Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV Monte Carlu je vse nared za pričetek 84. relija Monte Carlo, najslavnejše reli preizkušnje v koledarju svetovnega prvenstva. Zakaj je ta reli tako poseben sta nam zaupala Rok Jerkič ter edini slovenski predstavnik na letošnjem Monte Carlu, Rok Turk.
Danes se v mondenem Monte Carlu pričenja najbolj prestižna, najbolj prepoznavna, najbolj epska in najbolj kultna avtomobilistična reli dirka. Pričenja se že 84. Rally Monte Carlo. Ljubiteljem relija ga verjetno ni potrebno prav posebej predstavljati, vsak ki si je že kdaj nadel dirkaške rokavice pa verjetno sanja o tem, da bi se nekega dne zapeljal čez legendarni prelaz Col de Turini, verjetno najbolj legendarno hitrostno preizkušnjo svetovnega prvenstva v reliju. Trasa relija se tudi tokrat razprostira daleč naokrog, vse do mesta Gap, rojstnega kraja aktualnega svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja. Posebnost relija Monte Carlo so precej spremnljive razmere, saj se pogosto zgodi, da je lahko na eni hitrosti preizkušnji nekaj kilometrov suhih, nekaj poledenelih ali celo zasneženih.
Zakaj je ta reli tako poseben smo povprašali domačega reli voznika, Roka Jerkiča, letošnjega državnega prvaka v Yugo pokalu: "Res je, reli Monte Carlo je najprestižnejša in zame ena izmed najzahtevnejših preizkušenj v koledarju. Leta 2013 sem se kot gledalec tudi sam udeležil relija in lahko potrdim, da so hitrostne preizkušnje zelo nepredvidljive in od voznika zahtevajo popolno fizično in psihično zbranost, saj se podlaga neprestano spreminja - sneg, led, asfalt. Prava paša za oči so atraktivne vožnje vodilnih voznikov, ki z dirkalniki neprestano drsijo iz ovinka v ovinek in gledalcem poleg mraza še dodatno povzročajo "kurjo polt". Prelaz Col de Turini je eden izmed najzahtevnejših in najnevarneših hitrostnih preizkušenj v celotnem prvenstvu. Lahko bi rekel, da so tudi moje sanje odpeljati nekaj takega, saj bi bilo zanimivo preizkusiti lastne sposobnosti na tako zahtevnem terenu. Seveda bi rad kdaj odpeljal reli kot je Monte Carlo, vendar ni moj najljubši. Če bi imel možnost, bi se enkrat rad preizkusil na Rally Sardegna. Celotna preizkušnja je namreč na neutrjeni podlagi (pesek, kamenje), ki meni osebno najbolj ugaja. Moj favorit za letošnji Monte je moštveni kolega Ogierja, Jari-Matti Latvala, ker mi je njegov stil vožnje od nekdaj všeč in upam, da mu bo letos uspelo prekiniti zmagovalni niz Francoza in s tem tudi malce bolj popestriti prvenstvo".
Reli Monte Carlo pa tudi letos ne bo minil brez slovenskega pridiha. Na štartu imamo idrijsko posadko Rok Turk - Enej Ložnar, ki se bo z zahtevnimi cestami spopadla v Peugeotu 208 R2. Kako se lotiti nešetih ovinkov nam je Rok Turk zaupal v spodnjem intervjuju:
Za začetek, popolnoma klasično vprašanje, kakšni so občutki tik pred štartom rallyja Monte Carlo in s kakšnimi cilji se ekipa podaja na štart prve hitrostne preizkušnje?
Res, da je dirka za svetovno prvenstvo nekaj posebnega, prav tako tudi sam reli Monte-Carlo, a občutki in priprave na dirko so takšni kot pred vsako drugo dirko. Kar pomeni popolno osredotočenost pred štartom prve hitrostne preizkušnje s ciljem, da celotna ekipa svoje delo maksimalno opravi, ter da v nedeljo popoldan z Enejem uspešno prečkava ciljno rampo v Monaku.
Bo to tvoja prva izkušnja z relijem za svetovno prvenstvo?
Da, nastop na letošnjem Monte-Carlu bo moj prvi nastop na reliju za svetovno prvenstvo. Že na samem ogledu hitrostnih preizkušenj je videti, da je gre za dirko na najvišjem nivoju, tako da se že zelo veselim četrtkovega ceremonialnega štarta, ko se bo začelo zares.
Bi če bi imel možnost raje izbral kak drugi rally v koledarju svetovnega prvenstva ali je ta tisti, prva izbra?
V kolikor bi imel možnost, bi si izbral kar celotno sezono svetovnega prvenstva, z vsemi reliji na koledarju! A tudi že nastop na enem reliju za svetovno prvenstvo je velik projekt, tako da smo zadovoljni, da smo na štartu letošnjega Monte Carla.
Se že veseliš odštevanja štarterja tik pred začetkom legendarne preizkušnje čez prelaz Col de Turini?
Samo ime prelaza Col de Turini je seveda znano vsem ljubiteljem relija po celem svetu. Za naju z Enejem bo to ena izmed šestnajstih hitrostnih preizkušenj na reliju, in prav vsaka je nekaj posebnega, še posebaj v takšnih zahtevnih zimskih pogojih kot jih pričakujemo letos.
Tokrat boš ponovno vozil Peugeota 208 R2. Si morda premišljeval tudi o močnejšem avtomobilu?
Nastopil bom s preizkušenim modelom dirkalnika, katerega sem vozil zadnje tri sezone. Za prvi nastop na reliju za svetovno prvenstvo je to vsekakor pravi izbor.
S sovoznikom sta si že ogledala progo. Kakšni so prvi vtisi?
Sama konfiguracija trase relija, z vsemi prelazi je vsekakor zahtevna, svoje pa bosta dodala še sneg in led. V slabih štirih dneh nas čaka 1.488 kilometrov, od tega bo 377 kilometrov hitrostnih preizkušenj.
Tvoj favorit za končno zmago? Ogier ali pa vendarle kdo drug?
O favoritih je sila nehvaležno govoriti, še posebej na reliju Monte-Carlo, ki vedno postreže s pestrim dogajanjem. Ne drži se ga zaman naziv "monaška ruleta".
Hvala.