Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteDržava vzpostavlja nov, prijaznejši sistem zapiranja cest ob močni burji, Občina Ajdovščina pa pripravlja celostno prometno strategijo.
Direkcija za infrastrukturo bo ob regionalni cesti Razdrto - Nova Gorica predvidoma do konca meseca vzpostavila nov sistem usmerjanja prometa ob močnem vetru, ki bo zagotovil večjo pretočnost in bolj upošteval lokalne posebnosti. Kot pojasnjujejo v direkciji, bo po novem zaradi potreb prebivalstva in zaradi odprtja hitre ceste Vipavska dolina razdeljena na štiri cone. Prva bo od Razdrtega mimo Podnanosa, Manč do Vipave, druga od Vipave do Ajdovščine, tretja od Ajdovščine do Sela, četrta pa bo na območju Selo - Vogrsko - Ajševica. “Sistem bo omogočal zapiranje le posameznih con glede na moč vetra v konkretni coni. Vsaki coni pripadata dva merilca vetra in ustrezno število elektronskih znakov, ki obveščajo voznike o zapori na državni cesti v posamezni coni. Elektronski znaki so postavljeni na enajstih lokacijah, merilci vetra pa na osmih,” so sporočili iz direkcije.
Na elektronskih prikazovalnikih po novem tudi ne bo več podatkov o hitrosti vetra. Ti bodo objavljeni na spletnih straneh prometno informacijskega centra. Poveljnik vipavske civilne zaščite David Premrl pa dodaja: “Na občini ali v občinski civilni zaščiti o novih prikazovalnikih še nismo bili obveščeni uradno, so pa napovedane spremembe smiselne. Zlasti z vidika pretočnosti prometa. Doslej je bilo največkrat zaprto celotno območje, čeprav je bil problematičen samo posamezni odsek. Voznikom bo tudi bolj v pomoč podatek, ali lahko nadaljujejo vožnjo in s kakšno hitrostjo lahko vozijo po cesti, saj si s podatkom o hitrosti vetra niso mogli veliko pomagati. Smiselno pa bi bilo, da bi zdaj postavili še dodatne merilce vetra.”
Premika pa se tudi na občinskem nivoju. Občina Ajdovščina pa se bo področja mobilnosti, urejanja prometne in turistične infrastrukture in parkiranja lotila celostno, z vključitvijo uporabnikov prostora. Celostna prometna strategija, ki jo bo izdelala do leta 2017, ne bo veljala le za mesto. “Gre za drugačen pristop in način reševanja problemov. Ne bomo se osredotočili na avtomobile, ampak bomo iskali rešitve za vse udeležence v prometu, posebej ranljivejše skupine, kolesarje in pešce,” pojasnjuje vodja oddelka za gospodarstvo in razvoj Janez Furlan.
Usmeritev k trajnostni mobilnosti naj bi se odrazila v načrtovanju in urejanju prometne infrastrukture. Z njo želijo izboljšati prometno varnost, dostopnost delovnih mest, nadgraditi turistično infrastrukturo in občane spodbuditi k manjši uporabi avtomobilov in posledično manjšemu onesnaževanju in porabi energije. Ajdovščina naj bi postala pešcem in kolesarjem prijaznejša, celotna občina pa naj bi se s smiselno mrežo kolesarskih in drugih poti povezovala s sosednjimi in se vključevala v regijske povezave.
Konkretnih rešitev ni pričakovati čez noč. Svetniki so nedavno potrdili šele izhodišča za pripravo strategije. Stala bo 87.000 evrov, do končne različice bodo pripravili več javnih razprav. Dokument je nujen, če želi občina kandidirati na razpisih za ukrepe trajnostne mobilnosti do leta 2020.
Povzeto po: Primorske novice
Foto: Tina Žvanut