Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteBližamo se dirkaškemu vrhuncu leta v Vipavski dolini. Petek in sobota sta rezervirana ze vse, ki se navdušujejo in navdušujete nad avtomobilskimi športi. Na sporedu je 9. Rally Vipavska dolina in na štartu bomo, po letu dni premora, ponovno lahko videli domačega mojstra sukanja volana, Roka Jerkiča. Več pa v spodnjem intervjuju.
V letošnjem reli prvenstvu bomo na dirkah lahko ponovno spremljali Roka Jerkiča, ki smo ga v lanskem letu kar pogrešali. Rok, zakaj te v preteklem letu ni bilo na dirkah in zakaj boš letos ponovno prisoten v slovenskem reli prvenstvu?
Iskreno povedano, preteklo leto sem s težkim srcem sedel ob »brzincih« in kot gledalec opazoval dogajanje na relijih. Na žalost je ta šport, v veliki meri, odvisen od finančnih sredstev zato sem bil primoran izpustiti celotno lansko sezono. Z mojim glavnim sponzorjem, podjetjem Silux, smo se dogovorili, da za leto dni opustim aktivno dirkanje in se raje pripravim na novo sezono, ob tem pa poskusim pridobiti še dodatne sponzorje. Vesel sem, da mi je to uspelo in da bom letos spet sedel za volan dirkalnika.
Prvi letošnji test je že za teboj. Reli v hrvaškem Kumrovcu si odlično odpeljal. Opazili pa smo tudi spremembo na sovozniškem sedežu. Kako si se ujel z novim sovoznikom?
Na reli Kumrovec smo se odpravili z namenom opraviti test pred letošnjo sezono ter tudi da se z novim sovoznikom prvič preizkusiva kot ekipa. Lahko rečem, da sva se z Markom odlično ujela. Marko ima že precej izkušenj saj je v preteklih sezonah sodeloval z drugim voznikom. Že pred dirko sva se več tednov dobro pripravljala, pregledala zapiske, razložil sem mu kakšen način branja meni ustreza in vse skupaj je odlično izpeljal. Res sem zadovoljen.
Rok Jerkič // Fotografija: Uroš Modlic
Avtomobil ostaja isti kot v prejšnjih letih. Si morda razmišljal o menjavi?
Da, avtomobil tudi to sezono ostaja isti saj nam finančna sredstva trenutno žal ne dopuščajo druge možnosti. Seveda pa obstaja želja, da bi v prihodnje presedlali na kakšen boljši dirkalnik.
Tik pred vrati je Rally Vipavska dolina. Je to tvoj najljubši reli in nekakšne vrhunec sezone?
Reli Vipavska Dolina je zame prav poseben dogodek, saj je vedno lepo voziti pred domačimi navijači. Je pa zato čutiti več pritiska kot na ostalih relijih, ker si doma vedno želiš odpeljati kar se da najboljše. V preteklih letih sem imel tu vedno gromozansko smolo, zato upam, da se bo letos vse »poklopilo« in bova z Markom prišla do dobrega rezultata.
Z dvigom gospodarstva se je dvignila tudi kvaliteta slovenskega relija. Predvsem vozni park postaja vse boljši. Kako ocenjuješ konkurenco in nasploh trenutne razmere v slovenskem reliju?
Opažam, da se je raven relija v Sloveniji znatno dvignila. Vedno več je tekmovalcev, avtomobili so boljši, dražji in s tem tudi boljša konkurenca. To velja predvsem za Divizijo II, kjer se odvijajo prave borbe, kar je super tudi za gledalce, saj smo Slovenci znani kot veliki ljubitelji dirk. Problem ostaja v medijih, ki nekako ne smatrajo relija ko pomemben šport, ki bi bralca kakorkoli zanimal in tej tematiki posvečajo vedno premalo vrstic.
