem strokovnem razvoju, razvijanje in poglabljanje waldorfskih pedagoških pristopov ter skrb za učno okolje, v katerem lahko vsak učenec napreduje po svojih najboljših zmožnostih. Zelo pomembno se mi zdi tudi, da učencem omogočimo bogate kulturne izkušnje – z lastnimi igrami oz. predstavami, koncerti, razstavami in drugimi dejavnostmi, ki razvijajo ustvarjalnost, samozavest in povezanost razreda.
Poleg vključevanja in sodelovanja z lokalnim okoljem, si prizadevam spodbuditi več možnosti za pedagoško izpopolnjevanje in izmenjave v tujini, tako za učitelje kot za učence. Verjamem, da izkušnje, pridobljene izven vsakodnevnega okolja, širijo obzorja, krepijo kompetence in prinašajo sveže ideje, ki bogatijo celotno skupnost šole.
S prevzemom ravnateljske funkcije ste se znašli ne samo na novem položaju z novimi zadolžitvami, pač pa tudi v novem lokalnem okolju. Kaj vam nova vloga ravnateljice prinaša in kako se znajdete v lokalnem okolju? Ste se že uspeli udomačiti v Ajdovščini?
Lahko rečem, da mi izziv ravnateljevanja med drugim ponuja izjemno priložnost za osebno rast. Na področjih, kjer sem že doslej razvijala svoje kompetence, lahko zdaj napredujem še bolj zavestno. Vsakodnevno stopam iz cone udobja, kar krepi mojo voljo, vztrajnost in zavedanje o tem, kako odgovorno in premišljeno voditi šolo.
Poti do lokalnega okolja si še utiram, pri tem so mi vsekakor v veliko pomoč sodelavci, ki prihajajo iz tega okolja ter na drugi strani otroci in njihovi starši, preko katerih se tudi kot šola aktivno povezujemo z lokalnim okoljem, aktivnostmi in krajem samim.
Waldorfska šola Primorska se je že dobro zasidrala v lokalno okolje in je postala pomemben del skupnosti na Ajdovskem. Lani je šola v svet poslala prvo generacijo devetošolcev. Število otrok iz leta v leto raste, tudi letos je veliko zanimanja za vpis v prvi razred. Kakšni so odzivi na prvo generacijo, ki je začela srednješolsko izobraževanje?
Število otrok v naših oddelkih vsako leto raste. Trenutno je na šoli v devetih oddelkih 153 otrok, veliko je zanimanja za prepise, tako da vsako leto sprejmemo nekaj novih učencev tudi v višje razrede. Naša šola sledi enakim učnim načrtom kot državne šole, tako da učenci na koncu šolanja pridobijo enaka znanja kot njihovi sovrstniki na državnih šolah. Lanskoletna generacija devetošolcev se je zelo dobro izkazala na nacionalnem preverjanju znanja, saj so bili njeni rezultati nad državnim povprečjem. Predvsem pa smo zelo zadovoljni, da dobivamo dobre povratne informacije iz srednjih šol, kjer naši učenci nadaljujejo šolanje, da jim gre dobro, da so dobro pripravljeni, hkrati pa tudi zelo spoštljivi in pripravljeni pomagati. Lahko smo upravičeno ponosni na opravljeno delo.
Da se je šola v preteklih letih dodobra usidrala v lokalnem okolju, kaže tudi to, da ste prostore napolnili do zadnjega kotička, gostujete tudi na Glasbeni šoli Vinka Vodopivca Ajdovščina. Se morda obeta kakšna širitev prostorov?
Šola bi resnično potrebovala še kakšen dodaten razred. Načrti za dograditev šole so, v tem trenutku jih še nadgrajujemo, dodeljujemo, največja težava pa je soglasje sosedov. Zato realizacija trenutno stoji. Pridobljenih imamo že večino dovoljenj, sedaj moramo načrte prilagoditi glede na omejitve, drugi korak pa je pridobitev soglasja sosedov. Nujno bi v tem trenutku potrebovali vsaj dva razreda, da bi lahko pouk nemoteno potekal. Iščemo načine in možnosti, saj si želimo, da bi bili načrti sprejemljivi za vse strani.
Tudi letos je veliko zanimanja za vpis v prvi razred. Potekajo že predavanja za starše bodočih prvošolcev. Kdaj vas lahko obiščejo tisti, ki bi jih morda zanimalo šolanje na vaši šoli?
Že od oktobra, enkrat mesečno, potekajo predavanja za starše bodočih prvošolcev. Pred nami so še tri predavanja, ki se bodo zvrstila 10. decembra, 14. januarja in zadnje, ki bo potekalo 25. februarja. Vse, ki jih zanima, kako v praksi izgleda waldorfska pedagogika, naš izobraževalni program, način poučevanja, predmetnik in ostale podrobnosti, vabimo, da se kadar koli obrnejo na nas in se nam pridružijo. Podrobne informacije najdejo tudi na naši spletni strani www.waldorf-primorska.siali nas preprosto pokličejo.
Šola poleg standardnih vsebin ponuja še veliko predmetov in vsebin, ki jih sicer v rednem učnem načrtu ni, so pa med učenci zelo priljubljeni. Kaj je tisto, kar vašo šolo dela posebno?
