Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteS povečanjem proizvodnje pekovskih in slaščičarskih izdelkov, predvsem polpečenih in zamrznjenih, ajdovski Mlinotest izboljšuje položaj v tekmi s konkurenco na domačem in tujih trgih. V zadnjih 20 letih so v Mlinotestu za investicije v tehnologijo, razvoj in infrastrukturo namenili okoli 73 milijonov evrov, samo letos skoraj pet milijonov evrov.
Družba Mlinotest d. d. je na včerajšnji novinarski konferenci sporočila, da so v letošnjem letu za naložbe namenili 5 milijonov evrov, pri čemer so se nekoliko zadolžili, investicije pa so do sedaj izvajali brez subvencij države. Na srečanju so medijem o investicijah spregovorili Matjaž Bajec, vodja proizvodnje in Danilo Kobal, Matic Majcenovič, člana uprave ter David Nabergoj, predsednik uprave družbe Mlinotest. Živilskopredelovalna podjetja industrija je zelo zahtevna, podvržena strogim standardom in nadzorom in zaradi izjemno hude globalne konkurence, inovativna in v nenehnem boju za svojega potrošnika.
"V Mlinotestu posvečamo vsem tem vidikom veliko pozornost in v tej smeri tudi veliko vlagamo, od vlaganja v tehnologijo, razvoj, infrastrukturo do vlaganja v znanje zaposlenih. V zadnjih 20 letih smo v Mlinotestu investicijam v tehnologijo, razvoj in infrastrukturo namenili okoli 73 milijonov evrov, samo v letošnjem letu skoraj 5 milijonov," je dejal Kobal. Gre za finančno visoke, vendar nujne investicije, ki omogočajo doseganje dobrih poslovnih rezultatov doma in bolj odločno nastopanje na tujih trgih. Pekarna v Ajdovščini je sicer nenehno posodobljena, v preteklem in predvsem letošnjem letu pa so s 3-milijonsko investicijo pridobili pomembne kapacitete na programu zamrznjenega kruha, pekovskega peciva ter zamrznjenih krofov. S tem so zmogljivost povečali za trikrat. Ob novi termo-oljni več etažni peči, za katero je projektno rešitev z umestitvijo v prostor skonstruiral, proizvedel in tudi montiral goriški Gostol-Gopan, so v pekarni tudi drugi pomembni elementi, ki povečujejo kapacitete pekarne, omogočajo proizvodnjo zamrznjenih, polpečeno zamrznjenih, polpečnih izdelkov sobne temperature in seveda za prodajo dokončanih pečenih izdelkov, in tudi nekatere nove oblike, kot so ameriški krofi, 'donutsi' (ocvrti in pečeni), nove oblike štručk (rezana, kornspitz, pšenična oz. rustikalna), rustikalna bombeta, pletenka, po katerih bodo zagotovo radi posegli potrošniki v Sloveniji, na želenih tujih trge pa brez tovrstnih izdelkov niso zanimivi. "Tako domači kot tudi tuji trgi so tudi cilj povečane proizvodnje klasičnega slaščičarskega programa, ki smo ga v letošnjem letu v celoti centralizirali v Ajdovščini in obenem tudi v skladu z najzahtevnejšimi standardi v celoti uredili delovne procese. V svetu se krepi poraba zamrznjenih tort, na tovrstno povpraševanje se lahko sedaj zelo dobro odzovemo tudi v Mlinotestu, zato so naši izdelki ne samo na domačih policah tudi že v Avstriji, na Hrvaškem in na Madžarskem," dodaja Kobal.
V letu 2016 so zaključili tudi večje investicije v brezglutenski program, ki v celoti poteka v Novi Gorici in ki ga lahko slovenski potrošniki že kupujejo v vseh večjih trgovinah, hkrati pa so s produkti že prisotni v Italiji in na Finskem, po novem letu pa bodo tudi v Nemčiji, na Hrvaškem in v Franciji. Veliko večino proizvodnje brezglutenskega program bodo izvozili, program izdelkov bomo nenehno dopolnjevali in tako odgovarjali na trend povpraševanje po tovrstnih izdelkih. Več kot pol milijona evrov je bilo v letu 2016 namenjeno tudi prenovi pekarne in dopolnitvi mlinarske in testeninarske tehnologije v hčerinski družbi Žitoproizvod v Karlovcu. Z novo opremo dajejo pekarni v Karlovcu možnost proizvodnje bolj kakovostnih izdelkov v višjih cenovnih razredih, s tehnološka dopolnitvijo linije za polnjeno testenino pa je omogočena proizvodnjo enake kakovosti kot je proizvodnja v Ajdovščini in s tem povečana možnost za konkurenčni nastop na trgu. "Na Hrvaškem smo daleč na prvem mestu po proizvodnji polnjene testenine. Prisotni smo povsod, predvsem v obliki lastne blagovne znamke," je zaključil član uprave, Kobal.
Član uprave Matic Majcenovič je ob tem povedal: "Financiranje za 2,8-milijonsko investicijo v novo proizvodno linijo smo zastavili na 70 odstotkov iz dolgoročnega najetega kredita po fiksni obrestni meri, 30 odstotkov pa iz lastnih virov. S financiranjem nimamo težav, skrajšujemo plačilne roke in imamo striktno politiko do kupcev. Zanimajo nas le tisti z A boniteto."
Če bodo naložbe prinesle uspeh, se bo po navedbah Majcenoviča družbi dvignil EBITDA. Družba čaka na današnji dan, ko bo znano, kdo je bil uspešen na razpisu države za določene subvencije. "Za investicije v novo opremo nismo dobili niti enega centa od države, v obliki kakšnih sredstev. Ko smo pristopili k načrtovanju teh stvari leto in pol nazaj, smo računali na investicijski razpis Ministrstva za kmetijstvo, ki je bil obljubljen že za lansko leto. Jutri je sedmi datum v zadnjem letu in pol, ko čakamo, ali bo objavljen. Zato smo z investicijo kar precej odlašali, ker smo čakali razpis za velika podjetja, kamor Mlinotest sodi," dodaja član uprave, Danilo Kobal. "Najprej je bilo obljubljenih 40 odstotkov sredstev s strani evropskih sredstev, sedaj pa se je pristalo na 15 odstotkov, če bo do tega sploh prišlo. Seveda tu imamo v mislih že naše prihodnje investicije," ga je dopolnil Majcenovič.
Skupina Mlinotest skupno zaposluje 645 oseb, kamor so vštete tudi vse prodajalke in prodajalci v trgovinah po celi Sloveniji ter uslužbenci hčerinskega podjetja Peks Škofja Loka ipd.
* Vir in foto: In Store