Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpretePred kratkim je minilo leto dni, odkar je krmilo Razvojne agencije ROD prevzela Brigita Habjan Štolfa. Pod seboj ima marljivo ekipo zaposlenih z znanjem in precejšnjimi izkušnjami na področju vodenja projektov. V današnjem intervjuju več o razvoju turizma v Vipavski dolini, o sodelovanju ROD-a z gospodarstvom in tudi o šibkih točkah agencije. Več pa v spodnjih vrsticah.
Brigita Habjan Štolfa
Začnimo intervju v malce bolj sproščenem tonu. Katera je vaša prva asociacija, ko nekdo omeni ROD – Razvojna agencija Ajdovščina?
»Najboljša ekipa na svetu« … sicer verjamem, da se sliši zelo klišejsko, ampak mi je všeč, da smo ekipa do 16-ih in tudi po. Menim, da je to edini garant za kvalitetno opravljeno delo, še posebej v stresnih trenutkih, ki jih pri projektnem delu ne manjka.
Je biti vodja takšne agencije užitek ali napor?
Biti vodja take ekipe je vsekakor čast in izziv obenem. Koordiniranje nalog širokega spektra vsebin je zelo velik izziv, tako oseben kot tudi profesionalen. Seveda pa je največji užitek ob dobri kavi in sladoledu skupaj proslaviti uspehe ekipe.
V zadnjih tednih je precej aktualnega dogajanja v Vipavski dolini povezanega s turizmom. Meseca maja ste uspešno spravili pod streho še en festival Okusi Vipavske, vmes je Vipavska dolina pridobila izjemno priznanje Lonely Planeta, pred kratkim pa je nastal Javni zavod, ki v turizem povezuje tri občine Vipavske doline? Kako komentirate razmah te panoge v Vipavski dolini in čemu pripisujete največje zasluge za to?
Res je. Razvoj turizma v Vipavski dolini gre s svetlobno hitrostjo naprej. Zdi se mi, da razdaljo, ki so jo sosednje destinacije prehodile v zadnjih desetih letih, Vipavska dolina »šprinta« na polno od 2014. leta dalje. Toliko vsega se dogaja, da v marsičem prehitevamo sami sebe. To, da so nas opazili iz tujine, gre po mojem mnenju pripisati predvsem usmerjenosti, odločenosti in pogumu, da sledimo postavljenemu cilju brez umikanja. In seveda velikemu poudarjanju sodelovanja na več nivojih z različnimi akterji na različnih ravneh.
Pomembno je ne zaspati na lovorikah. Delo v turizmu s tem še zdaleč ni zaključeno. Kako sama vidite kratkoročni in pa tudi dolgoročni razvoj turizma v naših koncih? Še vedno se pogosto zgodi meja med občinama Ajdovščina in Vipava, ki jo turist seveda ne opazi, niti ga ne zanima. Je to tudi še ena izmed nalog, ki jo je potrebno opraviti v prihodnje?
Vsekakor. Delo se je šele začelo. Sedaj je naša naloga upravičiti zaupanje ter se ne zadovoljiti z že doseženim. Vedno je potrebno graditi naprej, biti vsak dan boljši in stremeti k odličnosti na vseh ravneh. Vse pa se začne ali lomi pri sodelovanju. Brez skupnih načrtov, skupnega dela, usmerjenosti k skupnim ciljem je vse ostalo zaman. Pri tem pa ne mislim le soseščine, temveč širše, regijski oziroma nacionalni nivo. Skupaj lahko dosežemo res velike stvari, ki bodo odgovor na lokalne potrebe in ki bodo usklajene z aktualnimi nacionalnimi usmeritvami.
Okusi Vipavske 2018
Gospodarstvo v tem času doživlja razcvet in tudi občutek je tak, da temu ajdovska občina zna slediti ter gospodarstvo servisirati na pravi način. Kje natančno je tukaj vmes Razvojna agencija Rod? Bolj podaljšana roka gospodarstva ali Občine?
Naši ustanovitelji so Občina Ajdovščina, Občina Vipava in Območna obrtno-podjetniška zbornica Ajdovščina. Stališča ustanovitvenih aktov nam določajo, da moramo slediti strateškim usmeritvam ustanoviteljev. Tako interesom obeh občin kot tudi Zbornice. Slediti usmeritvi v pospeševanje razvoja gospodarstva je torej čisto logična naloga. Torej smo oboje, tako servis občini kot tudi servis gospodarstvu. Smo vezni člen. Veseli me, da ne le na lokalnem nivoju, ampak tudi na nacionalnem. Z efektivnim delom v zadnjih dveh letih smo utrdili pozicijo pomembnega partnerja in sogovornika na lokalnem nivoju tako za agencijo SPIRIT kot tudi za Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Kje so še rezerve pri samem delovanju ROD-a, v povezavi z gospodarstvom?
