Župan Tadej Beočanin sklicuje 31. redno sejo Občinskega sveta Občine Ajdovščina, ki bo potekala v četrtek, 6. oktobra ob 15.30, v veliki sejni sobi Občine Ajdovščina. Na dnevnem redu bo petnajst točk.
1. Potrditev zapisnika ter poročila o izvajanju sklepov 30. redne seje, odgovori na svetniška vprašanja;
2. Informacije in pobude
3. Odlok o spremembi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Otroški vrtec Ajdovščina – 2. obravnava;
K Odloku je v drugi obravnavi predlagan amandma in sicer zaradi uskladitve sestave sveta zavoda z veljavno zakonodajo, ki jo spreminja Zakon za zmanjšanje neenakosti in škodljivih posegov politike ter zagotavljanje spoštovanja pravne države (ZZNŠPP). Svet javnega vrtca oziroma šole po novem ponovno sestavljajo trije predstavniki ustanovitelja, pet predstavnikov delavcev in trije predstavniki staršev. Na podlagi te določbe je bil vložen predlagani amandma, tako da bo sestava sveta zavoda skladna s spremenjeno določbo 46. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja.
4. Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Glasbena šola Vinka Vodopivca Ajdovščina – 2. obravnava;
Prva obravnava odloka je bila opravljena na seji Občinskega sveta Občine Ajdovščina dne 28. 6. 2022. V sklopu 1. obravnave na besedilo predlaganega odloka ni bilo pripomb. Po opravljeni prvi obravnavi je bil sprejet Zakon za zmanjšanje neenakosti in škodljivih posegov politike ter zagotavljanje spoštovanja pravne države (Ur. list RS št. 105/22), ki spreminja 46. člen Zakona organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanje. Spremenjen zakon določa, da svet zavoda sestavljajo: 3 predstavniki ustanovitelja, 5 predstavnikov delavcev in 3 predstavniki staršev. Sedanji 13. člen odloka določa, da ima svet zavoda 9 članov: 3 predstavnike ustanoviteljice, 3 predstavnike delavcev zavoda, 3 predstavnike staršev, zato je na ta člen odloka podan amandma v roku za amandmaje s strani župana.
5. Odlok o spremembah Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Danila Lokarja – 1. obravnava;
Odlok v 1. členu predvideva preoblikovanje oddelkov za izvajanje prilagojenega programa osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom in posebnega programa vzgoje in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami v podružnico. V skladu z navedeno spremembo, je potrebno na novo oblikovati svet zavoda, saj ima podružnica svojega predstavnika zaposlenih v svetu zavoda, zato se spreminja tudi člene povezane z imenovanjem sveta zavoda. V odloku se na podlagi izdelanih študij na novo oblikuje šolski okoliš šole, ki poleg pripadajočega okoliša matične šole predvideva oblikovanje skupnega šolskega okoliša na presečišču obeh mestnih šol. Tako oblikovan predlog bi v prvi vrsti omogočal, da starši vpišejo otroka (ki ima bivališče v skupnem šolskem okolišu) v eno izmed šol v skupnem šolskem okolišu, ki se šele v primeru premajhne zmogljivosti te šole, razporedi v drugo šolo iz skupnega šolskega okoliša, upoštevajoč kriterije določene v skladu z Uredbo o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol. V odlok je dodana tudi določba, da svet zavoda lahko predlaga ustanoviteljici, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda nakaže v proračun ustanoviteljice. Ta sredstva sme ustanoviteljica uporabiti izključno na področju vzgoje in izobraževanja. O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča ustanoviteljica na predlog sveta zavoda, lahko pa ustanoviteljica sprejme tudi drugačno odločitev o razporeditvi presežka, kot je bil predlog sveta zavoda.
6. Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Šturje, Ajdovščina – 1. obravnava;
Osnovna šola Šturje je vzgojno izobraževalni zavod, katerega ustanoviteljica je Občina Ajdovščina. V obstoječem odloku je potrebno korigirati nekaj določb, ki so v nasprotju s spremenjenim ZOFVI ali zastarele. V odloku je na novo opredeljen šolski okoliš OŠ Šturje in skupni šolski okoliš na presečišču Osnovne šole Danila Lokarja in OŠ Šturje. V odloku se na podlagi izdelanih študij na novo oblikuje šolski okoliš šole, ki poleg pripadajočega okoliša matične šole predvideva oblikovanje skupnega šolskega okoliša na presečišču obeh mestnih šol. Tako oblikovan predlog bi v prvi vrsti omogočal, da starši vpišejo otroka (ki ima bivališče v skupnem šolskem okolišu) v eno izmed šol v skupnem šolskem okolišu, ki se šele v primeru premajhne zmogljivosti te šole, razporedi v drugo šolo iz skupnega šolskega okoliša, upoštevajoč kriterije določene v skladu z Uredbo o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol. V odlok je dodana tudi določba, da svet zavoda lahko predlaga ustanoviteljici, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda nakaže v proračun ustanoviteljice. Ta sredstva sme ustanoviteljica uporabiti izključno na področju vzgoje in izobraževanja. O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča ustanoviteljica na predlog sveta zavoda, lahko pa ustanoviteljica sprejme tudi drugačno odločitev o razporeditvi presežka, kot je bil predlog sveta zavoda. Zaradi večjega števila sprememb in boljše preglednosti se nov odlok sprejema v celoti.
