Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV četrtek, 15. aprila, se bodo ajdovski občinski svetniki ponovno sestali, tokrat na dvajseti in hkrati tretji letošnji redni seji. Seja bo znova potekala v virtualni obliki, na dnevnem redu pa bo svetnice in svetnike čakalo trinajst točk. Med njimi tudi odloka o podrobnem prostorskem načrtu za stanovanjski soseski Lipa v Ajdovščini in Strane na Planini.
V četrtek, 15. aprila, ob 15.30, se bo na spletni platformi Zoom, na svoji enajsti redni seji, sestal Občinski svet Občine Ajdovščina. Na dnevnem redu bo svetnike in svetnice trinajst točk:
Potrditev zapisnika ter poročila o izvajanju sklepov 19. redne seje;
Informacije in pobude;
Zaključni račun proračuna Občine Ajdovščina za leto 2020;
V letu 2020 je bilo realiziranih 20.129.570,17 eur prihodkov. Največji delež zajemajo davčni prihodki in znotraj njih dohodnina, ki je bila realizirana v višini 12.370.861 eur. Poleg tega so bili realizirani tudi prihodki iz naslova dolgoročne zadolžitve v višini 3.589.049,92. Tako skupni prihodki proračuna Občine Ajdovščina za leto 2020 znašajo 23.718.620,09 eur.
Realizacija odhodkov proračuna znaša 21.151.496,10 eur, poleg tega je bilo za odplačilo glavnice dolgoročnih kreditov namenjenih 1.390.196,20 eur. Med odhodki so bili tekoči prihodki in tekoči transferi realizirani v višini 88,8%, investicijski odhodki in investicijski transferi pa 82,1%.
Prenos iz leta 2020 tako znaša 1.176.927,79 eur, iz leta 2019 je bilo v leto 2020 prenesenih 228.846,26 eur sredstev. V leto 2021 se tako prenaša 1.405.774,05 eur sredstev.
Odlok občinskem podrobnem prostorskem načrtu za večstanovanjsko sosesko Lipa v Ajdovščini;
Gradnja stanovanjske soseske Lipa je skladna s Strategijo razvoja občine Ajdovščina do leta 2030, sprejeto v letu 2017, kjer sta v prioriteti Družbeno odgovorna določena cilja aktivno mesto in vitalno podeželje ter povečanje števila stanovanjskih enot. Predvidena ukrepa sta urbanizacija mesta in povečanje števila neprofitnih in namenskih stanovanj z izgradnjo novih in revitalizacijo obstoječih. Na območju OPPN Lipa je načrtovana sprememba namenske rabe območja iz območja za proizvodne dejavnosti v območje za centralne dejavnosti oziroma za umestitev večstanovanjskih objektov na območje opuščenega industrijskega kompleksa Lipa.
Dopolnjen osnutek OPPN Lipa in okoljsko poročilo za OPPN sta bila razgrnjena v prostorih občinske stavbe v Ajdovščini v času od 29. junija 2020 do 24. novembra 2020 in v digitalni obliki na spletnih straneh Občine Ajdovščina. Javna obravnava je bila izvedena v Dvorani prve slovenske vlade v Ajdovščini dne 30. junija 2020. Na podlagi odločbe Ministrstva za okolje in prostor št. 35409-374/20219/8 z dne 1. 4. 2020 je bila potrebna tudi izvedba postopka celovite presoje vplivov na okolje. Po sprejemu stališč do pripomb in predlogov na 17. redni seji Občinskega sveta Občine Ajdovščina 17. decembra 2020 je bil konec januarja 2021 izdelan predlog OPPN. Na predlog OPPN so nosilci urejanja prostora v mesecu februarju in marcu 2021 podali drugo mnenje. Na podlagi pridobljenih mnenj nosilcev urejanja prostora je bil izdelan usklajen predlog OPPN v marcu 2021. Ministrstvo za okolje in prostor je izdalo Odločbo o sprejemljivosti izvedbe OPPN Lipa na okolje št. 35409-149/2020/19 z dne 17. 3. 2021. Skladno s 115. členom ZUreP-2 občinski svet sprejme OPPN Lipa z odlokom.
Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za območje zaselka Strane na Planini;
Obravnavano območje leži v poselitvenem območju naselja Planina in je opredeljeno kot stavbno zemljišče z oznako PL10 za namen stanovanjske pozidave. Občina Ajdovščina je z nakupom uspela pridobiti nezazidana stavbna zemljišča, na katerih načrtuje izgradnjo individualnih stanovanjskih hiš. Načrtuje se gradnja 23 prostostoječih enodružinskih eno ali dvostanovanjskih hiš, gospodarske javne infrastrukture, krajinskih elementov zaselka ter javnih skupnostnih prostorov. Dopustna je tudi gradnja enostavnih in nezahtevnih objektov za lastne potrebe prebivalcev ter gradnja enostavnih in nezahtevnih objektov za skupne potrebe prebivalcev območja ali lokalne skupnosti.
