Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteDobra novica prihaja danes iz Darsa, kjer napovedujejo, da bi se lahko obnova zelo dotrajane hitre ceste med Vipavo in Vogrskim pričela že letošnjo pomlad. Za začetek odsek od Ajdovščine do Vogrskega, kasneje pa še do Vipave. Zaradi obnove bo dlje časa zaprt priključek Selo.
Kot poroča časaopis Delo lahko vozniki v kratkem pričakujejo začetek obnove štiripasovnice. Dela med Ajdovščino in Vogrskim bi se, kot pojasnjujejo na Darsu, lahko začela že to pomlad. Trenutno pregledujejo ponudbe gradbincev, ki so se na javnem razpisu prijavili za dela na delih odsekov med Ajdovščino in Vogrskim. Gre za obnovo 9,46 kilometra vozišč v obeh smereh, torej proti Razdrtemu in Italiji. Ocenjena vrednost teh del znaša 8,2 milijona evrov. Dela bi se lahko začela spomladi, če ne bo pritožb na javno naročilo, rok za obnovo pa je ocenjen na tri mesece. Med obnovo bo promet predvidoma potekal dvosmerno po eni ali drugi polovici hitre ceste ter po enem pasu v vsako smer. Del trajanja zapore bo zaprt tudi priključek Selo. To pomlad bo predvidoma objavljen tudi razpis za obnovo drugih odsekov med Vipavo in Selom, v obeh smereh. Če bo javni razpis uspešen, se bo že letos jeseni lahko začela obnova naslednje etape, sicer pa prihodnje leto, so pojasnili na Darsu.
Vožnja po voznem pasu vipavske hitre ceste med Vipavo in Selom danes spominja na vožnjo po luknjasti lokalni cesti. Številni vozniki zato raje vozijo po prehitevalnem pasu, kjer je vožnja mirnejša. Zakaj je ta odsek hitre ceste, ki ga je leta 1999 končalo ajdovsko Primorje ter njegova partnerja SCT in GIZ Gradis, tako uničen, čeprav je prometno obremenjen precej manj kot drugi odseki avtocestnega križa? »Res je, da ta odsek prometno ni tako obremenjen, je pa na njem relativno veliko tovornega prometa,« pravijo na Darsu. Lani je odsek Ajdovščina–Selo na dan povprečno prepeljalo 15.857 vozil, kar je 16 odstotkov več kot leta 2011. Število tovornega prometa se je v tem obdobju povečalo za 39 odstotkov, težkega tovornega prometa pa za 45 odstotkov. Za primerjavo: odsek na zahodni ljubljanski obvoznici Koseze–Kozarje na letni ravni povprečno prevozi več kot 70.000 vozil na dan.
Poteka pa tudi že razpis za izvajalca inženirskih storitev za izvedbo dodatnih protivetrnih ukrepov med Razdrtim in Ajdovščino, letos pa bo predvidoma objavljen tudi razpis za izvajalca zgraditve testnih polj. Glede na veliko vrednost postavitve protivetrne zaščite, kompleksne morfologije terena in sunkovitih burij se bodo v prvi fazi izvedla tri testna polja, s katerimi bodo dokončno potrjeni ustreznost, učinkovitost in raven zaščite predvidenih protivetrnih ograj. Na testnih poljih na viaduktu Lozice, na območju od Strelišča Mlake proti predoru Podnanos ter med Logom (Budanje) in Zemonom bodo postavili 1,6 kilometra protihrupnih ograj. Skupaj pa bo potrebnih skoraj 18 kilometrov protivetrnih ograj, vrednost projekta je 32 milijonov evrov. Predvideno je, da bo projekt izveden v več fazah.
* Vir: Delo
* Foto: Regional Goriška