Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteNa dnevnem redu današnje seje ajdovskega občinskega sveta je tudi 15. točka, ki govori o potrditvi DIIP-a o ureditvi starega mestnega jedra, Kastre v Ajdovščini. Na to tematiko se je včeraj sešla Civilna iniciativa Lavričev trg, ki predlaga, da župan umakne omenjeno točko z dnevnega reda. Njihovo stališče objavljamo v celoti.
Včreraj se je sestala CILT (Civilna iniciativa Lavričev trg) v zvezi z današnjim sprejemanjem DIIP- ureditev starega mestnega jedra - Kastra v Ajdovščini. CILT je naročil temeljito analizo DIIP-a dvema strokovnjakoma, ki poklicno obvladata to problematiko. Njihova stališča in ugotovitve objavljamo v celoti, v spodniih vrsticah. Ugotavljajo, da je predlog DIIP strokovno nesprejemljiv in pravno - zakonsko sporen ter neustrezen. Zato Aleksander Lemut, kot občinski svetnik predlaga županu Beočaninu, da sprejemanje takega DIIP-a odložijo na naslednjo sejo Občinskega sveta in ga do tedaj ustrezno dopolnimo ter uskladimo s pozitivno zakonodajo.
CILT – CIVILNA INICIATIVA LAVRIČEV TRG IN KASTRA
Na podlagi analize in strokovnih ugotovitev skupine strokovnjakov je CILT na svojem sestanku ( Ajdovščina, 28.06.2017 ob 19.00 uri ) sprejel naslednje pripombe in stališče do sprejemanja : DIIP – Ureditev starega mestnega jedra – KASTRA V Ajdovščini, na 24. redni seji Občinskega sveta Občine Ajdovščina ( četrtek, 29.06.2017 ob 15.30 ). Za CILT jih Občinskemu svetu podaja in predlaga Aleksander Lemut, občinski svetnik ZZP:
Pripombe – trditve, ki ne zdržijo resne strokovne presoje
Namen projekta:
1. Oživitev starega mestnega jedra in dvig turistične in kulturne vrednosti občine, doline in regije.
Zgrešena trditev! Brez zagotovitve ugodne dostopnosti in ustreznega mirujočega prometa bo dosežen ravno nasprotni namen, to je hitro umiranje trga.
2. Povečanje zaposlitvenih možnosti v občini z zapolnitvijo obstoječih praznih poslovnih prostorov .
Zgrešena trditev! Trgovine in ostale storitvene dejavnosti se bodo zapirale, kar pomeni manj in ne več delovnih mest. ( glej izkušnje drugih mest : Idrija, Škofja Loka, Slovenj Gradec)
3. Dvig gospodarske rasti občine,
Zgrešena trditev! Zapiranje dejavnosti pomeni ravno obratno, to je nazadovanje gospodarske rasti, zlasti pa v segmentu trgovine in storitvenih dejavnosti.
4. Investicijski projekt je namenjen obstoječim ciljnim skupinam - obstoječim gospodarskim subjektom in izvajalcem drugih dejavnosti ( obrtniki, podjetniki, ipd.)
Zgrešena trditev! Le zakaj so prebivalci – občani, podjetniki ter obrtniki ustanovili CILT, če bi bil projekt namenjen v njihovo dobrobit.
5. Opis projekta : Severovzhodni del trga na območju dvorišča nekdanjega baročnega dvorca pa je označen z vodnim elementom: fontanami, ki ponazarjajo stik mesta z reko – Hubljem.
V grafičnem delu je ta del izvzet iz projekta, saj zemljišča niso v lasti občine. Glede na to, da bodo navedena zemljišča s projektom tangirana - zaprta bo dostopna cesta, kar velja tudi za ostala izvzeta zemljišča, morajo le ta nasprotno biti sestavni del projekta, ki mora predvideti rešitve povezane z dostavo, urgenco in parkiranjem!
6. Prednosti, če se investicija izveden: pričakovan porast gospodarskih dejavnosti z zapolnitvijo praznih objektov.
Zgrešena trditev! Ravno nasprotno, s tako zastavljenim projektom, ki izpušča ključni dejavnik oživitve in delovanja dejavnosti na trgu, je upravičeno pričakovati , da se bodo nasprotno zapirale že obstoječe dejavnosti,
7. Opredelitev vrste investicije: DIIP navaja, da gre za celovito arhitekturno ureditev!
Zgrešena trditev! Brez ustrezno rešene dostopnosti in parkiranja ne moremo govoriti, da gre za celovito, temveč gre le za delno, zgolj parterno ureditev trga, kar je z vidika stroke več kot nesprejemljivo.
8. Vrednost investicije: Predračunska vrednost je ocenjena zgolj na podlagi primerjav s podobnimi projekti (Vipavski križ)
Investicijska vrednost 5,5 mio pomeni zelo velik projekt, za katerega bo po uredbi treba izdelati tudi Predinvesticijsko zasnovo.
Za tako velik projekt je strokovno nedopustna ocena zgolj na podlagi primerjav.
Izdelan mora biti najmanj projektantski predračun.
Po mnenju stroke je investicijska vrednost 5.5 mio EKSTREMNA IN NESPREJEMLJIVA ter za najmanj 2.0 mio PREVISOKA. Za tako visoke stroške JE možno sočasno urediti tudi vse ustrezne dostope in garažno hišo pod trgom ali v obstoječem opuščenem delu bivše trgovine Nanos. Seveda ob ustreznem vodenju celotne investicije od načrtovanja naprej.
Gospodarno in ekonomsko je neupravičeno vlagati tako velika sredstva v samo arhitekturno šminkanje trga, saj je jasno, da bodo ekonomske koristi tako zastavljenega projekta majhne! Zelo verjetno oziroma zagotovo pa za gospodarske dejavnosti na trgu negativne!
Investicija obenem ne predvideva nobenih stroškov za prilagoditve dostopnosti, urgentne poti za gasilce, reševalne službe, dostopnost za invalide, ki je celo zakonsko predpisana. Potrebno jo je zagotoviti tudi v primeru odločitve, da bi se zanemarilo ključni element projekta dostopnost in še enkrat dostopnost, zato da bi bil lahko dosežen naveden cilj projekta, to je »oživitev trga«. Vsi predlogi pa gredo popolnoma v nasprotno smer.
9. DIIP poleg ponovne odsotnosti vprašanja dostopov ter parkiranja za javne objekte poslovno storitvene dejavnosti, tudi ne obravnava ključnega vprašanja, to je zagotovitve dostopov prebivalcem z osebnimi vozili. Stanovanjskim hišam in poslovnim objektom, ki imajo sedaj zagotovljen dostop, je obvezno potrebno po zakonu zagotoviti ustrezen dostop. Sicer lahko zahtevajo ustanovitev »nujne poti«.
Tak projekt ne more pridobiti niti požarnega niti sanitarnega soglasja, kaj šele soglasja k novi prometni ureditvi, saj je v nasprotju z osnovnimi predpisi in tako ni izvedljiv.
Predlagamo, da se ODLOČANJE O DIIP- u odloži in se ne sprejema na 24. redni seji Občinskega sveta, vse dokler ne bo ustrezno dopolnjen in usklajen s pozitivno zakonodajo ter v soglasju s stanovalci in ponudniki trgovskih in poslovnih storitev na območju KASTRE, ki jih v resnici ta projekt najbolj zadeva.
CILT – Civilna iniciativa Lavričev trg