Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteNa 12. redni seji ajdovskega občinskega sveta, ki je potekala 17. decembra lanskega leta, se je med drugim razvnela tudi zanimiva debata o novem odloku o javnem redu in miru v Občini Ajdovščina.
Nov odlok o javnem redu in miru prepoveduje metati na tla cigaretne ogorke ali žvečilke, urinirati, prislanjati kolesa na fasade stavb, skrbi za čiščenje iztrebkov psov, potrebno pa bo poskrbeti tudi za nered, ki ga povzroči burja. Novosti še pri organiziranju prireditev, urejenem videzu naselij in še marsikje. Kako so se ajdovski svetniki spoprijeli glede novega odloka pa najdete v spodnjih vrsticah, kjer objavljamo (nelektoriran) del zapisnika 12. redne seje občinskega sveta, tisti del, ki se nananša na omenjeno tematiko.
Odlok o javnem redu in miru v Občini Ajdovščina
MOJCA REMŠKAR PLANINC je podala uvodno obrazložitev.
MIRAN GREGORC je povedal, da na odboru za gospodarstvo niso imeli pripomb in občinskemu svetu predlagajo, da se sprejme odlok v I. obravnavi.
VALENTIN KRTELJ je povedal, da so bile na odboru za okolje dve pripombi in sicer: 1. V 9. členu naj se doda nov odstavek – lastnike zemljišč se zadolži, da poskrbijo za zeleni odrez t.j. ga odpeljejo na deponijo, odložijo v kompostnik oziroma ga ustrezno odložijo na svojem zemljišču. 2. Pri osrednjih prireditvenih območjih naj se v Ajdovščini doda Cankarjev trg. Drugače odbor predlaga, da se odlok v 1. obravnavi sprejme.
TADEJ BEOČANIN je povedal, da so ti dve pripombi že vključili v odlok.
VILKO BRUS je rekel, da ni nikjer zasledil, da bi bil problem vožnja z vozili v naravnem okolju. Nekatere KS imajo silne težave, in ugotavljajo, da ni nihče pristojen, da bi kršitelje lahko sankcionirali. Pristojni so vsi in nihče. Problem so tudi oglasne table. V medijih je zasledil, da je Občina Koper zaslužila 35.000 eur z dovoljevanjem oglasnih tabel. Malo bi morali razmisliti, ker je to lahko prihodek proračuna. V odlok so zajete lokacije za prireditve. V njihovi KS so za različne dogodke različne lokacije. Za Ajdovščino naj bi lokacije določila občina, za ostale KS pa same KS. Ali Ajdovščini ni KS oz. zakaj je pri njih drugače. Glede popolne zapore ceste brez obveze, da je treba narediti obvoz. (Predsedujoči ga je opozoril, da je to pri naslednji točki) Zakaj pravilnik, če imajo pa v 16. členu navedeno, da inšpekcijske službe delujejo v okviru organizacijskih možnosti. Iz prakse vejo, da majo inšpektorje, ki so v službi od 7. do 15. ure. Prekrški pa se dogajajo ob vikendih oz. zvečer.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da so tu mišljene oglasne table za prostore, ki jih je nekoč nekdo uporabljal npr. za trgovino, pa je sedaj zaprta, table pa niso odstranili. Tukaj niso table za oglaševanje. V prihodnjem letu bo nekaj več oglasnih mest. Lokacije - z odlokom določajo občinsko pomembne prireditvene prostore in so to osrednji prireditveni prostori. KS pa bo sama definirala lokacije. V odlok so torej zajeli občinsko pomembne lokacije, ne lokacij z vidika krajevnih skupnosti. Okrog nadzora – priključujejo se medobčinskemu inšpektoratu, kjer bodo organizacijske in tehnične možnosti bistveno večje in res pričakuje, da bodo nadzore vršili tudi ob vikendih in popoldan. Kadrovska ekipa bo dovolj velika (2 splošna inšpektorja in 6 redarjev), da bodo take stvari možne. V razgovorih je vedno izpostavljal, da se morajo tudi ob vikendih vršiti nadzori. Prireditve ob krajevnih praznikih se bodo odvijale na lokacijah, kot so se do sedaj. Manjše stvari, kot je komemoracija, ni prireditev posebnega pomena in je logično, da bo ob spomeniku. Okrog voženj v naravi pa je bil že dan odgovor na svetniško vprašanje.