Moja vizija delovanja ROD-a v prihodnosti je v veliki meri povezana s pospeševanjem podjetništva, podjetnosti in kreativnega mišljenja na različnih ravneh. Rezultati, ki jih dosegamo pri teh vsebinah kažejo, da smo pri teh nalogah dobri in da smo pot zastavili pravilno. Stalna izobraževanja in izpopolnjevanja kadra so pri našem delu nuja. V zadnjem času smo uspešno vzpostavili sodelovanje z osnovnimi šolami v obeh občinah, Srednjo šolo Vena Pilona Ajdovščina, Gospodarsko in Obrtno zbornico, Ljudsko univerzo Ajdovščina in Primorskim tehnološkim parkom. Cilj je, da z vzpostavljanjem sodelovanja in aktivnosti nadaljujemo naprej po vertikali, do visokošolske ravni, ter delamo na vsebinah, ki odgovarjajo na potrebe okolja in sledijo usmeritvam prihodnosti.
ROD - Razvojna agencija Ajdovščina
Kakšen je vaš osebni pogled na gospodarsko sliko, širše v Sloveniji in v Evropi? Je razlogov za optimizem dovolj tudi za daljše obdobje?
Po moji oceni je za optimizem več razlogov. Kot prvo, sedanja rast, ki je razpršena na več subjektov, temelji na bolj zdravih temeljih. Kader, ki je izšel iz večjih sestavov in sedaj pelje marsikatero uspešno zgodbo dalje, ima ideje, zna razmišljati podjetniško. Edina stvar, ki je lahko velika ovira pri nadaljnjem razvoju, seveda, če ne začnemo takoj delati na tem, je pomanjkanje kadrov. Tukaj ni le vprašanje o šolanemu kadru, težava je esencialna. Dejstvo je, da ljudi ni. V tem trenutku je v Ajdovščini razpisanih več deset prostih delovnih mest. Nagla rast podjetje sili v odpiranje novih delovnih mest. Kaj se bo zgodilo, če kadra podjetje ne dobi? Ali bo začelo posle zavračati, ker jih ne bo uspelo realizirati? Ali bo primorano najemati tujo delovno silo? To so dileme že danes …
ROD seveda ni le gospodarstvo in turizem. Katera so še področja dela, ki so pomembna pri delovanju vaše razvojne agencije? Razvoj podeželja in tehnološki napredek?
Vsekakor. Ne smemo pozabiti na lokalni, regionalni razvoj. Kot regijska razvojna agencija sodelujemo v Mreži regionalnih razvojnih agencij Goriške regije. V zadnjem času je ena od najodmevnejših aktivnosti podpis Dogovora za razvoj regij, preko katerega bo v regijo prišlo dobrih 32 milijonov evrov svežega denarja. ROD je aktivno sodeloval že v pripravi Dogovora, bo pa sedaj, ko se začne faza izvajanja projektov, veliko dela na teritorialnem dialogu ter pripravi občinskih projektov za neposredne potrditve. Lahko pa rečem, da je razvoj podeželja že v tej, še bolj pa v naslednji perspektivi, v nezavidljivem položaju. Zaradi različnih razlogov ga EU siromaši in vanj vključuje nove tematike, kot sta varnostna in migrantska politika. S tem pa se kohezijska sredstva manjšajo in preusmerjajo v mehke tematike. Kar ne nas, razvojne agencije, ne občin ne navdaja z optimizmom za naslednjo finančno perspektivo.
Še en izjemno pomemben projekt je potrebno omeniti, to je LAS Vipavska dolina, partnerstvo 89 članov iz vrst javnega, ekonomskega in zasebnega sektorja. Kako pomemben je ta projekt za naše okolje?
Podlaga aktivnostim v sklopu Lokalne akcijske skupine Vipavska dolina je Strategija lokalnega okolja LAS Vipavska dolina. Dokument, ki je nastal v in za Dolino. Še več, ni le deklarativen dokument, ampak je tudi dokument s finančnim načrtom. Ta možnost, ki nam jo ponuja pristop CLLD »Lokalni razvoj, ki ga vodi skupnost«, je velika priložnost za razvoj, ki je po meri potreb okolja in ne zgolj po meri usmeritev iz zgoraj, Evrope. Jeseni pričakujemo nov razpis, novo priložnost za prijavo projektov. Vabim, da zainteresirani spremljajo našo spletno stran http://ra-rod.si/. Poletje pa je idealen čas za pripravo in oblikovanje projektnih idej.
