Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podprete»Naloga nacionalnega medija je, da išče, izbira, opozarja in izobražuje, namesto tega pa se zdaj v glasbenem pogledu obnašamo zgolj kot servis. Javnost ne bo iskala vsebin, ki jih ne pozna! Nacionalka potrebuje konkretno koncertno in glasbenoinformativno oddajo za sodobno, žanrsko razgibano, samosvojo in neodvisno glasbeno ustvarjalnost. Le tako bo »ultra alternativa« postala mainstream in prime time ne bo rezerviran zgolj za turbo harmoniko, češ da ostala glasba javnosti ne zanima!« Objavljamo protestno pismo Maje Pavlin, bivše urednice oddaje Aritmija, glasbene novinarke, voditeljice, avtorice dokumentarcev in televizijskih oddaj vodstvu Televizije Slovenije glede ukinjanja vsebin s popularno glasbo na nacionalni televiziji.
Pozdravljeni,
po razpravi na petkovi 27. seji NSK-ja, kjer se je veliko govorilo o odnosu TV SLO do kulturnih vsebin, pri čemer se je izpostavljalo igrani program, filmsko in dokumentarno produkcijo, izobraževalne vsebine, otroške oddaje in oddaje kulturnega uredništva, kar je povsem korektno, moram vendarle protestirati ob popolni ignoranci Televizije Slovenija do glasbenih vsebin!
Žal mi je, da se vodstvo Televizije Slovenija ob vseh pozivih glasbenikov, dopisih in protestih v medijih in navsezadnje kljub moji 12-letni borbi za obstoj (kaj šele razvoj) edine glasbene oddaje na TV SLO, namenjene širokemu žanrskemu spektru neodvisnih glasbeno ustvarjalnih praks, še vedno ne zaveda pomena sodobne glasbene ustvarjalnosti kot ene ključnih gradnikov slovenske kulture – poleg literature, gledališča, filma, likovne umetnosti in plesa.
Res sem do zadnjega upala na širino odgovornih ob sestavljanju programa za leto 2018, mimo zavajajočih argumentov o gledanosti in rejtingih. Gledanost (posebej če gre za predvajanje v terminih po 22. uri na 2. programu) ne sme biti razlog za podcenjevanje vsebin in posledično voditi do ukinjanja oddaj, ki nagovarjajo profilirani krog (zvestih in kritičnih) gledalcev. Razvoj kulture nikoli ni bil pogojen z večinskim okusom. Kultura – in z njo glasba – je rezultat ustvarjalnosti peščice karakternih posameznikov in skupin, katerih dela v njihovem času nikoli niso množično razumljena in sprejeta. Naloga nacionalnega medija je, da to ustvarjalnost prepozna in jo občinstvu na primeren način predstavi. In če pogojev oz. razumevanja za glasbeno oddajo v izbranem uredništvu ni (glasbenoinformativna Aritmija je namreč vsa leta komaj dihala v Razvedrilnem uredništvu), bi se pomena informiranja, podpore in razvoja sodobnega glasbenega prostora morali zavedati vsaj na ravni nacionalne televizije in tovrstno oddajo umestiti v primernejše uredništvo. Tako pa letos TV SLO med konkretno podprto narodnozabavno glasbo in sicer odrinjeno, a vendarle pripoznano resno glasbo ignorira vso ostalo žanrsko pestrost glasbene ustvarjalnosti, ki jo v Razvedrilnem programu štejejo za »ultra alternativo«!?
