Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteEna izmed panog, ki jih je epidemija novega koronavirusa, najbolj prizadela je turizem. Letošnja sezona bo zagotovo drugačna od pričakovanj čeprav se slovenska vlada z različnimi ukrepi trudi čimbolj omejiti posledice. O tem kako se pripraviti na novo realnost v turizmu in kako v Vipavsko dolino privabiti čim več turističnih vavčerjev, smo se pogovorili z Lučko Peljhan in Janjo Lazar.
Turizem v Evropski Uniji je ena od gospodarskih panog, ki jih je koronavirus najbolj prizadel. Evropa je vodilna turistična destinacija na svetu. V turizmu posluje ogromno število podjetij, ki znatno prispevajo k blaginji in delovnim mestom v vseh državah članicah. A ponoga se trenutno sooča z upadom večine potovanj znotraj EU in v mednarodnem okviru, kar je povzročilo znatno zmanjšanje prihodkov in likvidnostne težave za vse turistične operaterje ponudnike. Obeti niso ravno spodbudni, a vseeno ni še vse izgubljeno. Sedanja kriza je tudi priložnost, da postane turistična industrija bolj odporna in da se okrepi zelena in digitalna preobrazba turizma.
Vipavska dolina je tik pred novo sezono znova pred velikim izzivom. Razmere se sicer umirjajo in turistični delavci pričenjajo z delom. A poletje bo precej drugačno kot je bilo sprva načrtovano. Precej več je tudi nagovarjanja domačih, slovenskih gostov. A Vipavska dolina zagotovo ima svoje prednosti in adute, ki jih mora izkoristiti. Nekaj besed smo zato spregovorili z Lučko Peljhan, direktorico agencije I&S Aladin iz Ajdovščine, ki v zadnjih letih precej časa in energije namenja promociji turizma v Vipavski dolini.
Gospa Peljhan, katere so prednosti, ki jih Vipavska dolina kot turistična destinacija zagotovo ima in kaj bi sama, kot strokovnjakinja, svetovala domačim turističnim ponudnikom, kako naj takorekoč na novo organizirajo ponudbo?
Res je, to poletje je obetalo rekordno dobro sezono v Vipavski dolini, pa se je izteklo drugače. Vse, kar smo dobrega naredili v preteklih sezonah, ko smo Vipavsko dolino odločno postavljali na svetovni turistični zemljevid, je nenadoma obviselo v zraku in daje občutek, da bo treščilo na tla in se razsulo. Po dveh mesecih spremljanja krize in rezultatov prvih študij o vplivu pandemije na spremembe potovalnih navad osebno verjamem, da se ne bo nič razsulo. Le nekaj časa bo najbrž težko, morda zelo težko. Vipavska dolina je že pred pandemijo Covida 19 oblikovala ponudbo, ki sledi globalnim turističnim trendom in ponuja veliko možnosti popotnikom, ki iščejo aktiven oddih in nepozabna doživetja. Zato glavo gor! Iz različnih virov dobivamo zagotovila, da bo prav tovrstna ponudba po epidemiji še bolj iskana in cenjena kot doslej. Le politiki v Evropi in nato tudi širše bodo morali najti način, kako meje znova odpreti za varna potovanja. Mi bomo goste pričakali pripravljeni, z odličnimi vini in kulinariko, z neokrnjeno naravo in seveda našim gostoljubjem.
Danes zato razmišljajmo predvsem o tem, kako še izboljšati ponudbo in ponuditi še več privlačnih doživetij ljudem, ki jih je pandemija bistveno bolj prizadela, kot je prizadela nas. Vsa ta prizadevanja ponudnikov bo naš zavod za turizem podprl z dodatno promocijo naše doline in novimi ukrepi trženja. Kot že večkrat prej moram tudi tokrat poudariti, da imamo srečo, saj smo v občini Ajdovščina in postopno tudi v vsej Vipavski dolini deležni velike podpore lokalnih oblasti.
Slovenska vlada bo državljanom ponudila turistične vavčerje. Kako ocenjujete to potezo vlade?
Poteza je po moji oceni dobra, motivira domače goste, da dopustujejo v Sloveniji. Na daljši rok pa turizma ne bomo mogli oživiti brez tujih gostov. Želela bi si, da vlada usmeri svoje delovanje tudi v uspešno dogovarjanje z drugimi državami o odpiranju meja za turistična potovanja.
Za koriščenje vavčerjev bo precej konkurence. Kako po vašem mnenju čimveč teh vavčerjev privabiti v Vipavsko dolino?
V tovrstni situaciji smo se znašli prvič in povsem brez izkušenj. Kot bi se znašli v resničnostnem šovu, brez generalke in brez možnosti ponovitve snemanja, če bo šlo kaj narobe. Na novo moramo odkriti, kako naj turistični ponudniki povezujejo svojo ponudbo v pogojih, ko gost lahko z vavčerjem plača le stroške nočitve. Dejstvo je, da mora gost najprej vedeti, kaj lahko počne pri nas, če naj ostane čez noč ali več dni. Široka ponudba je nujna in naši ponudniki – tudi spodbujeni z javnim pozivom za oblikovanje nove ponudbe – so resno zavihali rokave. Zdaj pa nas čaka še zahtevno trženje, slalom med administrativnimi ovirami z veliko iznajdljivosti.