IRENA RASPOR je dodala, da občina ne more nekaj nadzirati, če tega ni v zakonu. Občina lahko nadzira tam, kjer je javno dobro.
MOJCA REMŠKAR PLANINC je dodala, da odlok vsebuje še določilo, da je prepovedano pritrjevati obvestila na drevje, ulične svetilke in drugo infrastrukturo, ter objekte občine, ki temu niso namenjeni. Potem je še določilo - postavljati na javne površine reklamne panoje in druge objekte za oglaševanje, ki ne predstavljajo javne infrastrukture. Glede prireditvenih prostorov se usmerja vse prireditve, kjer se pričakuje več kot 500 udeležencev. Druge prireditve so dopustne tudi na drugih prostorih.
VILKO BRUS je rekel, da je v 14. členu navedeno, kakšen je postopek, da zaradi javne prireditve lahko pride do zapore ceste. Praviloma naj bi bila organizirana tako, da se istočasno organizira obvoz. V izjemnih primerih naj bi bila prireditev tudi brez zagotovitve obvoza. Take možnosti ne bi dopuščal, ker je pravica ljudi do življenja večja kot pravica do rekreacije.
MOJCA REMŠKAR PLANINC je rekla, da je v odloku samo to, kar je zakonsko določeno (V kolikor bo prireditev na območju, kjer poteka javna cesta, potrebujejo dovoljenje za zaporo ceste.) Vse ostalo je predmet odloka o občinskih cestah – naslednja točka.
ALEKSANDER LEMUT je rekel, da se odlok imenuje »o javnem redu in miru«, dodal bi še varovanje zasebne lastnine. Ali so imeli v odloku iz leta 2002 element osrednjega prireditvenega prostora.
MOJCA R. PLANINC je odgovorila, da v taki obliki, kot je v predlogu novega odloka, ne.
ALEKSANDER LEMUT je rekel, da potem drži njegova trditev, da niso imeli osnove za zaporo Lavričevega trga. Nov odlok je treba oblikovati tako, da bodo občani Lavričevega trga in podjetniki imeli svoje pravice, ki bodo omejevane samo v res upravičenih terminih. Če gleda 12. člen «Prireditve ob državnih oz. občinskih praznikih, silvestrovanje, božična tržnica, Ajdovščina v maju« - normalno. Problem je v »drugih prireditvah, ki jih z letnimi plani kulture, športa in promocije vsako leto sproti določi občina«. Kaj so kriteriji, ki bodo omejile človekove pravice na Lavričevem trgu. Kje je to definirano, če je. Kakšni bodo parametri, da ljudi prikrajšajo za zaslužek in samoupravni mir. Tukaj so problematične ure, tudi razne pridobitne dejavnosti. Če nimajo kriterijev, po katerih presojajo, kdaj bodo ljudi prikrajšali za zaslužek, mir, prehod, požarno in zdravstveno varstvo, je to hudo narobe. Predlaga, da to nujno definirajo. Ne more en občinski uradnik sam odločati, kaj je primerno in kdaj se trg zapre. To je skregano z osnovnimi človekovimi pravicami. Inštrument osrednjega prireditvenega prostora je preširok. Če pogledajo zemljiško knjižne izpiske najmanj v 10 primerih posegajo na privatno lastnino. Če zarišejo parametre, bodo dobili 100 zasebnih parcel. Ta zgodba je nesprejemljiva. Govori kot svetnik in predstavnik Civilne iniciative. Znotraj poselitvenih območij usmerjajo prireditve, na katerih se pričakuje več kot 500 ljudi, na osrednji prireditveni prostor, kar teoretično pomeni, da svetujejo nogometnemu klubu, da tekmo igra na osrednjem prireditvenem prostoru. V 14. členu, ko so popolne zapore, nikjer ni definirano požarno varstvo. To je problematično in je za naše podjetje izredno drago, tukaj pa se kar odpovedujejo temu elementu. Tukaj so iz obravnav izpustili KS Ajdovščino in tudi Civilno iniciativo za Lavričev trg. Predlaga, da danes prekinejo I. obravnavo in v teh dveh sredinah pripravijo konkretne predloge 12., 13. in 14. člena. Ker KS še ni razpravljala, je prepričan, da bodo podprli njegov predlog.
