Za uspešne meritve, ali bodo ograje dovolj učinkovito varovale promet pred orkansko burjo z Nanosa, morajo na DARS-u izmeriti moč petih obdobij močne burje. “Čakali bomo do konca aprila prihodnje leto in če do takrat ne bomo uspeli ujeti pet močnih burij, bomo morali meritve ponoviti jeseni 2020. Upamo pa, da bomo od jeseni do spomladi ujeli pet dogodkov, ki nam bodo dali dovolj natančne podatke,” je za Primorske novice povedal Marjan Koler z Darsa. Obenem pa je še dodal, da se meritev ne da izvesti brez da ne bi zaprli vsaj en pas hitre ceste. Kako je ograja učinkovita, je treba meriti na mestu, kjer vozijo avtomobili in ne tik ob ograji. Merilnike bodo zato postavili na sredino vozišča na betonske nosilce.
Na namero DARS-a sta se ostro odzvala župana občin Ajdovščina in Vipava in skupaj opozorila DARS, da je taka namera nesprejemljiva in družbo pozvala k iskanju ustrezne in boljše rešitve za meritve hitrosti vetra - brez zapiranja voznih pasov ali pa samo ob napovedih burje. Vipavska hitra cesta je namreč ključnega pomena za številne občane in prebivalce Vipavske doline, ki se dnevno vozijo proti Ljubljani.
V tem tednu je prišel odgovor z DARS-a, da vendarle ne bo prišlo do zapor hitre ceste, ampak le do zožitev enega pasu. DARS sicer ni povedali, koliko časa bodo zoožitve trajale, a iz vsebine njihove obrazložitve je lahko razumeti, da verjetno kar vso zimo. Predvidena je zapora voznega pasu samo v conah testnih polj, med Razdrtim in Ajdovščino bodo v vsaki smeri vožnje po tri zapore približno kilometer dolge. Ajdovski župan Tadej Beočanin in vipavski župan Goran Kodelja sta sicer upala, da bodo na DARS-u te meritve izvajali le v obdobjih močne burje, ko so meritve smiselne, a se na DARS-u za tovrstno obliko zapor niso odločili.
* Naslovna fotografija: Aleš Kravanja (POP TV)