V četrtek, 26. novembra, ob 16h, se bo v sejni sobi Občine Ajdovščina na svoji 11. redni seji sestal Občinski svet Občine Ajdovščina. Za začetek ajdovske svetnike čaka Odlok o proračunu občine Ajdovščina za leto 2016 - 2. Obravnava , sledi prav tako druga obravnava Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Razvojna agencija ROD Ajdovščina, Pravilnik o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Ajdovščina, Letni program športa v občini Ajdovščina za leto 2016, Pravilnik za sofinanciranje prireditev v občini Ajdovščina, Pravilnik o merilih za določitev podaljšanega obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost na območju občine Ajdovščina, Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o postopku in kriterijih za vpis otrok v vrtec - 1. obravnava oz. skrajšani postopek, Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Ajdovščina za programsko obdobje 2015-2020 - 1. obravnava oz. skrajšani postopek, Pravilnik o spremembah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja gospodarstva v občini Ajdovščina - 1. obravnava oz. skrajšani postopek in Sklep o podaljšanju veljavnosti Strategije gospodarskega razvoja občine Ajdovščina od 2005 do 2015.
Zanimivo in produktivno pa je bilo že na 10. redni seji, v prejšnjem mesecu, ko so svetnice in svetniki med drugim precej časa namenili proračunu za leto 2016, ustanovitvi javnega zavoda ROD ter o spremembi pravilnika o sofinanciranju letnega programa športa v občini. V spodnjih vrsticah si lahko preberete zapisnik seje v času omenjenih tematik.
K 2. točki dnevnega reda
Informacije in pobude
ANGEL VIDMAR je povedal, da 33 let deluje dom starejših občanov. Starostniki pričakujejo pomoč čim bližje domu. Gotovo je ajdovski dom toliko let nazaj ustrezal, danes temu ni več tako. Dom sicer ne sodi direktno v pristojnost občine, imajo pa tam svojega predstavnika. Ni več troposteljnih sob, normativi so glede kopalnic, demenca. Ali se dom pripravlja na preureditev, ker se leto 21 hitro bliže. Kaj pravi naš predstavnik o zmanjšanju števila oskrbovancev in s tem tudi zmanjšanju zaposlenih.
MATEJ FURLAN je izpostavil problem izpitnega centra. Problem je struktura, če primerjajo center s Postojno. Število ur se je zelo povečalo. Inštruktorji peljejo mlade v Novo Gorico, kar gre v sklop ur.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da je bila tematika kar nekaj časa zelo aktualna. Prav na pobudo naše občine je ministrstvo začelo s spremembo pravilnika. Zopet bodo lahko opravljali praktični del tukaj. Kot naše pomanjkanje so navajali, da ni prometnih konic. Kar nekaj občin je bilo v sorodnem položaju, zato so nastopali skupaj. Ker ve občine niso dosegle željenega, so pristopile k ustavni presoji.
ANTON KREŠEVEC je rekel, da so danes sprejemali proračun v katerem so tudi ceste. Ta sredstva so včasih tako rekoč vržena proč, če pogledajo motoriste po planinskih poteh. KS se trudijo, da ceste ohranjajo. Ali bodo s tem, ko bodo imeli skupno redarsko službo, tudi na tem področju kaj uredili. Kako bodo reševalci opravljali svoje delo, če ne bodo nič ukrenili.
DUŠAN MIKUŽ je povedal, da je 25. 10. Dan suverenosti, dan ko je zadnji vojak zapustil slovensko ozemlje. Zakaj niso bile izobešene zastave na ta državni praznik. Nenavadno je, da ni bilo nobene prireditve, ki bi ta praznik obeležila. Za naprej predlaga, da se to primerno obeleži.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da je sigurno neprimerno, da zastave niso bile izobešene. Zveza veteranov in Sever sta organizirali proslavo v Dvorani prve slovenske vlade. Vabilo so svetniki dobili.