Reli je predvsem velika strast. Je šport, kjer se je zelo težko prebiti v višji razred. V nogometu »zabiješ dva gola« in se, v šali rečeno, že lahko prodaš v tujino. V avtomobilskem športu pa je zgodba precej drugačna in v svetovnem WRC prvenstvu je prostora le za približno 10 izbrancev. Kljub vsemu pa ste reli vozniki športniki s svojimi ambicijami. Kaj je tvoja največja motivacija in kakšne so tvoje ambicije v reliju?
Res je, dobiti sedež v WRC ekipi je skoraj nemogoče. Zame je motivacija biti vedno najboljši in na dirki dati vse od sebe. Reli je moja strast, v dirkalniku neizmerno uživam in nikdar ne pridem na dirko nepripravljen. Trudim se po svojih najboljših močeh in upam, da se bo ta trud v prihodnje poplačal. Moja največja želja je odpeljati dirko na svetovnem prvenstvu.
Tvoj sanjski reli avtomobil je?
Škoda Fabia S2000.
Rok Jerkič // Fotografija: Uroš Modlic
Reli je strast, je pa tudi velik strošek. Sam uspešno sodeluješ s podjetjem Silux, ki te finančno podpira. Kako je prišlo do tega sodelovanja?
S podjetjem Silux sodelujemo dve sezoni. Podjetje je v meni videlo potencial, z njim pa želi spisati uspešno zgodbo. Ne nazadnje ima podjetje dom v Ajdovščini, torej je projekt tudi zelo dobra promocija ajdovskega gospodarstva v Sloveniji. Vesel sem, da podjetje verjame vame, saj bi se brez njega, po tistem nesrečnem dnevu, ko mi je v celoti zgorel dirkalnik, težko vrnil nazaj na dirke.
Podjetje Silux pa ni tvoj edini sponzor. Kdo vse te še podpira in ti pomaga na tvoji športni poti?
Zelo sem vesel, da sem poleg Siluxa letos začel sodelovati še s podjetji Gradbene mehanizacije Jožef Marc s.p., Dmack pnevmatike, Defa racing ter drugimi manjšimi sponzorji. Res sem jim hvaležen za vso pomoč.
Si tudi eden izmed redkih slovenskih reli voznikov, ki da precej na kvalitetno pojavljanje na družbenih omrežjih. Zakaj se ti zdi ta vidik pomemben? Je tudi to eden izmed načinov, da lažje pridobiš nove pokrovitelje?
V današnjih časih je zelo pomembno, da se redno pojavljaš na družbenih omrežjih, objavljaš fotografije in video posnetke. To je dobro za lastno prepoznavnost in tudi za promocijo vseh sponzorjev. Seveda to pripomore tudi pri pridobivanju novih pokroviteljev saj te prek različnih kanalov lahko spremljajo, vidijo tvoj napredek in se tudi na podlagi tega odločijo za sodelovanje.
Za uspeh v reliju ni nikoli dovolj le uspešna in hitra reli posadka. Vedno je potrebo imeti ob seboj dobro ekipo. Kdo so ljudje, ki ti najbolj pomagajo in ki jim najbolj zaupaš?
Na prvem mestu je seveda družina, ki mi vedno stoji ob strani in me podpira. Oče je moj glavni mehanik, brez katerega verjetno sploh ne bi dirkal. Tukaj so še prijatelji, ki vedno priskočijo na pomoč, ko je to potrebno. Pomemben člen v ekipi je tudi Miran, direktor kluba Jazon, ki uredi vse transporte na dirke in mi pomaga pri nakupu pnevmatik.
In še za konec, se spomniš svojega prvega relija? Kje si odpeljal svoje prve reli kilometre?
Svoj prvi reli sem odpeljal z Yugom, leta 2011, v Velenju. Spominjam se, kako sem komaj čakal, da se usedem v dirkalnik saj je bila to moja velika otroška želja. Odpeljal sem odlično in že kot novinec dosegel najboljši čas na zadnjih dveh HP-jih, v svoji kategoriji. Veselje je bilo še toliko večje, saj sva s sovoznikom prišla v cilj in dobila svoj prvi pokal.
Hvala.
Rok Jerkič // Fotografija: Uroš Modlic
* Intervju je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina
* Fotografije: Uroš Modlic