Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteLjudska univerza Ajdovščina je z Andragoškim centrom Slovenije pripravila 21. andragoški kolokvij. Na njem so v torek in sredo govorili o neformalnem izobraževanju odraslih kot strategiji prilagajanja na spremembe družbe in narave. Direktor Andragoškega centra Andrej Sotošek je prepričan, da je neformalno izobraževanje lahko dodatno znanje, ki pomaga pri zaposlovanju predvsem ranljivejših skupin.
Andragoški center Slovenije (ACS) in Ljudska univerza (LU) Ajdovščina sta 3. in 4. oktobra pripravila 21. andragoški kolokvij – osrednje strokovno srečanje v okviru projekta Teden vseživljenjskega učenja (TVU) 2017. Dogodek je bil namenjen premisleku o vlogi neformalnega izobraževanja odraslih v sodobnih razmerah, katerih stalnica so spremembe. Dogodek je potekal potekal v Pipistrelovi stavbi Vertikala. Ajdovci so ob predstavitvi dejavnosti poželi pohvale za načrtni razvoj neformalnega izobraževanja in za dobre prakse prilagajanja gospodarstva in izobraževanja novim izzivom.
Prvi dan so bile namreč predstavljene dobre prakse neformalnega izobraževanja, ki potekajo na Ljudski univerzi Ajdovščina, med drugim tudi projekt "Urbani vrt". V njem so veliko vlogo odigrali nPUM-Ovci, ki so na dogodku prvič predstavili tudi končne izdelke ajdovskega Urbanega vrta - začimbe, zeliščno sol, čaje, hidrolate, mazila in losjone. Kot ajdovske dobre prakse, pa so bili predstavljeni še različni in številni študijski krožki, neformalna usposabljanja in nacionalne poklicne kvalifikacije ter Učni center Brje. V drugem delu andragoškega kolokvija in sklepnega dogodka EPOU pa je bil poudarek na tem, kako z ustreznimi spretnostmi priti do boljšega življenja. Potekala je panelna razprava z nosilci strokovnih dogodkov EPUO, v kateri je sodelovala tudi direktorica ajdovske Ljudske univerze, Eva Mermolja, na temo vidikih razvoja temeljih spretnosti izbranih ciljnih skupin odraslih. Kot nosilci strokovnega dogodka EPUO 2017 pa je Ajdovščina prejela posebno priznanje za prizadevnost in trud pri vključevanju ranljivih ciljnih skupin odraslih v izobraževanje, v različnih podjetjih in organizacijah, predvsem tistih starejših zaposlenih, z nižjo stopnjo izobrazbe.
Drugi dan andragoškega kolokvija pa je prinesel poudarek na neformalnem izobraževanju odraslih kot strategija odzivanja na spremembe. Med drugim je Dr. Tanja Badalič predstavila ekološko in etnično zavest preko literature ter pomen ekokritike, ki preučuje odnos med književnostjo in fizičnem okoljem. Poudarila je pomen književnosti za razkrivanje antropocentrizma in razvijanje okoljske ter etične zavesti, ki lahko vodijo v rešitev ekološke krize. Dogajanje na 21. andragoškem kolokviju pa so organizatorji zaokrožili v pozitivnem duhu, polnem pričakovanj in idej za prihodnost. Temu je botroval intervju z Ivom Boscarolom, ki je obiskovalce navdušil, motiviral in na sploh pustil močan pečat na vseh. Udeleženci kolokvija so se poslovili z obljubo, da bodo o predstavljenih izzivih dobro razmislili in se naslednje leto ob istem času zopet srečali.
* Fotografije: Ljudska univerza Ajdovščina