Waldorfska pedagogika spodbuja in podpira celostni razvoj otrok. Zelo priljubljena predmeta sta lesorestvo in ročna dela, ki so prisotna skozi vseh devet let šolanja – kar je izrednega pomena za razvoj finomotorike. Vsi učenci se učijo igrati na flavto, sprva pentatonično, nato kljunasto, tudi učenje igranja na violino je del pouka. Zelo radi rišejo in slikajo, še posebej s posebno tehniko »mokro na mokro«.
Zagotovo je poseben predmet evritmija, kjer se glasba in ritem izražata skozi gib, kar pomaga otrokom pri razvoju koordinacije, pozornosti, občutka za ritem in notranjega ravnotežja.
Od četrtega razreda dalje gredo učenci vsaj enkrat v šolskem letu v šolo v naravi, ki je zanje prav posebno doživetje. Od nekaj dni na začetku, ki jih preživijo na kmetiji, do veslanja po Kolpi in Ljubljanici, do večdnevnih planinskih pohodov, smučarskih športnih dni in najdaljše šole v naravi – jadranja v devetem razredu, kjer preživijo kar deset zanimivih, s športom in druženjem obarvanih dni. Prav po vsaki šoli v naravi se otroci domov vrnejo navdušeni ter za odtenek bolj samostojni in odgovorni.
Vsako leto lahko doživimo veliko manjših in večjih dogodkov, ki jih šola pripravi za skupnost in posameznike v njej. Kaj vam pomeni sodelovanje z lokalno skupnostjo?
Šola in njeno delovanje je tesno vpeto v vsako lokalno okolje in tako tudi naša šola rada sodeluje in predstavi svoje delovanje ter povabi ljudi, da nas spoznajo. Učenci, učitelji in starši so zelo vpeti v šolsko dinamiko, v kateri sodelujejo tekom celotnega izobraževalnega procesa. Obenem v sklopu različnih praznikov šola svojo aktivnost predstavi tudi navzven. Aktivno sodelujemo s posamezniki in priskočimo na pomoč (za mihaelovo so petošolci pomagali starejši gospe pri urejanju vrta, tretješolci so sodelovali na trgatvi, šestošolci so obiskali starostnike v Domu starejših občanov …). Vključujemo se v lokalne programe za otroke in mlade, ki potekajo v občini (kot je npr. Mladost na burji), sodelujemo s Hišo mladih, Ljudsko univerzo Ajdovščina ... Vsekakor si je šola v teh letih delovanja utrdila svoj prostor in vzpostavila pristne stike z lokalnim okoljem, ki jo je lepo sprejelo in dovolilo, da je postala prijetno okolje za otroke, ki se šolajo v njej in na drugi strani pomemben gradnik lokalne skupnosti.
Velik del waldorfske pedagogike v svoj vsakdan vnaša tudi obeleževanje praznikov, med katerimi so se nekateri v današnji družbi že povsem izgubili. Zakaj je to pomembno?
Šola sama si zelo želi povezanosti tako med učenci, kot tudi med učenci, starši in učitelji. S povezovanjem gradimo prijetno skupnost, skozi obeleževanje praznikov učencem približamo čarobnost in sporočila, ki jih nosijo s seboj. Skozi zgodbe se otrokom približa praznovanje in približa globlji pomen praznika, ki jih posledično obogati. Prazniki so sestavni del waldorfske pedagogike in spremljajo ter sooblikujejo celotno šolsko leto.
Pri waldorfski pedagogiki velik del učenja poteka skozi zgodbo, saj si s pomočjo zgodb otroci veliko pomembnih informacij zapomnijo, s tem pa je usvajanje novih znanj in snovi enostavno. Otroci si preko zgodbe ustvarijo notranje slike, snov podoživijo in si jo lažje zapomnijo. Tako postane del njih.
Za konec najinega pogovora nama ostane še, da bralce povabite na prvi naslednji dogodek, ki se obeta pri vas, na Waldorfski šoli Primorska.
Naš prihajajoči dogodek, ki se ga že vsi veselimo, je Adventni semenj in bo potekal v soboto, 29. novembra, tik pred prvo adventno nedeljo. Priprava na ta dogodek poteka celoten november. Organiziramo delavnice, na katerih sodelujejo tako starši kot učenci, tam izdelajo različne izdelke, ki jih je na semnju nato mogoče kupiti. Prispevki, ki jih zberemo, gredo v šolski sklad, iz katerega nakupimo material za šolo, kot so knjige, učni pripomočki oz. priskočimo na pomoč družinam, ki potrebujejo pomoč pri sofinanciranju stroškov, kot npr. šole v naravi.
Tudi na samem semnju pripravljamo delavnice in raznolika doživetja za vse starosti (izdelava adventnih venčkov, labirint, drevesni ljudski plesi …), pripravljamo pa tudi pravljični svet za najmlajše v izvedbi naših dveh vrtcev. Delavnice so odprte za vse obiskovalce, predhodna prijava ni potrebna, zato lepo vabimo obiskovalce, da se nam pridružijo.
Sejem je za obiskovalce odprt v soboto, 29. novembra, od 10.00 do 15.00. Uvodni in zaključni del sejma bo obogatil kulturni program, ki ga sooblikujejo učenci, učitelji in starši Waldorfske šole Primorska.
Toplo vabljeni, da se nam pridružite in skupaj z nami zakorakate v čarobne praznične dni, ki so pred nami.