TADEJ BEOČANIN je glede občinsko pomembnih prireditev povedal, da obstaja instrument, ker se prireditev določi s sklepom in je to pogoj za način financiranja izvedbe. To so Ajdovščina v maju, Rock Batuje, Božično novoletni sejem, en kulinarični dogodek, ki še ni specificiran, en dogodek v Vipavskem Križu, ki tudi še ni specificiran, silvestrovanje in Martinovanje na Brjah. Te prireditve so bile že do sedaj uvrščene. Razprava v širših krogih lahko hitro pomeni navijanje udeležencev za prireditev, ki je njemu najljubša. Na področju športa je Ultra tek, kronometer oz. kolesarska dirka, Woter in triatlon na Vogrščku. To so prireditve posebnega pomena za leto 2016 in so posebej financirane skozi razpis. Če bodo krog širili, bodo predlagane izgubile na pomenu. Lahko pa se jih potrjuje na občinskem svetu. Osrednji prostor še ne pomeni, da dajejo komerkoli pravico, da tam izvaja prireditve, ne na javnih niti zasebnih površinah. V vsakem primeru si morajo izvajalci pridobiti soglasje lastnikov zemljišč. Daje se možnost, ne pa pravica. Res so mišljene prireditve, kjer je veliko obiskovalcev oz. so pomembnejše. Vse predpise je treba brati vsebinsko. Neki koncerti bolj sodijo izven spalnih naselij. KS Ajdovščina je bila obveščena, za razpravo očitno še niso imeli časa. Ker še ne bo II. obravnave, bodo imeli čas in zato ne bi prekinjal I. obravnave. Odlok lahko posredujejo civilni iniciativi, vendar si lahko misli, kakšen bo odgovor.
MOJCA R. PLANINC je rekla, da požarno varnost določa zakonodaja, odlok tega ne izključuje. Res pa ni posebej navedeno v odloku, kar lahko naredijo, če želijo. V odloku je posebej navedeno, da mora organizator prireditve vsem zagotoviti dostop.
VALENTIN KRTELJ je povedal, da v KS tega res niso obravnavali, bodo pa sigurno okrog 10. 1.. Kar se tiče civilne iniciative, so ga predstavnice CTŽO prosile, da sodeluje pri oživitvi mestnega jedra, kjer pa so zraven tudi člani iniciative in ne ve, kako gre to skupaj. Njemu je všeč staro mestno jedro, kar ne pomeni nujno trga. Lahko so tudi v gasah kulturne prireditve. Predlaga, da se enkrat dobijo skupaj.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da so imeli sedaj izbor lokacije za prireditev in sicer za božično novoletni sejem. Ker je organizator dobil toliko prijav, so se odločili za Lavričev trg, čeprav je bil mišljen Trg 1. slovenske vlade. V pogovorih s CILTom je že večkrat povedal, kaj sodi na trg. Včeraj so objavili razpis za Ajdovščino v maju so navedli, da gre za 1 podaljšan vikend, ne 3. Res strmijo za tem, da se smiselno uredi stvari.
ALEKSANDER LEMUT je rekel, da se z županom strinja, vendar v odloku tako ne piše. Strinjajo se z vsemi prireditvami, ki jih je navedel. FAMA naj bi imela dostop skozi gase, čeprav kršijo lasten odlok. To je cesta za lokalne prebivalce.
TADEJ BEOČANIN je dejal, da se za primer obvoza lahko uporabi. 1. obravnava je namenjena svetnikom in jo misli nadaljevati. Počakali pa bodo mnenje krajevne skupnosti, lahko tudi CILTa in lahko II. obravnavo izvedejo marca. Če se bo pokazalo, da so korekcije potrebne, bodo tudi narejene.
MATEJ FURLAN je rekel, da je v 5. členu navedeno čiščenje za domačimi živalmi. Navedeni so psi, za katere lastniki kar poskrbijo. Nikoli še ni videl lastnika konja, da bi pometel iztrebke s cestišča. Ali so bile že kdaj izrečene kake kazni?
TADEJ BEOČANIN je rekel, da doslej kazni niso bile izrečene. Žal so tudi lastniki psov neodgovorni. Ukrepi morajo iti v obeh smereh, najprej osveščanje in potem globe za tiste, ki se opozoril ne držijo.
MOJCA R. PLANINC je rekla, da je ravno zato prvi del stavka napisan tako, da velja za vse živali.