Dopolnjen osnutek OPPN Strane je bil razgrnjen v prostorih občinske stavbe v Ajdovščini ter v Krajevni skupnosti Planina in Krajevni skupnosti Ustje v času od 3. junija 2020 do 3. julija 2020 in v digitalni obliki na spletnih straneh Občine Ajdovščina. Javna obravnava je bila izvedena v Dvorani prve slovenske vlade v Ajdovščini dne 24. junija 2020. Na podlagi odločbe Ministrstva za okolje in prostor št. 35409-375/2019/8 z dne 16. 4. 2020 ni bila potrebna izvedba postopka celovite presoje vplivov na okolje. Po sprejemu stališč do pripomb in predlogov na 15. redni seji Občinskega sveta Občine Ajdovščina 24. septembra 2020 je bil v oktobru 2020 izdelan predlog OPPN. Na predlog OPPN so nosilci urejanja prostora do marca 2021 podali drugo mnenje. Na podlagi pridobljenih mnenj nosilcev urejanja prostora je bil izdelan usklajen predlog OPPN v marcu 2021. Skladno s 115. členom ZUreP-2 občinski svet sprejme OPPN Strane z odlokom.
Odlok o ustanovitvi javnega podjetja Komunalno stanovanjska družba d.o.o. Ajdovščina - I. obravnava;
Sprememba zakona o gospodarskih družbah (sprememba ZGD-1K z dne 9. 2. 2021) določa novo obveznost družb, ki so opredeljene kot subjekt javnega interesa, in sicer, da morajo imeti nadzorni svet (peti odst. 514 člena). Nadalje ta sprememba zakona določa tudi, da mora nadzorni svet v družbi, ki je subjekt javnega interesa, imenovati revizijsko komisijo. Prvi korak k uveljavitvi navedenih zakonskih sprememb je sprememba odloka o ustanovitvi KSD d.o.o., s katero se doda nov organ nadzorni svet in se na tej podlagi drugače razporedi razmerje med organi javnega podjetja. Pristojnosti, ki jih je imela samo skupščina, se razdelijo med skupščino in nadzorni svet, kar spremeni tudi razmerja nasproti tretjemu organu, to je direktorju. V prehodnih določbah odloka so določene naloge, ki morajo biti izvedene v prehodnem obdobju do konstituiranja nadzornega sveta in revizijske komisije ter terminski plan njihove izvedbe.
Odlok o podelitvi koncesije za izvajanje javne službe pomoči družini na domu v občini Ajdovščina – 1. obravnava;
Organizacijo pomoči na domu na območju občine Ajdovščina ureja Odlok o organizaciji in izvajanju socialno varstvene storitve pomoč družini na domu na območju občine Ajdovščina. Ta določa, da se javna služba lahko izvaja na tri načine: na podlagi podeljene koncesije, neposredno sklenjene pogodbe z javnim socialnovarstvenim zavodom, ki izpolnjuje pogoje za opravljanje te službe ali z ustanovitvijo svojega javnega zavoda. Trenutno pomoč družini na domu na območju občine Ajdovščina izvajata dva izvajalca - javni socialnovarstveni zavod DSO Ajdovščina in koncesionar Zavod za socialno oskrbo Pristan, ki imata območje občine prostorsko razdeljeno.
Podeljena koncesija se aktualnemu koncesionarju izteče 30. 9. 2021. Glede na to, da je bil dosedanji način delitve izvajanja javne službe ustrezen, se predlaga, da se obdrži enak sistem: del območja pokriva javni socialnovarstveni zavod DSO Ajdovščina, za del pa se razpiše koncesija.
Za podelitev koncesije pravni ali fizični osebi za izvajanje javne službe pomoči družini na domu v skladu s predpisi mora Občinski svet Občine Ajdovščina predhodno sprejeti koncesijski akt – predlagani odlok o podelitvi koncesije, s katerim mora na podlagi 45. člena Zakona o socialnem varstvu določiti vrsto in obseg storitve, za katero se razpisuje koncesija, krajevno območje izvajanja storitve ter število ali obseg koncesij, ki se bodo izvajale na tem krajevnem območju. Z odlokom se določa tudi postopek podelitve koncesije, sklenitev koncesijske pogodbe, njeno izvajanje ter prenehanje, sredstva za izvajanje te storitve in obveznost poročanja koncesionarja, ki pa so določena splošno, saj ni smiselno podvajati določb Zakona o socialnem varstvu in Pravilnika o koncesijah na področju socialnega varstva, ki te vsebine že zelo podrobno določata.
Predhodno mnenje k Strateškemu načrtu Lavričeve knjižnice Ajdovščina;
Na podlagi 35. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo je direktor Lavričeve knjižnice Ajdovščina pripravil Strateški načrt Lavričeve knjižnice Ajdovščina 2021-2025. K strateškemu načrtu daje soglasje Svet zavoda, pridobiti pa je potrebno predhodno mnenje ustanovitelja in večinskega financerja javnega zavoda. Strateški načrt temelji na zakonodaji in podzakonskih aktih s področja knjižničarstva. Zajema 5 strateških področij in znotraj teh skupaj 11 ciljev:
Posebno poglavje je namenjeno predvideni spremembi v normativni ureditvi knjižničarske javne službe. Vsebuje tudi nekatere dolgoročne usmeritve.