K 6. točki dnevnega reda
Odlok o proračunu Občine Ajdovščina za leto 2016
ALEKSANDER LEMUT je rekel, da je proračun ključni dokument. S sprejemom tega dokumenta je mandat praktično končan, ker so NRPji predvideni za celoten mandat. Večina svetnikov je najbrž glede na obljube pričakovala, da bo številka višja. Iz zapisnika iz 2014 izhaja, da je en svetnik ob taki štev. izjavil, da je to sramota, razvojna katastrofa, itd. Proračun se vedno napihne za 20 %. Prihodki od prodaje zemljišč so bili v letu 2014 88.000, letos 53.000, naslednje leto 849.000. Ta postavka je za eno številko napihnjena, proračun lahko zmanjšajo za 750.000. Povečali so občinsko upravo za 3 zaposlene To ni dobra popotnica za ta mandat. Vprašal bi oba podžupana, v katerem trenutku sta spremenila svojo strokovno oceno glede zadolževanja. Vedo, kaki brutalni napadi so bili na poizkuse, da bi se občina zadolžila in realizirala kakšen razvojni program. Dejansko so jih ustrahovali, da niti poizkusa zadolževanja ni bilo, sedaj pa kar 4,5 mio. Investiranje – 2014 je bilo 7,2 mio., 2015 7,8 mio., 2016 pa 9,5 mio.. Če odbijejo zadolževanje, bo investicij 5 mio. Večji procent gre za porabo, kar je tudi prav. Dejstvo pa je, da se morajo tega zavedati. Sestavni del proračuna so tudi NRP-ji. V letih debel krav so Ajdovščino prečesali z razno raznimi načrti. Načrtovali so ureditev Z dela oz. kompleksa Lipe, kjer je bila lepa rešitev – prav bi bilo, da bi bili svetniki seznanjeni. Popolnoma so zanemarili nekatere idejne rešitve, ki jih je izdelal arhitekt Podrecca. Našli so celovito rešitve ob Hublju – park ob Rizzatovi vili, krožišče ob Hublju, od mlina, ki ga puščajo, okrog gledališča. Parkirišča naj bi bila nezadosten nadomestek, oz. betonsko marmornata plošča na Lavričevem trgu. Ne bi bilo slabo, da bi svetniki dobili idejne rešitve. BDP raste, zato bi se morali bolj optimistično vreč v kake projekte, da bi naredili mesto prepoznavno. Ali mu zna kdo od svetnikov obrazložiti, kaj kdo ve okrog tržnice vipavskih okusov ob avtocesti. To naj bila top zadeva tega mandata. Če pa gledajo NRPje, je tam 4 mio., kar je osnovna zadeva. Dobili naj bi objekt, ki naj bi bil tržno uspešen. Narediti tak objekt, je hudo problematično. Ali kdo zna povedati, kakšna bo zasnova, oz. kdo bo tam bil. Njegov objekt v Vipavi ima 3000 m2, na minuto morata biti 2 kupca. Za take objekte mora biti 50 % stalne ponudbe, da hodijo ljudje tja. Proračun bo sicer podprl, strinja pa se z oceno svetnika za leto 2014. Lahko izjavo prepišejo, ker je popolnoma enaka.
TADEJ BEOČANIN je povedal, da proračun ni napihnjen za 20 %. Ob realizaciji se bo izkazalo, da je bil precej realen. Kar je bilo neizvedljivih projektov, so bili vsi iz objektivnih razlogov, kot npr. premik gradnje OŠ DL v prihodnje leto. Tudi podatek 850.000 eur iz prodaje zemljišč ni napihnjen. Tekom prve polovice leta je vodil pogovore s potencialnimi investitorji, in so izrazili interes za nakup zemljišč. V proračun so zajeta tista zemljišča, za katera obstaja realno povpraševanje. Ta zemljišča bodo v prihodnjem letu začeli prodajati z namenom, da se pospeši gospodarstvo. Odločili so se tudi za komunalno ureditev OC Tale. Glede pridobivanja evropskih sredstev si tudi sam želi, da bi jih bilo več. Razpisi še niso objavljeni, ker so na prehodi iz ene finančne perspektive v drugo. Iz stare perspektive so gradili Vipavski Križ. Razpisov preprosto ni, predvideva se jih konec leta oz. drugo leto. Od objave do zaključka pa preteče kar nekaj časa, če so uspešni na prijavah. Oddelek odlično dela, pogovarjajo se z različnimi partnerji, da bi začeli projekte v Ajdovščini in bi se drugi priključevali. Zadolževanje – če želijo nadoknaditi tisto, kar bi že moralo biti narejeno in iti nekoliko naprej oz. dvigniti razvoj, je zadolževanje nujno. Sredstev na prihodkovni strani ni. Zajete so postavke, ki trenutno tudi držijo. Glede zadolževanja je sedaj eno boljših obdobij, obrestne mere so izredno nizke. Star mlin – fantastični projekt, vendar je »čez palec« vreden 8 mio. Realnost izvedbe takih projektov v občini je zelo majhna. Kar je možno in realno, so vključili v proračun oz. v NRPje. Za gledališče žal ni nobenega vira. Z novo finančno perspektivo prihajajo za Ajdovščino zelo neugodni trenutki, ker se bo financiralo vsebinske projekte in ne več toliko infrastrukture. Krožišče bi sigurno bila super zadeva, vendar ARSO zahteva popravilo mostu. Investicija bi znašala 800.000, za kar bodo zgradili prizidek k šoli.
