Združenje vse od ustanovitve pridobiva nove člane. Prihajajo tudi iz drugih občin Vipavske doline, saj se ponudniki zavedajo, kako pomembno je združevanje moči na celotni turistični destinaciji. Vipavska dolina kot enotna turistične znamka pridobiva na prepoznavnosti in ugledu, kar dokazuje tudi konstantna rast števila gostov in nočitev. Po oceni turističnih ponudnikov je bilo leto 2019 zanje uspešno, verjamejo pa, da je možnosti za izboljšanje ponudbe in poslovno rast še veliko.
V lanskih pomladnih mesecih je Združenje za razvoj turizma v sodelovanju lokalnimi razvojnimi in podpornimi inštitucijami organiziralo serijo delavnic, namenjenih pridobivanju novih znanj s področja turizma in motivaciji za razvoj. Pri tem so združenje podprli Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina, Regijska razvojna agencija Severne Primorske Nova Gorica in SPOT Svetovanje Goriška. Pri iskanju novih razvojnih priložnosti združenje zelo tesno sodeluje z Občino Ajdovščina, ki je prva podprla združevanje turističnih ponudnikov na podjetniški osnovi. Občina in združenje sta tako skupaj organizirala izobraževanje za ponudnike nastanitev, iščeta nove možnosti za širitev mreže gorskih kolesarskih poti in sodelujeta pri več razvojnih projektih, ki so še v začetni fazi.
Letošnjo zimo je Združenje za razvoj turizma ponovno izkoristilo za delovna srečanja in dodatna izobraževanja. Ob podpori projekta Munera 3 so v januarju začeli z izvirno obliko izobraževanja. Nosilci različnih turističnih produktov, kot so nastanitve, gostilne, turistične kmetije, športne aktivnosti in turistične agencije, bodo v treh jezikih, slovenskem, angleškem in italijanskem, podrobneje spoznavali kulturne in naravne znamenitosti Vipavske doline, lokalna vina in vinsko kulturo ter posebnosti lokalne kulinarike. Vse te vsebine želijo dobro poznati, da bi jih lahko predstavili svojim gostom in jim omogočili kar najlepša doživetja v Vipavski dolini. Ob podpori učiteljev bodo izpopolnjevali svoje znanje tujih jezikov in osvojili tudi posebne izraze za predstavitev lokalnih posebnosti.
Do glavne turistične sezone bo združenje izvedlo še nekaj drugih izobraževalnih programov, ob tem pa bodo nadaljevali s povezovanjem svoje ponudbe v nove, za goste še bolj zanimive turistične produkte. Ob tem pričakujejo, da bodo v prihodnje tesno sodelovali z Javnim zavodom za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, ki naj bi že v letošnjem letu z novim vodstvom pospešil svoje aktivnosti.
* Vir: Območna obrtno-podjetniška zbornica Ajdovščina
* Naslovna fotografija: Vipavska dolina