Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteVse drugače. Vse leto. S tem sloganom Vipavska dolina v zadnjem letu sporoča, da je privlačna turistična destinacija, ki navdušuje z edinstveno ponudbo in jo je vredno obiskati v vseh letnih časih. Tako sporočilo bodo v svet ponesli tudi turistični spominki z znamko Vipavska dolina, ki so jih zasnovali v ajdovski Razvojni agenciji ROD.
V preteklih mesecih so ob pomoči številnih strokovnjakov izvedli študijo, nato pa so v sodelovanju z lokalnimi ustvarjalci pripravili prvo serijo turističnih spominkov, ki o Vipavski dolini pripovedujejo svežo, privlačnejšo in tudi drugačno zgodbo. "Najprej smo se potrudili zbrati čim več dejstev in zgodb, na katere smo v Vipavski dolini lahko resnično ponosni. Skupaj s strokovnjaki s področij kulinarike, vinarstva, sadjarstva, naravne in kulturne dediščine smo izluščili toliko zanimivih posebnosti, da je še nas, ki smo rojeni v teh krajih, prijetno presenetilo," je povedala Tanja Krapež iz Razvojne agencije ROD, ki je vodila projekt. Ko so ta dejstva nato primerjali s turističnimi trendi v svetu in s tem, kar turisti najbolj pogosto iščejo v Vipavski dolini, so zlahka prepoznali področja, na katerih ima Vipavska dolina kot turistična destinacija največje prednosti. Turiste v dolino najbolj pogosto privabi želja po okušanju lokalnih dobrot. Odlična vina in znamenite stare domače vinske sorte, sočno sadje, zanimive in zelo okusne domače jedi ter izvrstna ponudba kmetij in gostiln uvrščajo Vipavsko dolino med najbolj zanimive kulinarične destinacije v tem delu Evrope. V veliki meri turiste privlači tudi dejstvo, da so v Vipavski dolini vse leto naravnost idealni pogoji za šport in rekreacijo, tudi za zelo priljubljene adrenalinske športe, kot so prosto letenje, gorsko kolesarjenje in plezanje. Sodobne iskalce novih doživetij pa privlačijo številne naravne in kulturne znamenitosti ter redke posebnosti, kot so burja, avtohtone sorte vin in nekateri domači običaji. Tovrstna izkustva goste očarajo, zato želijo nanje ohraniti spomin z nakupom primernega spominka.
Kaj je bilo vodilo pri snovanju novih spominkov, pa nam je pojasnila Lučka Peljhan iz agencije I&S Aladin: »Najprej to, da smo iskali drugačnost. Vipavska dolina je "mlada" turistična destinacija, predstavljati in tržiti jo začenjamo povsem na novo, zato smo imeli na videz več svobode pri izbiri kreativnih rešitev za spominke. A samo na videz. Začrtati smo morali povsem novo smer in hkrati ohraniti temeljno sporočilo turistične znamke Vipavska dolina "Vse drugače. Vse leto." Drugo pomembno vodilo pa so nam bile sodobne navade turistov, njihov način dojemanja dežele in tudi vtisi, ki vodijo do njihovih celovitih izkustev. Turisti iščejo zanimiva doživetja, ki vzbudijo intenzivne občutke. Danes ni dovolj v gostilni okušati dobro vino, današnji turist želi obiskati kmetijo, poskusiti vino iz soda, se sprehoditi skozi vinograde in prisluhniti zgodbi družine, zgodovini vasi, si ogledati okoliške znamenitosti in podobno. Današnji turist zato o svojem doživetju ne pripoveduje le, kaj je videl, temveč tudi kako je vse skupaj doživel, kaj ga je navdušilo, kaj si bo za vedno zapomnil … In če vse to prepozna tudi v ponujenem turističnem spominku, ga bo kupil in odnesel domov.«
Med novimi turističnimi spominki so odslej na voljo tudi otroški predpasniki z dodanimi recepti kuharskih mojstrov iz Vipavske doline, magnetki za hladilnik z ilustracijami vipavskih kulinaričnih posebnosti in majice za športnike. Povsem prenovljena pa je tudi ponudba razglednic, na katerih poleg tradicionalnih fotografij odslej najdemo tudi izvirne ilustracije kulinaričnih posebnosti Vipavske doline. »Ko smo natanko vedeli, kaj želimo, smo k sodelovanju povabili domače ustvarjalce, tekstopisce, oblikovalce in likovne ustvarjalce, pa tudi domače obrtnike, ki so nam pomagali ustvariti turistične spominke z zgodbo in podpisom Vipavske doline. To je serija enostavnih, uporabnih izdelkov, ki s podobo in funkcijo spominjajo na okušanje, športne užitke in posebnosti Vipavske doline. Pripravili smo tudi serijo posebnih embalaž, opremljenih z dodatno oznako 100% lokalno. Namenjene so domačim dobrotam, kot so na primer steklenica vina, kozarček domače marmelade ali doma posušena panceta. V primerni embalaži so te dobrote najbolj tipičen, zelo zgovoren in hkrati okusen spominek iz Vipavske doline," poudarja Tanja Krapež.
Novi turistični spominki so že v prodaji. V Vipavi jih najdete TICu in v Kampu Tura, v Ajdovščini jih prodajata Trgovina in vinski bar Faladur ter MC Hiša mladih, v Novi Gorici pa spominske Vipavske doline ponuja tamkajšnji TIC.
Nove turistične spominke Vipavske doline in njihove posamezne zgodbe vam bomo podrobneje predstavili v naslednjih dneh.
* Naslovna fotografija: Nova turistična razglednica Vipavske doline. Avtor: David Ličen