BORIS ŠAPLA je rekel, da je na 6 seji dal pobudo glede zunanje podobe Mlinčka in je dobil odgovor, da gre za zasebno lastnino. Sedaj ugotavlja, da ta odlok daje možnost in sicer v 9. členu 1. točka. Občina mora lastnike (najprej vljudnostno) opozoriti, da so dolžni skrbeti za okolje. Enako opozorilo velja tudi za javne površine. Zapuščenih objektov v mestu je kar nekaj Mlinček, peš poti okrog avtobusne postaje (razbite ploščice), stebri v C2 – odpada malta, stari mlin – ta objekt kliče po rušitvi, kanal med Lavričevo knjižnico in vrtcem – majhen poseg. Glede zapuščenih vozil na javnih površinah – občina mora lastniku postaviti rok za odstranitev vozila. Če ga ne, ga občina odstrani na svoje stroške in potem zahteva povrnitev. Na glavnem trgu imajo objekt bivšega Nanosa. Pereč problem so tudi suhe veje topol. Drevesa je treba pregledati in takoj odstraniti suhe veje. Odlok je zelo pomemben, zato predlaga več sodelovanja s KS in komunalo. Vsak od svetnikov naj pomaga, da bo zavel navdih za lepše okolje v mestu in občini. Vprašuje, ali bo odlok, ko bo pridobil vsebinske spremembe, postal dokument, ki bo v praksi upoštevan za dobrobit občanov.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da je prav zato odlok danes v obravnavi. Gre za pomemben dokument in zato so uvrščali vse določbe, ki so jih v preteklosti zaznali. Občane oz. lastnike ter upravljavce poslovnih subjektov bo treba opozorit, da se odloka držijo. Gre za izjemno pomemben akt in želi, da zaživi v praksi. Dostikrat bodo imeli težave. V C3 je zasebna etažna lastnina in občina tja ne sme namenjati sredstev. Zato bodo za leto 2017 pripravili neke finančne spodbude (subvencije) za urejanje zunanjosti objektov. Upa, da bodo s subvencijo lastniki pristopili k sanaciji - C3, C2 – stebri in nadstrešek so v lasti Primorja v stečaju. Ali bo tisto na dražbi, ali bi morala biti etažna lastnina, je še vprašaj. Kakšen bo tam izid, je kompleksna zgodba. Kjer površine funkcionirajo kot javne, bodo skušali stvari sanirati. Star mlin je res boleča točka. Vsi si želijo prenovitve, vendar je vrednost kulturnega doma ocenjena na cca 10 milijonov, kar je tak znesek, da verjetno tega nikoli ne bodo videli. Ostaja rušitev, vendar je to z vidika urbanistov in arhitektov dejanje, ki ga odsvetujejo. To je točka v občini, ki jo je smiselno urediti in integrirati v prostor. Zato toliko let stoji in se nič ne zgodi. Enkrat bo treba sprejeti odločitev. Lastnik območja Nanosa je nepremičninska družba v stečaju in se bo zadeva verjetno prodajala na dražbi. Glede topol se strinja. Pričakuje, da bo to komunala izvajala v okviru rednega delovanja.
IGOR ČESNIK je okrog 13. člena rekel, da je kar nekaj KS tudi takih, ki je sestavljenih iz več vasi. Zdi se mu primerno, da se vsaj v vsaki vasi to naredi. V Plačah je sedaj lep dom, kjer je spredaj lahko velik prireditveni prostor in izpadejo. Tudi v Vipavskem Križu je težko določiti, kaj je osrednji prireditveni prostor. 26. 12. bo Božična zgodba, kjer je vključen cel Vipavski Križ in okolica in bo vse prireditveni prostor. Nekaj bo treba dodati v odlok, ker take KS niso izenačene s tistimi, ki so sestavljene iz ene vasi. Tisti normativ 500 obiskovalcev je tako tako. Verjetno toliko obiskovalcev, razen prireditev v Ajdovščini, ni bilo nikjer. Mogoče bi v vsaki vasi določili eno območje.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da je to res smiselno in bodo uvrstili v odlok.
ANGEL VIDMAR je rekel, da ne ve, kaj sta delala ta dva odbora, ker sta kar vse potrdila. V prihodnje predlaga, da so bolj pazljivi. Odlok nadomešča starega. Če so podrobno prebrali, so zajete tudi stvari s cestnega prometa. Govorijo tudi o kurjenju, o požarih, pa v podlagah ni zasledil Zakona o varstvu pred požari; govorijo o petardah, pa ni zasledil Zakona o eksplozivih in pirotehničnih sredstvih. Odlok ima 43 zapovedi ali prepovedi. Vprašuje odbornike, kako bodo to izpeljali.
