Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV svetu najbolj uveljavljen slovenski proizvajalec brezpilotnih letal je ajdovski C-Astral, ki izdeluje brezpilotne sisteme za civilno in vojaško uporabo. Prodajajo na vse celine, njihove naprave pa letijo celo na Antarktiki. Lani je C-Astral dosegel 2,4 milijona evrov prihodkov, leto prej pa dober milijon.
Njihov sistem je sestavljen iz brezpilotnega letalnika, lansirne rampe in zemeljske postaje. Pri nekaterih izvedbah je zraven še usmerjevalna antena. V zraku lahko ostane do tri ure in leti 150 kilometrov daleč, s svojo modularno zasnovo pa omogoča integracijo različnih senzorjev.
»Trenutno imamo razvitih pet sistemov, ki se uporabljajo za geodetska mapiranja, zaznavo uhajanja plina iz naftovodov, preglede kmetijskih površin. Možnosti uporabe je ogromno,« razlaga Nejc Trošt, ki je podjetje leta 2007 ustanovil skupaj s Samom Stoparjem in Markom Peljhanom.
Njihovo brezpilotno letalo, poimenovali so ga bramor, se je na trgu izkazalo kot eno najboljših v kategoriji malih brezpilotnih letal.
»Konkurenca uporablja za konstrukcijo letala večinoma ceneni ekspandirani polistiren oziroma stiropor, mi pa izdelujemo letalnike iz kompozitnih materialov. Izjemne aerodinamične lastnosti, čista oblika krila in majhna teža nam omogočajo precej daljšo avtonomijo v zraku. Letimo lahko tudi v precej turbulentnem ozračju in pri večjih hitrostih vetra. Napredna elektronika pa skrbi, da so vsi sistemi med seboj usklajeni in kar najbolj preprosti za uporabo,« opisuje Trošt.
Prodali so okoli 150 sistemov, ki letijo na vseh celinah, vključno z Antarktiko. V Sloveniji so do zdaj prodali manj kot deset sistemov (med drugim so en komplet od štirih - vsakega od njih sestavljajo tri brezpilotna letala s pripadajočo opremo - Slovenski vojski), vse drugo gre v tujino. Po sogovornikovih besedah med kupci polovica prihaja iz javnega, polovica pa iz zasebnega sektorja. Med drugim so sklenili posel z indonezijsko policijo, njihove letalnike uporabljajo tudi modre čelade OZN in ciprska obalna straža ter različna geodetska podjetja, univerze in inštituti z vsega sveta. Cena enega sistema se giblje na »ravni avtomobila višjega srednjega razreda«.
Lani je C-Astral dosegel 2,4 milijona evrov prihodkov, leto prej pa dober milijon. V razvoju in proizvodnji je trenutno vključenih 20 sodelavcev. »Letos načrtujemo nove zaposlitve, predvsem ljudi s področja računalništva oziroma programiranja, elektrotehnike, strojništva in geodezije,« napoveduje Trošt. Sicer pa že razvijajo nov sistem, ki bo po sogovornikovih besedah pol manjši in lažji ter bo namenjen uporabnikom, ki se s tehnologijo šele seznanjajo. »V dolgoročnem načrtu je razvoj cele družine letalnikov za različne namene. Postati želimo eno izmed vodilnih svetovnih podjetij na področju robotske aeronavtike,« dodaja.
* Članek je bil prvotno objavljenna spletni strani Startaj.Finance.si