BORIS ŠAPLA je predlagal dopolnitev glede delovanja KS Ajdovščina v delu, kjer gre za vzdrževanje javne razsvetljave. 2015 sredstva niso zadostovala za postavitev novih javnih luči, zato predlaga, da se poveča ta postavka v višini 3000 eur. To bi zadoščalo za postavitev luči pri Varstveno delavnem centru, ter za križišče Polževe in Grivške ceste.
TADEJ BEOČANI je rekel, da bodo pogledali in skušali ta predlog akceptirati.
VALENTIN KRTELJ je vprašal, koliko je ta garnitura podedovala minusa v občinski blagajni.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da bodo posredovali podatek zadolžitve na dan ob menjavi mandata. Ne pa bi želel, da nastane kako očitanje.
VILKO BRUS je rekel, da ni navdušen nad proračunom, vendar bo glasoval ZA, da se bo začelo kaj delati. Najbrž je župan spregledal 69. člen poslovnika. Svojih aktov bi se morali držati. Komisija za kmetijstvo ni bila sklepčna in ni odločala o proračunu, pa bi morala. V 5. alineji piše, kaj bi župan moral narediti.
ZLATA ČIBEJ je pojasnila, da je navedeno tudi to, da svet glasuje o tem, če delavno telo ne da mnenja, oz. ne obravnava.
VILKO BRUS je rekel, da bi morali že pred odločanjem o dnevnem redu svet obvestiti, da mnenje manjka, da bi takrat odločili, ali točko uvrstijo na dnevni red ali ne.
TADEJ BEOČANIN se je opravičil, ker ni na začetku opozoril na to.
ANGEL VIDMAR je rekel, da je zadovoljen z obrazložitvami, vsebina je drugo. Če bi šli gledati stare zapisnike, bi videli, da so tudi mačjo hrano šteli oz. so se delali norca. Nekatere stvari imajo svoje mere. Pričakuje pa, da da bodo pripombe in predloge dobili in da bodo lahko vložili amandmaje, oz. da se ne bodo sklicevali na časovno stisko. Obrazložitev, da ni bilo na I. obravnavi danih pripomb, ne zdrži, ker se mu lahko pojavi ideja za spremembo ravno v času med I. in II. obravnavo. Upa, da so upoštevali predlog glede stroškov vzdrževanja občinskih in javnih cest, saj naj bi v proračunu to uravnotežili. Sredstva naj bi bila vsaj približno enaka glede na dolžinski meter za KS in komunalo. Verjame, da župan ne more zasledovati vseh določil poslovnika, ima pa 3 sodelavce več, pa naj ga opozorijo.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da bodo na dan sklica odborov posredovali tudi svetnikom akt s popravki iz I. obravnave. Tako bodo imeli čas za posredovanje amandmajev, ki jih bo še obravnavalo pristojno delavno telo. Sredstva za vzdrževanje cest so se KS povečala.
IGOR FURLAN je povedal, da ima KS Selo prošnjo, da bi postavko, ki je namenjena za vodnjak, razdelili na ½, da bi plačali ograjo za igrišče. Postavko, ki je namenjena za vodovod, pa bi prenesli v 2016, s tem da bi dodali še 4000 do 5000 eur, da bi istočasno z vodovodom uredili še kanalizacijo in elektriko. S tem bi kopali samo 1x.
TADEJ BEOČANIN je dejal, da bodo pogledali in skušali prerazporediti, če gre znotraj sredstev KS. Ker ni želel nihče več razpravljati, je predlagal, da bi odlok sprejemali skupaj s popravki, ki so jih dobili po elektronski pošti. Lahko bodo za II. obravnavo določeni zneski višji za investicije, ki so že uvrščene. Tu so mišljene investicije, za katere bodo vedeli, koliko bo letos realiziranega in se preostanek zamakne v naslednje leto. Tega ne bodo vlagali v amandmajski obliki.