Se občani po vašem mnenju dovolj pogosto obrnejo na ROD?
Splošno mnenje o javnem sektorju je, da ne dela nič. Mišljenje nekaterih v domači javnosti o delu ROD-a ne izstopa iz tega povprečja. Ob takih sodbah je potrebno prevetriti in analizirati, ali je tako mišljenje upravičeno ali ne. Pri našem delu opažam, da so tisti, ki se enkrat obrnejo na ROD, z našimi storitvami zadovoljni in se zato tudi vračajo. Naša vrata so vedno odprta za vprašanja, svetovanja in pomoč. Smo organizacija z velikim človeškim potencialom, ki znanje bazira na izkušnjah in novih izobraževanjih. Kot taki smo kompetenten partner pri razvoju ideje, izdelka, posla. Le eden od primerov v zadnjem letu – pred časom se je v Vipavskem Križu odprla trgovina Darovi Vipavske. Že pred kakšnem letom je gospa prišla k nam na prvi pogovor o njeni, takrat še, ideji. Ta slučajni obisk se je nadaljeval v serijo svetovanj, tako z nami kot tudi s strokovnjaki iz Primorskega tehnološkega parka, na katerega smo jo napotili v določeni fazi razvoja ideje. Rezultat skupnega dela je čudovita trgovinica v Vipavskem Križu. Naše sodelovanje pa se nadaljuje še naprej. Namreč ena od nalog ROD-a je oblikovanje in prodaja uradnih spominkov Vipavske doline. In na tej točki nam je tak uvid s terena pomemben kriterij za delo naprej.
ROD Ajdovščina
Katere so pa vašem mnenju danes še šibke točke agencije ROD in kako jih v prihodnje odpraviti?
Šibka točka ROD-a je preširoko področje dela, kar se zazna iz povedanega. Ukvarjamo se z razvojem turizma (spominki »Vipavska dolina«, koordinacija večjih sejemskih nastopov in dogodkov na ravni blagovne znamke Vipavska dolina, v sklopu projekta INTER BIKE II koordiniranje aktivnosti razvoja kolesarskega turizma za Goriško regijo), razvojem podeželja (delovanje v Mreži Regionalnih razvojnih agencij Goriške regije, projekti na temo podnebnih sprememb na programu LIFE, vodenje LAS Vipavska dolina), razvojem gospodarstva in spodbujanjem neposrednih tujih investicij (promocija programa »Invest in Ajdovščina« doma in v tujini, vodenje in promocija regijskega projekta »West Slovenija Invest«), pospeševanjem podjetnosti in promocijo poklicev (podjetniški krožki, tehnični dnevi, dogodek InCastra), podjetniškim svetovanjem (»SPOT točka Goriške regije«) … Menim, da se je potrebno vsebinsko specializirati in optimizirati procese znotraj organizacije ter na ta način doseči poslovno odličnost delovanja. Na tem delamo zadnje leto zelo pospešeno in to bo tudi v prihodnje glavna naloga ROD-a.
ROD skrbi tudi za izobraževanje najmlajših, osnovnošolcev in jim je v pomoč pri razvoju njihovih podjetniških idej. Ta del je verjetno nekaj posebnega in nosi še prav posebno zadovoljstvo?
Moram priznati, da zelo uživam, ko poslušam sodelavke, ko se vrnejo iz šol in z žarom v očeh opisujejo, kako je šlo na uri Podjetniškega krožka. Vesela sem, da jih to delo veseli in žene naprej. In seveda, da mladostniki radi prihajajo. Letos sem spremljala ekipi, ki sta se uvrstili v finale tekmovanja POPRI. S sodelavko sva navijali, kot bi bili na odru najini otroci. Res je, delo z mladimi je specifično, ampak ti da veliko.
ROD Ajdovščina
Še za konec, vaš najljubši kotiček Vipavske doline?
Ne boste verjeli, vendar me od nekdaj očara trenutek, ko cesta »prevegne« iz Razdrtega v Vipavsko dolino, ko se kot na dlani razpre Dolina v vsej njeni lepoti. Vsakič, ko se vračam domov iz kakšne poti, me še vedno enako fascinira kot takrat, ko sem se ob petkih iz študija v Ljubljani vračala domov.
Hvala.