Redne delovne uspešnosti direktorjev/ravnateljev javnih zavodov, katerih (so)ustanovitelj je Občina Ajdovščina (Pilonova galerija, Lavričeva knjižnica, Ljudska univerza, Zavod za šport, OŠ Danila Lokarja, OŠ Šturje, OŠ Dobravlje, OŠ Col, OŠ Otlica, Glasbena šola, Zdravstveni dom, GRC, Zavod za turizem);
Od 1. julija 2020 dalje se za javne uslužbence ponovno določajo in izplačujejo sredstva za redno delovno uspešnost. Na podlagi 7. člena Uredbe se direktorjem v javnih zavodih del plače za redno delovno uspešnost izplačuje enkrat letno na podlagi poslovnega poročila, in sicer za redno delovno uspešnost v preteklem letu; v letu 2020 za obdobje 1.7. – 31. 12. 2020.
V skladu s 3. odstavkom 22.a člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju višino dela plače za redno delovno uspešnost direktorjev določi organ, pristojen za njihovo imenovanje, na podlagi meril, ki jih določi pristojni minister. Na podlagi 7. člena Uredbe o plačah direktorjev pa mora organ, pristojen za imenovanje direktorja, pri odločanju o višini dela plače za redno delovno uspešnost pridobiti soglasje ustanovitelja. V primeru oseb javnega prava, katerih ustanovitelj je lokalna skupnost in se ne financirajo iz proračuna lokalne skupnosti, mora biti podano tudi soglasje pristojnega ministra.
Del plače za redno delovno uspešnost direktorja lahko za leto 2020 znaša največ eno osnovno mesečno plačo (december 2019), ki pa se lahko izplača le, če ta hkrati ne presega obsega sredstev, ki se lahko namenijo za izplačilo redne delovne uspešnosti direktorja - to je 2% oziroma, če so za to izpolnjeni vsi pogoji, do največ 5 % polletne mase plače direktorja. Pravilniki resornih ministrstev določajo merila, ki so podlaga za določitev višine redne delovne uspešnosti direktorjev in vrednotenje teh meril po posameznih področjih javnega sektorja. Višina izplačila je torej odvisna od ocene podane skladno z merili in obsega sredstev (mase), ki se nameni za redno delovno uspešnost.
Oceno redne delovne uspešnosti direktorja določi s sklepom organ, pristojen za imenovanje direktorja, k čemur je potrebno pridobiti soglasje ustanovitelja. Za javne zavode Otroški vrtec Ajdovščina, Lekarna Ajdovščina in Razvojno agencijo ROD Ajdovščina podajajo soglasje k višini dela plače za redno delovno uspešnosti Sveti ustanoviteljic, za ostale javne zavode pa Občinski svet. V primeru Javnega zavoda Pilonova galerija Ajdovščina imenuje direktorja Občinski svet, zato tudi OS določa oceno delovne uspešnosti.
Sklep o načinu priprave participativnega proračuna v občini Ajdovščina za leti 2021 in 2022;
S predlaganim sklepom se natančneje določa način priprave participativnega proračuna za leti 2021 in 2022, tako da se določi razdelitev občine na območja, znotraj katerih se pripravi in glasuje o projektnih predlogih (6 območij kot delov občine – vsi občani, 1 območje občina kot celota – mladi in 1 območje občina kot celota – glasovanje preko mobilne aplikacije Občine Ajdovščina). Določi se tudi naloge posameznim izvajalcem tega postopka, in sicer: Komisija za vloge in pobude občanov spremlja postopek in potrjuje ključne odločitve pri pripravi predloga proračuna, župan skrbi za celotno izvedbo postopka in pripravo predloga proračuna, pozove občane za oddajo projektnih predlogov, jih povabi na glasovanje ter uvrsti izglasovane projektne predloge v predlog participativnega proračuna, člani svetov krajevnih skupnosti pomagajo ter sodelujejo v postopku priprave in promocije, tako da v svojih krajevnih skupnostih spodbujajo in pomagajo občanom pri oblikovanju predlogov ter vodijo glasovanje. Strokovna in administrativna opravila v zvezi s pripravo participativnega proračuna zagotavlja občinska uprava, pri čemer je poudarek na analizi in vrednotenju projektov, na izvedbi delavnic in glasovanja, ugotavljanju izida glasovanja ter ažurnem komuniciranju s predlagatelji v vseh fazah postopka.
Sklepi o odvzemu statusa javno dobro;
V sprejem je predlagan sklep o odvzemu statusa javnega dobra na nepremičninah v k. o. Dobravlje, Podkraj, Budanje, Col, Vipavski Križ
Sklep o podelitvi priznanj Občine Ajdovščina za leto 2021
Potrditev liste kandidatov Razvojnega sveta Severne Primorske (Goriške) razvojne regije