Ker ni želel nihče več razpravljati, je predsedujoči predlagal glasovanje o odloku v I.obravnavi skupaj z vsemi popravki in vsebinskimi predlogi, ki so bili sedaj podani.
H glasovanju se je prijavilo 25 svetnikov. ZA je glasovalo 25 svetnikov.
Predsedujoči je ugotovil, da je predlagan odlok s popravki v I. obravnavi sprejet.
K 7. točki dnevnega reda
Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Razvojna agencija ROD Ajdovščina
ZLATA ČIBEJ je podala uvodno obrazložitev.
MIRAN GREGORC je povedal, da odbor predlaga sprejem odloka.
TADEJ BEOČANIN je dodal, da je bila seja Občine Vipava in so jim danes dali na mizo njihovo stališče. Po njihovem predlogu na bi se število predstavnikov povečalo na 2. Danes so jim predlagali v sprejem naše stališče, da soglašajo s to pripombo, v kolikor bosta občini sofinancirali dejavnost RODa v enaki višini. Če bo naša občina sofinancirala 2x več, je prav, da ostane 1 predstavnik. Predlaga, da bi vzporedno govorili tudi o tem stališču.
ANGEL VIDMAR je rekel, da je malo čudno. Obrtna zbornica je zraven zato, da je in da prehitevajo po levi in desni. Obrtna zbornica predlaga samo člana, drugega nima nič. Na koncu piše, kako se stvari financirajo, če ne bodo uspešni. Ali bodo financirali vsi trije, če bo minus. Lahko bi imela Obrtna zbornica svojega člana in bi tudi sofinancirala. Do sedaj strokovnega sveta zavoda niso imeli. Če gledajo naprej, ga vodi direktor in odloča direktor. Sam sebi bo dajal predloge. Ali je res potrebno, da imajo strokovni svet. Če je parno število članov sveta zavoda, vedno lahko nastane zaplet. V 11. členu piše, da predstavnika uporabnikov imenujeta oba občinska sveta na predlog obrtne zbornice. Če bodo šli gledati naprej, med uporabniki niso samo obrtniki. Kmetje verjetno niso med obrtniki. 12. člen – imenovanje oz. razrešitev direktorja - s soglasjem skupnega organa, kar sta župana. Zakon govori o ustanoviteljih, župan pa ni ustanovitelj. Zakon govori - Direktorja se imenuje in razrešuje na podlagi javnega razpisa in s soglasjem skupnega organa. Ustanovitelj je občinski svet. 13. člen - predsednik strokovnega sveta je direktor - vse se vrti v enem krogu. 44. člen Zakona o zavodih govori o tem. 14. člen - premoženje je v lasti ustanoviteljic in v upravljanju zavoda. 6. člen pa navaja premoženje, ki je v lasti zavoda. Ustanoviteljice bodo imele tam premoženje, potem bodo rekel, to je moje, to je tvoje in za odprodaja potrebujete naše soglasje, itd.. 15. člen - Ustanoviteljice se o financiranju dogovorijo s pogodbo. Ustanoviteljica bo sedaj tudi obrtna zbornica. On bi rad pogodbo videl, pa verjetno ne bo prišla na občinski svet. 17. člen - O načinu pokrivanja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev, odločajo ustanoviteljice (vse tri) na predlog sveta zavoda. Verjetno bi bilo prav, da napišejo, da razliko pokrivajo ustanoviteljice glede na ustanovitveni delež. 27. člen 1. točka – svet ustanoviteljic sta dva župana, zakon pa govori o ustanoviteljicah. Enako tudi 29. člen Lahko si narobe razlaga. Obrtna zbornica je zraven zato, ker zakon govori, da ustanoviteljice ne smejo imeti več kot 1/3 deleža. Ali je predsedovanje dovolj tehten razlog, da delajo to na ta način.