TADEJ BEOČANIN je predlagal, da odgovarjajo predstavniki občinske uprave oz. direktorica občinske uprave, ker odbori ne bodo izvajalci.
ANGEL VIDMAR je dejal, da oni vejo, zakaj je to primerno za nadaljnjo obravnavo. Strinja se z g. Lemutom, da odlok umaknejo. Odlok govori o javnem redu in mir. Področje pozna, ker je kar nekaj let skrbel za to. Nekatere zapisane stvari ne sodijo pod javni red in mir - dolžina zapore cest. Prosil je za obrazložitev 3. odst. 1. člena. (Slovnična napaka.) Nekateri izrazi so obrazloženi, niso pa napisali, kaj pomeni »javni shod«. 4. člen 1. odstavek je navedeno »spoštuje javni red«; manjka mir. »Graditi ograje ter saditi drevesa, žive mej itd….« - to ne sodi v ta odlok. 6. točka govori o iztrebkih domačih živali. Če bo njegov pes na lovu tekel za srno in pustil iztrebke na rekreacijski poti, bi moral on počistiti za njim, čeprav je to lovna površina. Kako bodo takega psa lovili. Zakaj so napisali, če tega ne morejo izvajati. Navedena je »brezobzirna vožnja«. Kakšna hitrost je tu mišljena. On lahko vozi 25 km/h, pa zapelje v luknjo na cesti, ki jih je polno in lahko poškropi pešca. V 8. točki je prepoved prislanjanja koles, … po zakonu pa obstajajo tudi mopedi. 10. točka prepoveduje nepravilno uporabljanje igral – kaj konkretno. Glede navedba „vznemirjati ljudi s pirotehničnimi sredstvi“ niso navedli zakona. V katere prostore ne smejo vstopati brez dovoljenja? »Naslanjati se na nagrobne spomenike« - če se bo malo prislonil, ker ga boli hrbet, ali ga bo redar kaznoval ali ne. V 19. točki so navedli »popivanje na javnih krajih« - lovci se včasih dobijo v 1. rajdi in spijejo 1/2 litra alkohola. Se pa strinja, da nekateri ne bodo mogli več postavljati stojnic pred Upravno enoto in mu vsiljevati neke ideje oz. zbiranja podpisov. S 24. točko prepovedujejo kurjenje ognja. Glede opuščanja vzdrževanja varovalnih ograj vprašuje planince, kako bodo reagirali, če ne bodo uspeli vzdrževati jeklenic, in se komu kaj zgodi. 27. točka – kaznovan bo lahko nekdo, če bo šel v Vipavski Križ in bo na tlakovanih površinah pustil sledi gum ali dve kapljici olja. Še bi lahko našteval. 7. člen - če nekdo obvesti upravljavca pokopališča, mu ni potrebno še župnijskega urada. Kakšna je ustrezna višina preletanja nad naselji in kakšen je tisti zvok? Kdo bo to izmeril? Trošenje vode – se mu ne zdi ravno slovenska beseda. Kako si naj razlaga 13. točko 9. člena - napovedati kurjenje v naravnem okolju GRC Ajdovščina. Če bo na vrtu zakuril smeti, mora poklicati GRC. Nikjer ne piše »na javni površini«. 14. člen 6. točka - kako bodo v času popolnih zapor zagotavljali lastnikom dostop do nepremičnin z avtom?
TADEJ BEOČANIN je pojasnil, da dostop pomeni peš, dovoz je z avtomobilom. Namensko sta dva ločena izraza.
ANGEL VIDMAR je rekel, da bo jasno, če bodo napisali »peš«. Zakaj so za nadzor napisali, da skrbi Policija, pristojne inšpekcijske službe in občinsko redarstvo, ki ga čez 14 dni ne bo več.
TADEJ BEOČANIN je dejal, da s 1.1. še ne bo sprejet odlok o medobčinskem inšpektoratu, zato občinsko redarstvo do sprejema deluje. Pripombe bodo pregledali in smiselne tudi uvrstili v odlok. Odlok je treba jemati vsebinsko, napisan mora biti dovolj splošno, da se določene stvari ne izpustijo. Če se preveč konkretizira, se lahko določene stvari izpusti. Verjame, da bodo inšpektorji dovolj splošno brali odlok in s to generalno obliko skrbeli za okolje.
