V začetku meseca julija je v Trnovskem gozdu, v bližini Predmeje, strmoglavilo manjše letalo, v katerem so štirje nemški državljani izgubili življenje. Preiskovalci še vedno niso našli repa letala, policisti pa iščejo izraelskega trgovca z diamanti.
Nad Ajdovščino je štirinajstega julija, okoli 11. ure dopoldan, z radarjev izginilo manjše potniško letalo, s štirimi osebami na krovu. Kmalu se je izkazalo, da je strmoglavilo na območju Trnovskega gozda. Žal so potniki v letalu izgubili življenje. Letalo je pilotiral 73. letnik, med potniki pa je bil tudi Thomas Wagner, podjetnik iz Leipziga, ustanovitelj in lastnik velikega nemškega podjetja Unister, ki se ukvarja z internetnimi storitvami.
Omenjenji podjetnik je dan prej pripotoval v Benetke, da bi si od človeka, ki se je izdajal za izraelskega trgovca z diamanti Levyja Vassa izposodil 10 milijonov evrov. Po dogovoru mu je najprej izročil poldrugi milijon evrov za zavarovanje in provizijo. V zameno je dobil kovček, v katerem naj bi bil prvi obrok posojila. Ko je ugotovil, da so v kovčku ponarejeni bankovci, je bilo že prepozno. Wagner je goljufijo prijavil italijanskim policistom in se odpravil na usodni let z letalom. Ko je zadeva prišla v javnost, se je oglasila nemška nepremičninarka Susanne A.. Tudi njo in še dva podjetnika južnoevropskega rodu naj bi Vass v Ljubljani ogoljufal pri dogovoru za posojilo. Italijani z Vassom povezujejo še eno goljufijo, ki je bila prijavljena lani v mestu Varese pri Milanu. Po dokumentih, s katerimi se je predstavljal, naj bi šlo za človeka, ki prebiva v Firencah. Italijanski kriminalisti pa so ugotovili, da na tem naslovu ne prebiva nihče. Suzanne A. ga je opisala kot strejšega moškega pri šestedesetih letih, vitkejše postave, v poslovni obleki, z natančno postriženimi brki, zelo urejenega, v dragi obleki in z dragim kovčkom. Na srečanje v ljubljanski Ahotel se je pripeljal z luksuznim jaguarjem XJ modre barve.
V Ahotelu se spomnijo skupine moških, ki je večkrat rezervirala sejno sobo in zmeraj vse račune poravnala z gotovino. Nemški policisti so uradno zaprosili za sodelovanje v preiskavi, ki jo usmerja nemško tožilstvo, novogoriško policijsko upravo. V preiskavi sodelujejo poleg nemških in slovenskih tudi italijanski kriminalisti.
Še vedno pa preiskovalci nesreče niso našli dela repa letala Piper, s katerim so nemški potniki tragično strmoglavili v Trnovskem gozdu. V iskanje pogrešanega repa se je sedaj vključila tudi slovenska vojska. Konec preteklega meseca so tako s pomočjo brezpilotnega letala pregledali območje, kjer bi se del višinskega krmila, ki je za preiskavo zelo pomemben, lahko nahajal. Vendar ga med opazovalnim letom niso opazili. Pogrešani del letala so pripadniki Slovenske vojske iskali z brezpilotnim letalom Belin ajdovskega proizvajalca C-Astral.
Brezpilotno letalo Belin je tako prvič poletelo v civilne namene. Slovenska vojska je letos pridobila prvi komplet brezpilotnih letal, ki je sicer predviden za vojaške namene, vendar ga je moč uporabiti tudi v civilne. Državni sekretar na ministrstvu za obrambo Miloš Bizjak je dejal: "Ministrstvo za infrastrukturo nas je zaprosilo, da pomagamo njeni službi za preiskavo letalskih nesreč pri iskanju razbitin strmoglavljenega letala. Danes je letalo ki ga vidite, prvič uporabljeno v ta namen, da preišče teren, kjer preiskovalci mislijo, da leži pogrešan del letala."
Zakaj je pomembno najti del repa letala, je pojasnil glavni preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski: "Z ene strani je pomembno izpeljati sam postopek po mednarodnih standardih, z druge strani pa ta del potrebujemo, ker ga bomo lahko uporabili v postopku analize materialov, izključitve morebitnih vplivov - ali je del odpadel zaradi konstrukcijske napake ali zaledenitve."
Potek iskalne akcije je predstavil podpolkovnik Tomaž Oblak: "Vnaprej pripravljeno območje, kjer bi lahko bil del letala, digitalno fotografiramo in nato posnetek obdelamo na način, da izločimo vse moteče elemente in skušamo najti pogrešani del. Območje meri približno kilometer pa pol krat tri, gre pa za zelo zahtevno konfiguracijo terena."
Ker med opazovalnim letom iskanega dela letala niso našli, bo sledila temeljita analiza posnetka. Če tudi pri analizi ne bi ničesar našli, pa bodo, kot pravi Oblak, s pomočjo posnetka lahko določili območja, kjer bodo nadaljevali z iskanjem.