TADEJ BEOČANIN je pojasnil, da se tretjega ustanovitelj priključuje, ker zakon opredeljuje, da nobena od občin ustanoviteljic ne sme imeti več kot 30 % deleža, če želijo, da naša razvojna agencija vodi regijo v naslednjem obdobju. Z željo, da je to še vedno javni zavod, so iskali znotraj subjektov javnega prava. Kot možnosti so bili ostali javni zavodi, javno podjetje in obrtna zbornica. V delovanje je najbolj vklopljena prav zbornica, zato je bilo najbolj logično, da se jih vključi. Obrtna zbornica sredstev za sofinanciranje RODa nima in jih ne bo prispevala. Njihov vložek je drugačen, predvsem povezan z razvojem gospodarstva, oz. obrti in podjetništva. Kar je g. Vidmar opozarjal glede statuta in soglasij k direktorju, je s popravki že korigirano - soglasje bodo dale ustanoviteljice. Primanjkljaja ne bo nihče kril, ker jasno piše, da ne odgovarjajo za poslovanje.
ANGEL VIDMAR je rekel, da se opravičuje, vendar pričakuje, da bo na FTP strežniku gradivo takrat, ko ga vzame dol, tako kot mora biti. Ne pa stalno dodatno gradivo, pa na koncu še nekaj na mizo.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da so popravki tudi na FTP strežniku. Po elektronski pošti so jim posredovali, ker je to bolj učinkovito, oz. jih s tem opozorijo, da si ponovno pogledajo gradivo na FTP. Sploh pri tem odloku je več možnosti za popravke, ker se morajo usklajevati z ostalimi. Res je težje spremljati gradivo, vendar se da.
ZLATA ČIBEJ je pojasnila, da je bilo izredno malo časa za pripravo. Šlo je za specifiko, ker je soustanoviteljica pravna oseba, ki ni občina. V svetu ustanoviteljic oz. županov ni zbornice, ker Zakon o lokalni samoupravi določa, da ta organ lahko sestavljajo samo župani, s tem, da jih občinski svet poveri, da bodo odločali namesto občinskega sveta. To pomeni, da v zvezi z ustanoviteljskimi pravicami ne bo potrebna obravnava na svetih, ampak se bosta lahko dobila samo župana in dala soglasje. To je zakonska poenostavitev, ki je bila predvidena že v dosedanjem veljavnem odloku. Glede 11. člena - res je parno število, vendar to ni osamljen primer. Tudi nekateri od občinskih javnih zavodov imajo parno število članov, tudi volilna komisija. Strokovni svet zavoda – določa ga zakon. Zavod ima že sedaj ta organ in je identično urejen, kot je tukaj. Da člane strokovnega sveta predlaga direktor, je logično, ker je direktor odgovoren tudi za strokovno delo, ker poslovodna funkcija in vodenje strokovnega dela nista ločeni. 14 člen - zavod praviloma nima lastnega premoženje, ker zavodu dajejo premoženje v upravljanje ustanoviteljice. Praviloma je to last občin, oz. tudi ni mogoče, da bi zavod iz presežka pridobival premoženje. Med zavodi imajo izjemo pri Lavričevi knjižnici, kjer je razpis zahteval, da je zavod lastnik premoženja. 17. člen – tukaj ni mišljeno pokrivanje izgube, ampak člen govori o tem, kaj narediti z zavodom, če bo zašel v težave, v izgubo. Ustanoviteljice se bodo lahko odločile za stečaj, ali poiskale kake druge rešitve.
VILKO BRUS je rekel, da ga je zbodlo, da je ime napisano v angleščini. Kaj pravzaprav pomeni ROD. Tega pojasnila ni dobil.
TADEJ BEOČANIN je pojasnil, da ROD pomeni: Razvijamo Okolje Doma. Ker ni želel nihče več razpravljati, je predsedujoči predlagal glasovanje o odloku s popravki in stališčem v I. obravnavi.
H glasovanju se je prijavilo 25 svetnikov. ZA je glasovalo 24, 1 PROTI svetnikov.
Predsedujoči je ugotovil, da je predlagan odlok s popravki in stališčem v I. obravnavi
sprejet.
K 10. točki dnevnega reda
Pravilnik o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Ajdovščina
ERIKA ZAVNIK je podala uvodno obrazložitev. Naknadno je bila izvedena javna razprava, kjer sta bila podana 2 predloga. Športna zveza jih je obravnavala, in na podlagi tega smo oblikovali predlog dopolnitve pravilnika, ki so jim ga danes dali na mizo.