V veliki meri se strinjam z ostro kritiko g. Lajovca na račun nacionalkinega razumevanja prime time vsebin, ko navaja primer petkove oddaje z »ljudsko glasbo«. Nacionalka z odnosom, ki ga s terminskim umeščanjem in produkcijo namenja izbranim vsebinam, kroji okus javnosti in s tem razvoj (oz. nazadovanje) kulture v družbi. S trenutnim programom gledalcem sporoča, da je na glasbenem podiju edinole narodnozabavna glasba nacionalnega pomena in zato vredna pozornosti javnosti. Pa da ne bo pomote – seveda predstavlja narodnozabavna glasba pomemben del naše glasbene krajine in je oddaja s tovrstno glasbo na TV SLO povsem upravičena. Vendar si pozornost nacionalnega medija zasluži tudi ostala glasba - pa ne zahtevamo za vsak žanr svoje oddaje.
To, da vsako leto zapravljamo za enkratni, pompozni, a v zadnjem času samemu sebi namenjeni šov EMA in se tolčemo po prsih, da podpiramo slovensko glasbo, je nerazumno in hkrati žaljivo do podhranjene domače glasbene scene! EMA namreč še na domačih tleh v glasbenem pogledu ne pušča nobenega pečata, kaj šele v tujini. Razen lanske odlične tehnične izvedbe in vizualne podobe ne vsebinsko ne namensko ne opravičuje vrtoglavih stroškov, od katerih bi lahko celo leto živelo več rednih oddaj. Ta oddaja nima nikakršne veze z živo glasbeno sceno na terenu, ki se razvija in dosega mednarodno prepoznavnost kljub medijski ignoranci ter z dosežki Slovenijo tudi dejansko postavlja kot enakovredno ob bok preostalim evropskim narodom.
Aritmija si je kljub izvedbenemu minimalizmu in marginalnosti na Televiziji Slovenija s svojim prepoznavnim in profiliranim kadrom ter kritičnim, toda spoštljivim odnosom do kakovostne in raznolike glasbe pridobila zaupanje ciljne publike in ga tudi obdržala. Za številne mlade zasedbe je javnost izvedela zgolj zaradi Aritmije. Med odzivi ob ukinjanju me je zadnjič v dobro voljo spravilo elektronsko sporočilo mladega glasbenika, ki je napisal, da mu je hudo, saj »Aritmijo spremlja že od malih nog in ga je kot glasbenika konkretno zaznamovala«. Huh, in kaj je lepšega kot dejstvo, da smo mlade generacije vzpodbudili h glasbenemu raziskovanju in kasneje lastnemu glasbenemu izražanju …
Pa vendar, ne gre za »mojo« Aritmijo. Zaradi 12-letnega urejanja tega televizijskega endemitka se pač čutim dolžna poskusiti vse, da se na nacionalki ohrani programski prostor za razvoj in pestrost kulture, katere ključni gradnik je glasba. TV SLO nujno potrebuje glasbeno uredništvo, ki pozna in razume pomen raznolike glasbene ustvarjalnosti! V tem pogledu se lahko skrijemo pred ponudbo radijskih kolegov čez cesto.
Naloga nacionalnega medija je, da išče, izbira, opozarja in izobražuje, namesto tega pa se zdaj v glasbenem pogledu obnašamo zgolj kot servis. Javnost ne bo iskala vsebin, ki jih ne pozna! Zato je potrebna uredniška presoja in kritična selekcija ponujenih vsebin. Nacionalka potrebuje konkretno koncertno in glasbenoinformativno oddajo za sodobno, žanrsko razgibano, samosvojo in neodvisno glasbeno ustvarjalnost. Le tako bo »ultra alternativa« postala mainstream in prime time ne bo rezerviran zgolj za turbo harmoniko, češ da ostala glasba javnosti ne zanima!
V upanju na posluh (vsaj po zamenjavi programskega vodstva) in odgovorno reakcijo vas lepo pozdravljam.
Maja Pavlin, nekdanja urednica Aritmije in Aritmičnih koncertov na TV SLO
Ljubljana, 29. 1. 2018
* Članek je bil prvotno objavljen na spletnem portalu SIGIC in ga objavljamo z dovoljenjem uredništva. Vabljeni k branju tudi ostalih vsebin na omenjeni spletni strani.