Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteSmo v času martinovanja, ko se mošt spreminja v vinski letnik 2016, obenem pa močno raste tudi zanimanje za vina in vinarje Vipavske doline. Potrditev tega je najprej prišla iz daljne Južne Koreje, takoj zatem pa še iz bližnje Ljubljane.
Slovenska vina so na nedavnem vinskem sejmu in ocenjevanju vin Asia Wine Trophy v Južni Koreji navdušila tamkajšnje vinske strokovnjake, uvoznike in ljubitelje vin. Pod okriljem Razvojne agencije ROD iz Ajdovščine se je širšemu azijskemu tržišču predstavilo devet vinarjev iz Vipavske doline, Goriških brd, Štajerske in Dolenjske. Skupina azijskih uvoznikov vin, someljejev in novinarjev pa bo aprila obiskala Slovenijo. V Južno Korejo so potovala vina iz vipavskih kleti Ferjančič, Krapež, Pasji Rep, Sutor, Sveti Martin in Žorž. V okviru sejma so pripravili tudi delavnice za azijske uvoznike vin. Predstavitev slovenskih vin je vodil enolog Uroš Bolčina. Zanimanje za vipavska vina je bilo veliko, tako na delavnici kot na slovenski stojnici, ki je obiskovalce navdušila tudi s slikovitimi motivi Vipavske doline. Tudi sicer je Slovenija v Južni Koreji solidno poznana, še bolj pa bo po obisku azijskih uvoznikov vin, sommelierjev ter novinarjev, za katerega so se dogovorili na sejmu. Predviden je za april prihodnjega leta, tedaj bo tudi lepa priložnost za sklenitev konkretnih poslov med vipavskimi vinarji in azijskimi uvozniki. Obiskovalci sejma so bili navdušeni tudi nad slikovitim slovenskim predstavitvenim prostorom, ki so ga krasili motivi iz Vipavske doline. Razlog za velik obisk slovenskega vinskega kotička na sejmu je tudi siceršnja dobra promocija Slovenije v Južni Koreji. Slovenija je tam zelo priljubljena in poznana destinacija.
David Bratož iz agencije ROD je z izborom zadovoljen: "Odziv vinarjev nas je prijetno presenetil, saj dokazuje, da se sami dobro zavedajo koristnosti in pomembnosti medsebojnega sodelovanja. Skupen nastop vinarjev iz različnih slovenskih okolišev je dobrodošel in je edina prava pot za zunanjo promocijo Slovenije kot vinske dežele. Izbor posameznih vin pa je potekal na podlagi trendov in okusov na azijskem trgu".
Peter Stegovec, Sveti Martin, Brje: "Za nastop v Južni Koreji smo se odločili zaradi tega, ker se nam zdi to območje zanimivo, saj iščejo posebna vina za svoj trg, ki hkrati pomeni dodaten trg za vina z višjo dodano vrednostjo. Na ocenjevanje smo poslali barbero, ki je najbolj prepoznavno vino iz naše kleti, ta je imela letnico 2013 in je bila dve leti v hrastovih sodih. Drugo vino pa je bila pet dni macerirana pinela, letnik 2012, ki je bila dve leti v akacijevih sodih".
Končana pa je tudi jesenska izvedba Ljubljanske vinske poti, poimenovana Martinovanje v Ljubljani. Kljub temu, da je bila zaradi neugodnih vremenskih razmer prestavljena za teden dni, se je na ulicah, trgih in mostovih starega mestnega jedra Ljubljane predstavilo veliko ponudnikov vinsko-kulinaričnih dobrot iz vseh koncev Slovenije.
Na prireditvi so se s svojimi odličnimi vini predstavili številni vinarji Vipavske doline, o lepotah, dogodkih in znamenitostih Vipavske doline pa je obiskovalce informiral TIC Ajdovščina. Predvsem so jih vabili na 16. pohod po Vertovčevih poteh in sklop prireditev Vinski hrami Vipavske doline med martinom in božičem. Poleg številnih obiskovalcev iz celotne Slovenije so stojnice z obiskom počastili tudi mnogi tujci - največ jih je prišlo iz Italije, Avstrije in Hrvaške, pa tudi bolj oddaljenih držav kot je Irska. Obiskovalcem je najbolj všeč to, da lahko na enem mestu in brez vstopnine spoznajo in poizkusijo vina iz vse Slovenije. Tujci pa so izjemno navdušeni nad dejstvom, da lahko brezplačno poskusijo vina, če pa se odločijo za nakup, so cene zelo prijazne. Tujce navdušuje tudi spremljevalni, kulturno-umetniški program, ki vsako leto predstavi različne konce in kraje Slovenije. Vsi skupaj pa pozdravljajo dejstvo, da na prireditvi ni pijančevanja in da je kultura uživanja vina na visoki ravni, kar je ena od naših glavnih umeritev od vsega začetka – širjenje kulture vina in dvigovanje nivoja le te.
* Vir: TIC Ajdovščina & RTV Slovenija
* Naslovna fotografija: ROD Ajdovščina