IVAN VODOPIVEC je povedal, da se je odbor strinjal in predlagajo, da se pravilnik s popravki v I. obravnavi sprejme. Osebno je bil močno zainteresiran, da so pravilnik pregledali. Ugotovili so, da obstaja realna možnost, da 3 panoge uvrstijo nekoliko višje in sicer rokomet, nogomet in košarko. On je predsednik Ženskega rokometnega kluba Mlinotest, ki je edini klub v občini, ki nastopa na državnem nivoju. Lani so dosegli 3. mesto in gredo novembra igrati 1 tekmo v Evropo. Upoštevati je treba množičnost pri teh 3 panogah ter uspešnost.
TADEJ BEOČANIN je dodal, da se z današnjo spremembo uvršča v I. razred ženski in moški rokomet, moška košarka in nogomet, ženski nogomet pa se uvršča v 3. razred. Ta predlog je na podlagi javne obravnave in mnenja Športne zveze Ajdovščina. Ženski nogomet bi sicer sodil v 4. razred, na njegov predlog je uvrščen v 3. Pomembnost za lokalno okolje je tudi eden ključnih elementov.
ANGEL VIDMAR je glede razvrstitve in pomembnost posameznih športnih panog rekel, da nastopa tudi ženski nogomet (dekleta iz Ajdovščine) v 1. državni ženski nogometni ligi. Cestno kolesarstvo je v 4. razredu, pa imajo vrhunske kolesarje - Polona Batagelj, Kristjan Koren. Jadranje je v isti kategoriji kot kolesarstvo, ravno tako smučarski skoki, pa so imeli do nedavnega Stanka Velikonja, in imajo državnega prvaka do 9 let. Verjame, da tisti, ki so zraven, navijajo za svoje, vendar so velike razlike pri končnem izkupičku. Za II. obravnavo bo imel gotovo kako pripombo, če se stvari ne bodo spremenile. Sami so rekli, da bi morali upoštevati tudi tradicijo.
ERIKA ZAVNIK je povedala, da se je res upoštevalo navedene faktorje, hkrati pa je treba izhajati tudi iz splošnih določb pravilnika, ki govorijo, da se vrednoti tista društva, ki imajo sedež v Ajdovščini. Kolesarstvo – navedeni tekmovalci, niso člani društva, ki je registriran tu.
TADEJ BEOČANIN je dodal, da je nekoč bil delujoč klub, danes ga praktično ni več.
ANGEL VIDMAR je vprašal, kakšne uspehe ima alpsko smučanje, ki je uvrščeno 2 kategoriji višje.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da so vmesno obdobje smučarski skoki zamrli, sedaj so ponovno v porastu. Ta razvrstitev bo res imela posledico na finančno stanje, zato so skušali upoštevati vse faktorje in narediti čim bolj pravičen sistem. Njegov predlog je bil nekoliko drugačen, kot je sedaj tu, vendar mora zaupati Športni zvezi, da najbolj pozna šport v občini.
ALEKSANDER LEMUT je rekel, da ima tudi on tu pripombo. Ajdovski Kixsi imajo tradicijo in nastopajo v I. državni ligi. Lahko ga prepričujejo, da je 3 liga velikega nogometa bolj pomembna, kot pa 1. liga malega nogometa. Težko ga bodo prepričali, da glasuje za tak predlog. Kixsi sodijo v 1. kategorijo. Športno zvezo vodi moški šovinizem. Ženski nogomet – tekmovalke so tudi v I. državni ligi. Dejansko nimajo istih vatlov. Lahko sprejmejo I.obravnavo pravilnika z resno pripombo, da se pripravi strokoven predlog.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da drži, da je ženski klub v 1. ligi, vendar 2. ne obstaja. Eden od kriterijev je tudi številčnost mlajših selekcij. Tukaj je bistvena razlika med malim in velikim nogometom. Eni imajo 200 članov, drugi pa ne ve, če sploh imajo kaj podmladka. Vse to je treba upoštevati, ko se razvršča društva. Predlog za nižjo uvrstitev ženske ekipe nogometa je prišel od članice Športne zveze, ne od člana. Jasno je, da bo vsak skušal uvrstiti svoj klub višje, vendar on napoveduje, da bo njegov predlog za II. obravnavo identičen. Predlog je usklajen s Športno zvezo in jim zaupa, da bodo znali za odločitvami stati z argumenti. Bistvenih sprememb navzdol ni pričakovati, lahko bodo navzgor pri tistih panogah, ki so višje opredeljene. Če imajo predloge za spremembo razredov, lahko vložijo amandmaje oz. predlaga, če je možno, da že danes povejo, da bo predloge Športna zveza obravnavala.