MARIJA TROŠT je rekla, da jo moti navedba »beračiti na vsiljiv način«, zadošča »beračiti«. Domačini tega ne delajo. Glede navedbe »Odstraniti objekte, ki ogrožajo varnost ljudi« bo treba malo bolj dodelati, ker je treba imeti dokumente za rušenje. Objekti so običajno v solastnini z nekom, ki živi v tujini in so veliki problemi.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da bi glede objektov verjetno potrebovali svoj odlok. Beračenje zakonodaja dopušča in obstaja, zato ga ne bi omejeval, vsiljivega načina pa ne dopuščajo.
DUŠAN MIKUŽ je rekel, da je sedaj videl, da je v dosti stvareh kršil odlok, ga pa razume smiselno in vsebinsko. Upa, da bodo inšpektorji res pristopali vsebinsko, ker so lahko določene stvari res mejne. 6. člen navaja prepoved hoje po javnih zelenih površinah izven urejenih javnih poti. V nekaterih mestih lahko ljudje pridejo na javne zelenice, se uležejo, berejo knjigo, itd..
TADEJ BEOČANIN je rekel, da gre za to, da se ne hodi po urejeni gredici, po zelenici se lahko. Vsebino bodo ustrezno preoblikovali.
VESNA URŠIČ je rekla, da je članica odbora in jih je kolega Vidmar upravičeno oštel. Na odboru so imeli dolgo in burno razprava. Ko so dobili obrazložitev občinske uprave, so glasovali za. Osebno meni, da so predpisane relativno visoke kazni. Namen odloka ni, da bo hodil redar za lovskimi psi. Odlok je treba izvajati z zdravo kmečko pametjo – kadar so kršitve znatne. Pogledala je Zakon o prekrških, kjer piše, da globe za lokalne skupnosti ne morejo biti v razponu. Če pogledajo prve 3 točke v 6. členu, so globe prenormirane. Obstajati pa samo dve možnosti - izdaja opozorila oz. opomina ali globa 200 eur. Prehude kazni dokazano povzročijo obratne cilje, kot je bil namen. Globe morajo biti, vendar v sorazmerju s škodo. Namesto 1 člena bi globe razdelila po sklopih. Glede na posamezno poglavje, kjer se ščiti neka dobrina, se oceni tudi cena prekrška.
TADEJ BEOČANIN je rekel, da bodo pogledali. Zavedati se morajo, da ob izrečeni kazni pomeni polovica 100 eur oz. je sedaj pobuda, da bi šli na 1/3. Če bi bila globa 40 eur, potem 1/3 pomeni 12 eur. S tem ne bodo dosegli namena. Kakšen račun pošlje komunala za 6 rožic, ki jih nekdo pohodi? Potem morajo upoštevati še čas upravnih delavcev, da je postopek izveden. ½ ure redarja na licu mesta, ½ za prenos podatkov v računalnik, izdaja odločbe, ½ za novo naročilo 6. rožic, zasaditev – takoj preidejo na 500 eur. Globe morajo pogledati tudi skozi to.
ANTON KREŠEVEC je rekel, da tega sicer ni v tem odloku, vendar kot primer - vsi vejo, koga je treba kaznovati, če se nekdo poškoduje na planinski poti, ki ni urejena. Ko so enkrat ustavili motoriste, ki so uničevali poti, so se samo smejali, ko so rekli, da bodo poklicali policijo. 20 eur bodo namreč brez problema plačali. Ko bo nekdo uničil jeklenico na nevarnem predelu gore, 500 eur ne bo zadoščalo. Z vzgojnimi kaznimi danes ne dosežejo nič.
VESNA URŠIČ je rekla, da se od povzročitelja lahko zahteva povrnitev narejene škode in kazen zraven. Previsoke globe, ki bodo najedle družinski proračun, ne bodo plačane oz. ne bo kršitelj plačal prav nič.
ANGEL VIDMAR je rekel, da s kaznimi zadev ne bodo rešili. Njegova razprava je šla v smer, da je nesmiselno nekaj zapisovati, če tega ne bodo izvajali. Vožnja s krosovci – tega tu ni.
ANTON KREŠEVEC je dejal, da je povedal, da to navaja kot primer, kakšna je reakcija na terenu na smešno nizko kazen.
* Celoten zapisnik 12. redne seje ajdovskega občinskega sveta najdete na tej povezavi.
* Foto: Gregor Humar