7. Odlok o spremembi odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Dobravlje – 1. obravnava;
Občinski svet je na 30. seji v mesecu juniju sprejel vse tri odloke. V Uradnem listu RS je bil 3. 8. 2022 objavljen Zakon za zmanjševanje neenakosti in škodljivih posegov politike ter zagotavljanje spoštovanja pravne države, ki spreminja 46. člen Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Sprememba se nanaša na število članov sveta, predstavnikov delavcev. Sedaj veljavni odloki predvidevajo, da so v svetu zavoda trije predstavniki delavcev, zakon pa prinaša spremembo, ki določa, da je v svet zavoda izvoljenih pet predstavnikov delavcev. Skupno število članov se iz sedaj devetih, ponovno vrača na enajst članov sveta zavoda. Takšna ureditev in sestava sveta zavoda je bila že pred sprejetjem odloka. Glede na to, da je bil mandat sedanjim svetom podaljšan do izteka mandata, je sestava sveta zavoda skladna z zadnjo spremembo, kar pomeni, da je v svetu zavoda zastopanih pet predstavnikov zaposlenih in ni bo potrebno izpeljati postopkov za izvolitev dveh dodatnih članov predstavnikov delavcev.
8. Odlok o spremembi odloka o ustanovitvi javnega vzgojno – izobraževalnega zavoda Osnovna šola Col – 1. obravnava;
Občinski svet je na 30. seji v mesecu juniju sprejel vse tri odloke. V Uradnem listu RS je bil 3. 8. 2022 objavljen Zakon za zmanjševanje neenakosti in škodljivih posegov politike ter zagotavljanje spoštovanja pravne države, ki spreminja 46. člen Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Sprememba se nanaša na število članov sveta, predstavnikov delavcev. Sedaj veljavni odloki predvidevajo, da so v svetu zavoda trije predstavniki delavcev, zakon pa prinaša spremembo, ki določa, da je v svet zavoda izvoljenih pet predstavnikov delavcev. Skupno število članov se iz sedaj devetih, ponovno vrača na enajst članov sveta zavoda. Takšna ureditev in sestava sveta zavoda je bila že pred sprejetjem odloka. Glede na to, da je bil mandat sedanjim svetom podaljšan do izteka mandata, je sestava sveta zavoda skladna z zadnjo spremembo, kar pomeni, da je v svetu zavoda zastopanih pet predstavnikov zaposlenih in ni bo potrebno izpeljati postopkov za izvolitev dveh dodatnih članov predstavnikov delavcev.
9. Odlok o spremembi odloka ustanovitvi javnega vzgojno – izobraževalnega zavoda Osnovna šola Otlica – 1. obravnava;
Občinski svet je na 30. seji v mesecu juniju sprejel vse tri odloke. V Uradnem listu RS je bil 3. 8. 2022 objavljen Zakon za zmanjševanje neenakosti in škodljivih posegov politike ter zagotavljanje spoštovanja pravne države, ki spreminja 46. člen Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Sprememba se nanaša na število članov sveta, predstavnikov delavcev. Sedaj veljavni odloki predvidevajo, da so v svetu zavoda trije predstavniki delavcev, zakon pa prinaša spremembo, ki določa, da je v svet zavoda izvoljenih pet predstavnikov delavcev. Skupno število članov se iz sedaj devetih, ponovno vrača na enajst članov sveta zavoda. Takšna ureditev in sestava sveta zavoda je bila že pred sprejetjem odloka. Glede na to, da je bil mandat sedanjim svetom podaljšan do izteka mandata, je sestava sveta zavoda skladna z zadnjo spremembo, kar pomeni, da je v svetu zavoda zastopanih pet predstavnikov zaposlenih in ni bo potrebno izpeljati postopkov za izvolitev dveh dodatnih članov predstavnikov delavcev.
