Včeraj bi lahko bil zgodovinski dan za svetovno letalsko industrijo, saj je bil Nejc Faganelj, pilot ajdovskega Pipistrela, pripravljen, da kot prvi človek preleti Rokavski preliv, med Francijo in Anglijo. Podvig sicer ne bi bil nič posebnega, če ne bi šlo za prvi tak prelet z letalom na električni motor. Ajdovsko podjetje se je na podvig pripravljalo skoraj leto dni, pridobilo vsa potrebna dovoljenja, tik pred vzletom pa se je v igro vmešal nemški velikan Siemens in preprečil dogodek, ki bi se zagotovo zapisal v zgodovino. Seveda za vsem tem stoji igra milijonov evrov. Na podoben projekt se je pripravljal še en velikan, Airbus, ki je seveda v letalskem svetu mnogo večji igralec kot pa ajdovsko podjetje. Tako je v roke Iva Boscarola prišlo pismo pod katerega je bil podpisan Dr. Frank Anton, vodja električnega letalstva pri Siemensu, kjer je pisalo, da njihov motor ni pripravljen in testiran za tak podvig, zaradi česar je bil projekt ustavljen. Pipistrelovo letalo bi namreč za prelet uporabilo Siemensov električni motor. No, na drugi strani pa bo sedaj Siemens dovolil Airbusu uporabo motorja in tako bo zapisan v zgodovino Airbus in ne Pipistrel. Zanimivo je tudi to, da je Pipistrelovo letalo že pripravljeno preleteti Rokavski preliv v obe smeri, Airbusovo pa le v eno. Prav tako je ajdovsko letalo že mogoče kupiti na trgu, konkurenca pa na tem področju še precej zaostaja.
Tako je žal, skorajda dobesedno po vodi, splavala zgodovinska priložnost za Slovenijo in seveda tudi Ajdovščino, prepričani pa smo, da bo prej ali slej prišla na voljo naslednja. Ajdovski Pipistrel je že večkrat dokazal, da zanj pri razvoju letalstva ni meja.
Uradno izjavo Iva Boscarola o neprijetnem dogodku lahko najdete na TEJ POVEZAVI.
foto: Pipistrel