Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV Bukovici so v petek tudi uradno odprli vrata prve waldorfske šole na Primorskem, kjer že štiri leta domuje waldorfski vrtec Kresnica. S poukom so začeli sicer že 1. septembra, 11 šolarjev pa prihaja iz različnih občin, od Ajdovščine do Nove Gorice, med njimi tudi dva iz zamejstva, je povedala vodja enote Primorska Tadeja Faganelj.
Z vpisom so zadovoljni, imeli bi prostora mogoče še za štiri učence. Faganeljeva je napovedala, da bi v primeru večjega zanimanja lahko odprli še kakšen razred osnovne šole, ki deluje po enotnem programu v celotni Sloveniji. Šest šolarjev je v osnovno šolo prišlo iz waldorfskega vrtca, za katerega pa je zanimanje večje.
Waldorfska šola izvaja javno priznan program osnovne šole, prinaša pa sveže pedagoške pristope kot odgovor na izzive in potrebe sodobnega časa. Strokovnjaki ugotavljajo, da pedagoške paradigme, ki temeljijo na intelektualizmu, tekmovanju, merjenju in ocenjevanju, ne zadostujejo potrebam sodobne družbe, ki vedno bolj potrebuje ustvarjalnost in inovativnost. Šola naj bi zato razvijala miselno prožnost, čustveno vpetost in voljo ter spodbujala razvoj zdravih, odgovornih in sočutnih odraslih. Vse te kvalitete ima waldorfska pedagogika, ki vzgojo in izobraževanje pojmuje kot potovanje in ne kot tekmo. Na tej poti tesno sodelujemo učitelji, starši in otroci, medsebojno zaupanje je temeljnega pomena. Učitelj vse klasične akademske predmete prepleta in nadgrajuje z umetnostjo in gibanjem. Ne poudarja zgolj intelektualnega znanja, temveč tudi nego čustev in krepitev volje. Zato se waldorfska pedagogika imenuje pedagogika za glavo, srce in roke.
Učenci se učijo z izkušnjami, v povezanosti z naravo, učitelj s svojim pristopom in navdušenjem prebuja, ohranja in hrani otrokovo radovednost, notranjo motivacijo, željo po učenju. Učni načrt upošteva značilnosti otrokovega razvoja v vsakem starostnem obdobju, hkrati pa spoštuje posebnosti posameznika, saj vsak otrok nosi v sebi talente, darove, ki jih je treba videti in razvijati.
Ob všolanju otroka se starši znajdejo pred pomembno življenjsko odločitvijo. Sprašujejo se, ali se bo otrok v šoli dobro počutil, bo šola otroku dala dovolj znanja, bodo učitelji znali odkriti njegove sposobnosti in jih razviti.
Včasih se pojavi bojazen, da se otroci iz waldorfskih šol težko prilagodijo današnjemu življenju. Izkušnje in raziskave potrjujejo nasprotno. Običajno ti otroci nimajo predsodkov in kažejo veliko zanimanja za svet in ljudi okoli sebe, vidijo potrebe drugih, zato so bolj pripravljeni pomagati in prevzemati odgovornost. Znajo gledati izven okvirov in so dobro pripravljeni na poznejše šolanje in na življenje.
Za več informacij so vam na voljo na waldorfskasola.primorska@waldorf.si
* Foto: Borut Vrčon in Waldorfska šola na Primorskem