10. Soglasje k osnutku pravnega posla nad 500.000 eur;
V sprejem se predlaga sklep o soglasju k osnutku pravnega posla, skladno z 29. člena Zakonom o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Ur. l. RS, št. 11/2018 in 79/18, ZSPDSLS-1) iz katerega izhaja, da je za pravne posle ravnanja z nepremičninami, pri katerih izhodiščna, izklicna ali pogodbena vrednost presega 500.000 eurov, dolžan župan pridobiti predhodno pisno soglasje sveta samoupravne lokalne skupnosti k osnutku besedila pravnega posla, sicer šteje posel za ničen. V predmetnem primeru gre za pridobitev nepozidanih zemljišč različnih namenskih rab na območju Polic in planote Škol, za neto ceno 1.060.000 € in davek.
11. Seznanitev s Poročili Nadzornega odbora o opravljenem nadzoru za:
- nadzor nad poslovanjem Krajevne skupnosti Planina;
- nadzor nad postopkom ukinitve javnega dobra in odtujitve stvarnega premoženja v k.o. Skrilje s strani Občine Ajdovščina;
- nadzor nad projektom »Holistic;
- nadzor nad Medobčinsko upravo Mestne občine Nova Gorica, Občine Ajdovščina in Občine Brda;
- nadzor nad nakupi in prodajo nepremičnin s strani Občine Ajdovščina, za vrednosti poslov pod 100.000 EUR;
12. Sklep o sprejemu stališč do pripomb javnosti k dopolnjenemu osnutku OPPN in Okoljskemu poročilu za sanacijo državne ceste Ajdovščina - Predmeja na območju plazu Stogovce;
Dopolnjen osnutek občinskega podrobnega prostorskega načrta in okoljsko poročilo za prostorsko ureditev skupnega pomena za sanacijo s plazom poškodovane državne ceste R3-609/2117 Ajdovščina - Predmeja na območju plazu Stogovce sta bila javno razgrnjena v prostorih občinske stavbe v Ajdovščini v času od 20. aprila 2022 do 20. maja 2022 in v digitalni obliki na spletnih straneh Občine Ajdovščina. Javna obravnava je bila izvedena v upravnih prostorih Občine Ajdovščina dne 11. maja 2022. Občina je v času javne razgrnitve prejela 4 pisne pripombe ter nekaj pripomb in predlogov z javne obravnave. Predlogi in pripombe z javne razgrnitve in zapisnik z javne obravnave so arhivirani na Občini Ajdovščina. ZUreP-3 določa, da občina preuči pripombe in predloge javnosti ter do njih zavzame stališče, ki jih objavi na krajevno običajen način in v svetovnem spletu.
13. Sklep o sprejemu stališč do pripomb k predlogu evidence stavbnih zemljišč;
Evidenca stavbnih zemljišč je uradna evidenca, ki jo predpisuje Zakon o urejanju prostora ZUreP-3. Evidenca stavbnih zemljišč vsebuje podatke o pozidanih in nepozidanih stavbnih zemljiščih ter je namenjena ugotavljanju dejanskega stanja v prostoru, načrtovanju namenske rabe prostora, načrtovanju komunalne opreme, izvajanju ukrepov zemljiške politike, vrednotenju in evidentiranju gradbene parcele. Predlog evidence stavbnih zemljišč je bil javno razgrnjen v prostorih občinske stavbe v Ajdovščini v času od 3. junija 2022 do 15. julija 2022 in v digitalni obliki na spletnih straneh Občine Ajdovščina. Občina je v času razgrnitve prejela 15 pisnih pripomb. Pripombe z javne razgrnitve so arhivirane na Občini Ajdovščina. ZUrep-3 določa, da občina prouči pravočasno prejete pripombe lastnikov nepremičnin in v sodelovanju z občinskim urbanistom, geodetsko upravo in upravno enoto. Predlog stališč do pripomb sta pripravila izdelovalec in občinski urbanist, ker se evidenca stavbnih zemljišč šele vzpostavlja. Sprejeta stališča se upoštevajo pri pripravi končnega evidence stavbnih zemljišč in lastnike zemljišč se pisno seznani s stališčem glede njihovih pripomb.
14. Sklep o odvzemu statusa javno dobro;
V sprejem se predlaga sklep o odvzemu statusa javno dobro 61 parcel na območju različnih katastrskih občin znotraj občine. V večji meri gre za parcele, ki so na območju državnih cest in se javno dobro odvzema z namenom nadaljnjega prenosa na Republiko Slovenijo in ponovne vzpostavitve javnega dobra, vendar državnega pomena. V manjši meri gre za odvzem javnega dobra parcelam, ki niso v splošni rabi temveč zasebni in je javno dobro uničeno ali pa obstoji nadomestno, namenjeno splošni rabi.
15. Volitve v Državni svet Republike Slovenije:
- določitev kandidata za člana Državnega sveta RS,
- volitve predstavnikov v volilno telo za volitve člana Državnega sveta RS
* Vir: Občina Ajdovščina