Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpretePredstavljamo vam uspešno zgodbo Anje Korenč in Matica Batagelja, ki sta svojo poslovno idejo našla v ekoloških bio tofu izdelkih in z njo prodrla tako na slovenski kot tudi na tuji trg. Nedavno pa sta domov odnesla še nagrado Agrobiznisa in Financ za najboljše živilo po izboru porabnikov. Več v spodnjem intervjuju.
Mlado ajdovsko podjetje Avokado si s svojim ekološkim tofujem, blagovne znamke I Like Tofu, pridobiva vse več navdušencev in hkrati kupcev tako v Sloveniji, kot tudi v Italiji. V svoji ponudbi Anja Korenč in Matic Batagelj združujeta trenutno osem okusov bio tofujev. Italijanski in tudi slovenski trg sta kot rečeno že prepričala, zdaj pa bi rada prišla še na trgovske police po ostalih delih Evrope. Obenem pa razvijata že nova živila, s čimer se bo njuna ponudba še precej razširila.
O tem, kako je je nastala blagovna znamka I Like Tofu in kakšni so načrti za prihodnost, smo se pogovarjali z Anjo Korenč.
Je bil tofu že takoj vajina prva ideja, ali je bilo morda več izdelkov v mislih, ko sta se odločala za lastno blagovno znamko? Verjetno moraš najprej imeti rad tisto, kar nameravaš prodajati kot lasten izdelek?
Idej za lastne produkte je vedno bilo in vedno bo veliko. Ker že dobri dve leti z Maticem vodiva lastno marketinško podjetje, ki je usmerjeno v prehrambeno industrijo, sva neprestano v stiku z inovacijami na področju prehrane. Na tujih trgih (predvsem v Veliki Britaniji) se na trgovskih policah najde marsikaj zanimivega in kvalitetnega, tako da inspiracije za produkte nikoli ne zmanjka. Tofu ni bila prva, ki sva jo želela realizirati in ponuditi potrošnikom, je pa bila želja po njem najmočnejša in vedela sva, da lahko tovrsten projekt izpeljemo zelo kvalitetno. Kvaliteta pa je pri I Like Tofu blagovni znamki še vedno na prvem mestu.
Je bilo težko najti partnerja za vajino idejo?
Partnerja ni bilo težko najti. Vsi smo mladi, zagnani in polni idej, zato smo se zelo dobro ujeli.
Koliko začetnega kapitala sta potrebovala, da je stvar začela delovati v praksi in ali sta se pri tem morda oprla tudi na pomoč države v obliki razpisov?
Naš začetni kapital je bil predvsem čas. Za razvoj blagovne znamke in produktov smo potrebovali več kot eno leto. Ogromno stvari smo lahko postorili sami. Pomoči države in EU se nismo posluževali.
Kdo sploh izdeluje vaše tofuje, jih zapakira in nato distribuira v trgovske centre?
Tofuje izdeluje partnersko podjetje iz Slovenije. Slednje nam pomaga tudi pri distribuciji do končnih trgovcev.
Je velike trgovce težko prepričat v sodelovanje s takšno skorajda butično znamko kakršna je I Like Tofu? Kako določiti dovolj primerno ceno izdelku, da so zadovoljni tako kupci, kot prodajalci in seveda tudi vidva sama?
I Like Tofu blagovne znamke v osnovi nimamo za butično znamko, saj smo jo že od vsega začetka skušali oblikovati tako, da je po ceni in kvaliteti primerna za velike trgovce.
Do trgovcev v Italiji smo prišli s pomočjo italijanskih partnerjev. Ker smo z njimi sodelovali že vse od začetka, ne vemo kako bi bilo, če bi sami morali stopati v stik s trgovci. Verjetno ne bi bilo ravno enostavno. V Sloveniji je bila zgodba drugačna. Tu smo začeli z manjšimi bio trgovinami, mesto na Mercatorjevih policah pa smo prejeli za nagrado kot eni izmed zmagovalcev na Agrobiznis konferenci, ki jo vsako leto organizira časnik Finance.
Ceno je zagotovo najprimerneje določati tako, da se najprej postavi maloprodajna cena in se od nje odšteva vse stroške. Na takšen način se potem vidi, ali je primerna tako za končne potrošnike, kot tudi za normalno življenje in razvoj podjetja.
Kako promovirata vajino blagovno znamko? Je pri promociji blagovne znamke I Like Tofu potrebno več energije usmeriti v kakovost izdelka ali v promocijo life style-a, torej zdravega načina življenja, ki je v neposredni povezavi z vajinim izdelkom?
Kakovost naših osmih izdelkov je vedno na prvem mestu. Zaradi tega so vsi tudi biološko certificirani. Bio certifikat ni bil eden izmed vprašanj, ampak obvezen del naših produktov.
Marketinga za I Like Tofu se lotevamo celovito. Zelo radi povemo svojo zgodbo in ga vpletamo v svoje vsakdanje življenje. Hkrati pa seveda tudi ozaveščamo o zdravem načinu prehranjevanja in podpiramo novodobne smernice, ki govorijo, da je bio prehrana kvalitetna in, da je zmanjševanje živalskih produktov v vsakodnevni prehrani smiselno, zdravo in dobro za okolje ter živali.
Sta zadovoljna s prodajo vajinih tofujev? Je blagovna znamka dovolj uspešna, da dvema mladima zagotavlja dovolj sredstev za preživetje in obenem tudi nadaljnji razvoj podjetja?
S prodajo izdelkov sva zelo zadovoljna. Šele, ko je potekal Agrobiznis natečaj, sva dobila zelo jasen upogled v to, koliko ljudi nas resnično podpira. Stvari se odvijajo v pravo smer in tega sva vesela.
Obadva se ukvarjata tudi z drugimi dejavnosti (oblikovanje, ekonomija). Je zaradi dobrega dela z I Like Tofu več priložnosti za vaju tudi na ostalih področjih?
Že dobri dve leti vodiva studio Fork, ki ponuja marketinške in kreativne storitve podjetjem v prehrambeni industriji. Zaradi tega sva dobila željo po lastnem produktu. Sva se pa že takoj na začetku odločila, da morati biti ti dve zadevi ločeni. Tako imamo poleg podjetja Fork še podjetje Avokado, pod katero spadajo tofuji.
Glede na to, da smo v razvoj blagovne znamke I Like Tofu vložili ogromno časa, energije in znanja, je to res lepa referenca, ki jo vsem z veseljem pokažemo. Ne spomnim se, da bi nas kdo kontaktiral samo zaradi projekta ILT, smo pa zaradi njega spoznali ogromno novih ljudi in potem začeli sodelovati tudi na ostalih področjih.
Kakšne so vajine ideje za prihodnost? Priključiti tofujem morda še kak nov produkt?
Idej za prihodnost je ogromno. Predvsem si želimo kakšnega novega trga in, da bi še več potrošnikov vedelo za nas.
Novi produkti so že v razvoju in jih nestrpno pričakujemo. In tudi ti bodo za odtenek drugačni od tistih, ki jih že lahko najdete na trgovskih policah.
Hvala!