Če kdaj, moramo biti v tem času enotni in povezani. Zato pozivam vse občane, naj po svojih družbenih omrežjih in na drugačne načine širijo novice o lepotah, zanimivostih in priložnostih za oddih v Vipavski dolini. Vsaka objava, lepa fotografija in dobra beseda bo prispevala en kamenček k okrevanju turizma v naših krajih. Podprimo naše kmete, vinarje in sadjarje, gostince, ponudnike nastanitev, turistične vodnike, ponudnike športnih aktivnosti in na desetine drugih dejavnosti in poklicev, ki v ozadju skrbijo, da se gostje pri nas počutijo kot v raju. In gostje bodo spet prišli, ker je pri nas zares lepo!
Vipavska dolina
Pri reševanju turistične sezone bo po svojih močeh pomagala tudi Občina Ajdovščina, ki je v zadnjih letih vložila precej truda in sredstev v promocijo in razvoj Vipavske doline kot turistične destinacije. A koronavirus je precej prekrižal načrte in spremenil pričakovanja. Kakšni bodo prihodnji koraki na občinski strani nam je zaupala Janja Lazar, strokovna sodelavka za razvoj turizma na Občini Ajdovščina in trenutno v. d. direktorice svežega Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina. Vodenje lani ustanovljenega skupnega zavoda treh občin naj bi sicer prevzela Erika Lojk, če bodo občinski sveti podali soglasje k njenemu imenovanju. To naj bi storili do konca maja, potem ko je bil razpis za to delovno objavljen že decembra lani.
Korona kriza je na novo premešala karte v turizmu. Kako se ajdovska občina prilagaja na novo realnost, kar se turizma tiče in kako lahko kot občina poskuša pomagati domačim turističnim ponudnikom?
Občina Ajdovščina bo še naprej podpirala prizadevanja za razvoj in promocijo enotne destinacije Vipavska dolina. Trenutno usklajujemo zadnje aktivnosti, da bo z glavno sezono tudi v celoti zaživel Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, katerega je, poleg Mestne občine Nova Gorica in Občine Renče-Vogrsko, ena od soustanoviteljic tudi Občina Ajdovščina. Ravno s podporo in vzpostavitvijo Javnega zavoda, ki bo imel ključno vlogo pri destinacijskem managementu lahko naredimo največ za razvoj destinacije.
Poleg tega bo Občina Ajdovščina tudi letos objavila Javni razpis za spodbujanje inovacij s področja razvoja turističnih produktov in storitev, ki bo verjetno nekoliko prilagojen trenutnim razmeram.
Javni zavod za turizem Vipavska dolina je tako že v štartu svojega delovanja postavljen pred zahtevno preizkušnjo. Kako lahko zavod čim bolje in čim hitreje poskrbi, da bodo negativne posledice koronakrize v turizmu Vipavske doline čim manjše?
Ena glavnih nalog Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina je vsekakor promocija destinacije ter pomoč ponudnikom pri razvoju novih turističnih produktov. Vipavska dolina se je odzvala na poziv STO in vključila v promocijsko kampanijo "Zdaj je čas. Moja Slovenija", za spodbujanje dopustovanja v Sloveniji, sodelovala bo tudi pri vseh nadaljnjih promocijskih aktivnostih, ki jih bo Slovenska turistična organizacija koordinirala ter sodelovala na javnem razpisu za promocijo vodilnih destinacij.
Za promocijo destinacije Vipavska dolina pripravlja Javni zavod tudi obsežno digitalno kampanijo, ki bo s sodobnimi digitalnimi orodji potencialnim obiskovalcem predstavila prednosti destinacije in jim preko spletnega portala Vipavska dolina približala tudi privlačne turistične produkte, dosedanje in nove. Poleg tujih trgov bo letos več pozornosti namenjeno tudi za promocijo na domačem trgu.
Kot pomoč in dodaten zagon pri razvoju novih turističnih produktov pa je zavod objavil tudi javni poziv za ponudnike za oblikovanje novih turističnih produktov, ki bodo objavljeni na spletnem portalu Vipavska dolina. Privlačni turistični produkti so namreč temeljni razlog za obisk destinacije in osnova uspešnega, trajnostno naravnanega trženja.
Menim, da imata Slovenija, predvsem pa Vipavska dolina vse tiste atribute, ki jih bodo turisti v prihodnosti iskali: varnost, čistoča, veliko prostora in možnosti za aktivnosti v neokrnjeni naravi, odkrivanje neznanega proč od množic, vrhunska vina in lokalna kulinarika ter visoka kakovost storitev.
Hvala.
* Fotografije: Vipavska dolina Facebook