ALEKSANDER LEMUT je podal predlog, da se mali nogomet uvrsti v 1. kategorijo, ženski nogomet in plavanje v 2. kategorijo.
IVAN KRAŠNA je rekel, da je samo ženski nogomet nižje uvrščen, pri drugih športih so ženske in moške ekipe razvrščene v isto kategorijo.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da ostali nimajo ženskih selekcij. Tudi pri košarki ženske niso opredeljene, ker jih nimajo v občini.
VILKO BRUS je dejal, da je bil zelo neprijetno presenečen, ko je ugotovil, da se športnike razvršča. Zanj vsi športniki enakovredni, ko govorijo o amaterizmu. Ti koeficienti so zanj nesprejemljivi. Ali je to pravilnik občine, ali Športne zveze.
TADEJ BEOČANIN je pojasnil, da se ta tabela nanaša na kakovostni in vrhunski šport oz. za tekmovalni šport, ni za amaterje.
MATJAŽ BAJC je predlagal, da si preberejo celoten pravilnik. Faktor se pri ženskem nogometu bistveno ne spremeni. Kixsi nimajo manjših selekcij in nimajo neke številčnosti. Ne morejo jih primerjati z nogometno šolo, ker imajo vse selekcije in je s tem povezanih največ stroškov. Zato so razvrščeni v 1. kategorijo. Tudi pri alpskem smučanju imajo odmevne rezultate – 2x srebrni na mladinskem prvenstvu, Andreja Slokar državna prvakinja.
BOGDAN SLOKAR je rekel, da bi vsi radi videli, da bi vsi imeli vse. Društvo skakalcev se bori s pripravo dokumentov, veliko brezplačnega dela vložijo v to in jih še diskriminirajo in dajo na 4. mesto. Po njegovem mišljenju si zaslužijo vsaj 2. mesto. Resnično bi želel, da se to popravi. Za nogomet je občina naredila stadion, ravno tako telovadnico. Prosi, da se še enkrat prevetri zadevo. Treba je pogledati nekoga, ki vlaga.
TADEJ BEOČANIN je dejal, da bo vsak navijal za svoj klub, nihče pa ne bo rekel, katere naj uvrstijo nižje. Ne morejo imeti vseh klubov v 1. razredu. Meje so bile premišljene. V proračunu za leto 2015 so potrdili izdelavo projektov smučarskemu klubu. Vlagajo v športe tudi na druge načine, tukaj pa gre za tekmovalne športe, kjer se upošteva množičnost, številčnost, uspehi, tradicija... Pri skokih se je vmes tradicija prekinila. Vlagajo ogromno, če pomagajo pri izgradnji skakalnic. Ne smejo vsega gledati samo skozi to tabelo. V tej tabeli je razvrstitev narejena na podlagi strokovne ocene.
VESNA URŠIČ je vprašala, kakšno pomembnost za okolje ima bodybuilding Meni, da to ni šport, ampak življenjski stil in ni primerno za sofinanciranje iz proračuna.
ERIKA ZAVNIK je povedala, da to je šport, ima svojo panožno zvezo na državnem nivoju. Pri nas se pojavlja kot šport tekmovalnega pomena. Zaradi tega je uvrščen in sicer v 4. razred, ker so komaj začeli z organiziranim delovanjem
VILKO BRUS je vprašal, kje ajdovci jadrajo.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da na slovenski obali.
DUŠAN MIKUŽ je predlagal, da se bodybuilding izloči, ker ga ne smatra za šport.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da je šport in ne morejo reči, da ni.
IGOR ČESNIK je dejal, da se vse govori o množičnosti. Potem bi ples moral biti v 1. razredu, saj tudi pobirajo 1. mesta na tekmovanjih.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da ples ima množičnost, nima pa tradicije. Glede na prejšnji pravilnik je uvrščen precej višje, kot je bil. Pravilnik spreminjajo ravno zato, da zasledujejo aktualne spremembe.
- Ker ni želel nihče razpravljati, je predsedujoči predlagal glasovanje o predlaganem sklepu.
- H glasovanju se je prijavilo 24 svetnikov. ZA je glasovalo 22, PROTI 1 svetnik(ov).
Predsedujoči je ugotovil, da je predlagan Pravilnik o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Ajdovščina v 1. obravnavi sprejet.
* Ves zapisnik 10. redne seje in dnevni red 11. seje ajdovskega občinskega sveta najdete na tej povezavi.