Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpretePrebivalci Vipavske doline so po novem prikrajšani za signalne table, kjer se je izpisovala trenutna hitrost oziroma moč burje. Je pa zato pretočnost prometa boljša in primernejša predvsem za voznike tovornih vozil. Žal pa se vse bolj odmika gradnja protivetrnih zaščitnih ograj na hitri cesti.
Tudi danes je močna burja pokazala zobe in se po Vipavski dolini preganja s hitrostjo okrog 100km/h. Tako je bila že zjutraj zaprta cesta za kamp prikolice, ter vsa vozila s ponjavami in hladilniki, popoldan pa naj bi se vendarle umirila in sprostila promet. Precej lažje pa bi bilo, če bi obljubljene protivetrne ograje že stale in izpolnjevale svoj namen. Kot kaže pa temu še nekaj časa ne bo tako.
Protivetrne ograje na vipavski hitri cesti bodo namreč morale prestati dodatne vetrne teste. Kljub temu, da imajo na Darsu že štiri leta pripravljene idejne projekte in študijo protivetrnih ukrepov. Zakaj tako? Na Darsu odgovarjajo: "Z ozirom na veliko investicijsko vrednost izvedbe protivetrne zaščite, kompleksnost morfologije terena na območju trase hitre ceste ter še vedno sorazmerno veliko nedoločenost naravnega /fizikalnega pojava izredno sunkovitih burij (velika hitrost, sunkovitost, pojav lokalnih vrtincev, globalni in lokalni vpliv morfologije terena) je v prvi fazi predvidena izvedba testnih polj, s katerimi se dokončno potrdi ustreznost in učinkovitost/nivo zaščite predvidenih protivetrnih ograj. Na odseku HC Razdrto—Ajdovščina je predvidena izvedba 3 testnih polj s postavitvijo projektiranih protivetrnih ograj, izvedbo meritev vetra in interpretacijo, oziroma analizo rezultatov vpliva vetra na promet v pogojih močne burje."
Zanimivo in nelogično je tudi, da cena protivetrnih zaščitnih ograj na vipavski hitri cesti neprestano raste. Še lani so na Darsu zagotavljali, da bo celotna naložba vredna 25 milijonov evrov. Trenutna investicijska ocena Darsa pa je že 31 milijonov evrov – brez DDV-ja in brez stroškov financiranja. "Razpis za izbiro izvajalca testnih polj se bo izvedel po pridobitvi gradbenega dovoljenja. Začetka gradnje v tem trenutku še ne moremo napovedati, saj je odvisen od uspešnosti razpisa za izbiro izvajalca." Torej še ni nikakršnega datuma in zagotovila!
Je pa zato Dars za novo signalizacijo odštel 360.000 evrov, ki naj bi vsaj malce pomagala predvsem avtoprevoznikom, ki zaradi močne burje vsakokrat utrpijo kar precejšnjo gospodarsko škodo. Stare označevalne table iz Ajdovščine (ob letališču), Vipave in z Razdrtega so prestavili na druga mesta, povsod drugje pa gre za novo opremo. Na novih državnih tablah ni več izpisana hitrost burje. Podatke o njeni moči lahko preberete le na spletni strani. V intervencijskih službah so prepričani, da je takšna odločitev Direkcije pravilna. Doslej se je na tablah po Vipavski dolini namreč izpisovala le povprečna hitrost burje, ki pa ni merodajen podatek. Za našo burjo je značilna sunkovitost. Sunek lahko doseže tudi 200 kilometrov na uro, povprečna hitrost burje pa je ob tem za polovico manjša. Torej številke o hitrosti burje na signalnih tablah voznikom ne povedo dovolj. Pomembna je samo oznaka za omejitev ali prepoved prometa zaradi burje – in to bo izpisano na novih signalnih tablah ob državni cesti. Sredi februarja so nove signalizacijske table teste že dobro prestale. Ko je takrat pihala močna burja, so ves sistem po Vipavski dolini povezali. Voden je Prometnoinformacijskega centra iz Dragomlja – in izkazalo se je, da je s takšno signalizacijo ta vetrovna dolina ob burji bolj pretočna. Na relacijah Razdrto–Vipava, Vipava–Ajdovščina, Ajdovščina–Selo in Selo–Ajševica je postavljenih več elektronskih prometnih znakov, ki voznike obveščajo o omejitvi ali zapori prometa zaradi burje na vsakem odseku ločeno. Prav ob februarskem preizkusu novega sistema usmerjanja prometa se je ta izkazal za učinkovitega. Pod pobočjem Nanosa, od Podnanosa do Vipave, je bila tako omejitev prometa druge stopnje, naprej je od Vipave do Ajdovščine istočasno veljala omejitev prve stopnje, od Ajdovščine do Ajševice pa omejitev prometa zaradi burje sploh ni bila potrebna.
Miha Ergaver, direktor Gasilsko-reševalnega centra v Ajdovščini, je za spletni portal RTV SLO takole komentiral zadevo: "Mislim, da je to dobra rešitev. Vemo, da se pojavljajo različno močni sunki vetra na različnih lokacijah po dolini. Doslej so državno cesto na Direkciji za infrastrukturo obravnavali kot enotno vremensko območje od Ajševice do Razdrtega. Cesta je bila večkrat v celoti zaprta, čeprav na določenih odsekih sploh ni pihalo. To je bila ogromna škoda predvsem za lokalni promet, za domačine, ki se vozijo le na spodnjem ali zgornjem Vipavskem. Celotno dolino so imeli zaprto, nepretočno. Odslej bo drugače."
Burja pa je zagotovo ena najbolj razpoznavnih znamenitosti Vipavske doline. Fotografije semaforja hitrosti burje so vsakič postale pravi spletni hit in precej pripomogle k prepoznavnosti Ajdovščine, kjer prebivalci brez težav živijo v sožitju z burjo. Vse več je tudi razmišljanj kako burjo vnovčiti kot turističen produkt, zato na ajdovski občini napovedujejo, da bomo svojo burjo vendarle zaznamovali. Na osrednjem ajdovskem trgu naj bi postavili veliko signalno tablo, kjer se bo izpisovala trenutna hitrost oziroma moč burje. Do takrat pa se moramo prebivalci Vipavske doline sprijazniti z novo situacijo, ki pa marsikomu ni najbolj po godu, saj so bili semaforji s hitrostjo sunkov burje marsikomu pomoč tudi pri krajših razdaljah.
* Povzeto po RTVSLO