Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteVipavska hitra cesta, ki je na nekaterih odsekih v resnično slabem stanju, naj bi se po zagotovilih Darsa, pričela obnavljati prihodnjo pomlad. Skupno naj bi do sredine leta 2018 obnovili 24 kilometrov. Še vedno pa ni znano, kdaj bodo začeli postavljati testna polja za protivetrno zaščito.
Po poročanju Primorskih novic naj bi Družba za avtoceste (Dars) bo do jeseni pridobila projekte za obnovo najbolj poškodovanih delov vipavske hitre ceste. Takrat ali najkasneje prihodnjo pomlad naj bi tudi začeli z deli. Posamezni deli hitre ceste skozi Vipavsko dolino so že zelo dotrajani, nekateri kritični odseki so celo nevarni in bi jih bilo potrebno čim prej popraviti. Na to so pred dnevi opozorili tudi občinski svetniki v Ajdovščini in v Vipavi.
Če gre verjeti odgovorom Darsa, naj bi se gradbena dela začela v letošnji jeseni. Kot so pojasnili, so lani izvedli naročilo za izdelavo dokumentacije PZI (projektov za izvedbo) za obnovo vozišča nekaj več kot 24 kilometrov vipavske hitre ceste. “Dokončanje projektov za prvo etapo od petih je predvideno v začetku junija, za drugo etapo v mesecu juliju, za ostale tri etape pa v jeseni 2016. Predvideno je, da bi se za prvi dve etapi javni razpis izvedel takoj po potrditvi ustreznosti projektne dokumentacije. Termin izvedbe del je odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa za oddajo del ter celotne zagotovitve finančnih virov. V kolikor z deli ne bo mogoče začeti še v jeseni letošnjega leta, je to pričakovati takoj po zaključku zimske službe v letu 2017. Dela bodo zaradi velikega obsega razdeljena na dve gradbeni sezoni, zato je pričakovati, da bo sanacija najbolj poškodovanih odsekov na hitri cesti H4 zaključena do sredine leta 2018.” so za Primorske novice razložili na Darsu.
Še vedno pa ni nič znanega, kdaj bo Dars začel postavljati zaščito proti burji. Že napoved, da bodo najprej postavili tri testna polja (694 metrov ograje na območju viadukta Lozice, 750 metrov ograje na prehodu hitre ceste od strelišča Mlake proti predoru Podnanos in 307 metrov ograje med Logom in Zemonom) je v slabo voljo spravila vse v Vipavski dolini, ki opozarjajo, da se postavitev zaščite očitno spet zamika. Na Darsu gradbeno dovoljenje zanjo še pridobivajo, ne vedo pa napovedati niti, kdaj bi lahko začeli postavljati vsaj testna polja. Po zadnjih podatkih bo celotna naložba stala približno 31 milijonov evrov, Dars pa naj bi denar zagotovil v poslovnem načrtu za letošnje in prihodnja leta, a ob pogoju, da se bodo z novim Zakonom o poroštvu RS za obveznosti Dars za to investicijo zagotovili finančni viri. Dokler omenjen zakon ne bo sprejet, ne morejo potrditi, kdaj bodo začeli.
* Povzeto po: Primorske novice
* Foto: Jurij Lavrenčič