Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV četrtek, 7. marca 2024, se je na svoji 12. redni seji sestal ajdovski Občinski svet. Na dnevnem redu je čakalo svetnice in svetnike 19. točk dnevnega reda, med njimi rebalans proračuna, letna poročila javnih zavodov in soglasja k redni delovni uspešnosti direktorjev javnih zavodov.
V četrtek, 7. marca 2024, ob 15.30 uri, so se ajdovske svetnice in svetniki sestali na 12. redni seji. Na dnevnem redu jih je čakalo 19 točk.
1. Potrditev dnevnega reda
2. Potrditev zapisnika 11. redne seje in potrditev poročila o izvajanju sklepov 11. redne seje
3. Informacije
4. Vprašanja in pobude
5. Rebalans proračuna Občine Ajdovščina za leto 2024 – 1. obravnava
Prihodki proračuna iz bilance prihodkov in odhodkov po predlogu rebalansa znašajo 43.986.442,11 eur. Poleg tega so predvideni še prihodki iz naslova prodaje kapitalskih naložb v višini 496.000,00 eur. Skupni prihodki tako znašajo 44.482.442,11 eur.
Odhodki predloga rebalansa proračuna znašajo 51.098.690,24. Poleg tega je predvideno odplačilo glavnic dolgoročnih kreditov višini 483.130,36 eur.
Razlika med vsemi planiranimi prihodki in odhodki v višini 7.099.378,49 eur se pokriva z ocenjenim prenosom iz leta 2023 v višini 675.272,41 eur in zadolževanjem v višini 6.424.106,08 eur.
6. Odlok o načinu izvajanja pristojnosti in financiranju krajevnih skupnosti v občini Ajdovščina – 1. obravnava
S tem odlokom se konkretneje določa izvajanje nalog in način financiranja krajevnih skupnosti v občini Ajdovščina kot narekuje 2.odstavek 68. člena Statuta občine Ajdovščina, ki pravi, da se kriteriji in merila za financiranje nalog in delovanja krajevnih skupnosti določijo z odlokom. S tem odlokom se ne določa in vpeljuje nove načine oz. kriterije financiranja razen kriterij izplačila sejnin predsednikom svetov krajevnih skupnosti, ki jih bo po uveljavitvi tega odloka nadomestilo izplačilo nagrad predsednikom svetov krajevnih skupnosti. Ostala sredstva, ki jih za tekoče leto prejmejo iz proračuna prejmejo krajevne skupnosti ostajajo določene po že vpeljanih kriterijih in sicer je višina fiksnih stroškov za vse krajevne skupnosti enaka, variabilni stroški pa se določijo na podlagi števila prebivalcev na območju posamične krajevne skupnosti, na podlagi velikost (kvadrature) prostorov, ki jih imajo krajevne skupnosti v upravljanju oz. so njene lastnice ter na podlagi števila članov sveta posamične krajevne skupnosti. Odlok tudi navaja katere stroške zajema variabilni oz. fiksni del stroškov ter pojem namenskih oz. lastnih sredstev krajevnih skupnosti. Opredeljen je tudi način izplačil ter vračil sredstev proračuna, pristojnosti krajevnih skupnosti, naloge predsednika sveta krajevne skupnosti ter nadzor nad poslovanjem krajevnih skupnosti.
7. Pravilnik o plačah in drugih prejemkih občinskih funkcionarjev, članov drugih občinskih organov ter njihovih delovnih teles v Občini Ajdovščina – 1. obravnava
S tem pravilnikom se določajo merila za oblikovanje in višino prejemkov nepoklicnega župana, nepoklicnega podžupana, članov občinskega sveta, članov delovnih teles občinskega sveta, članov nadzornega odbora ter članov drugih občasnih delovnih teles in organov na način, da se določijo v razmerju do županove ali podžupanove plače za poklicno opravljanje funkcije.
Določitev plačil se s tem pravilnikom ne spreminjajo glede na obstoječi pravilnik, z izjemo ureditve plačil, ki se oblikujejo na podlagi uskladitve z dodatnim plačnim razredom župana in podžupana ter plačil predsednikom svetov krajevnih skupnosti. Podlaga za izplačilo mesečne nagrade je določena v odloku, ki ureja način izvajanja pristojnosti in financiranje krajevnih skupnosti v občini Ajdovščina.
8. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o priznanjih Občine Ajdovščina - 1. obravnava
S tem odlokom se uvaja možnost večkratnega prejema Petomajskega priznanja Občine Ajdovščina istemu prejemniku (na 25 let) in Zlatega znaka Občine Ajdovščina (na 15 let). Uvaja se tudi novo priznanje župana z imenom Priznanje župana Občine Ajdovščina za izjemen prispevek na delovnem področju, s katerim bo župan lahko nagradil tudi zaposlene iz delovnih organizacij za pomemben doprinos na njihovem delovnem področju.
9. Letni program športa v občini Ajdovščina za leto 2024
Z LPŠ se določa programe in področja športa, ki se sofinancirajo v posameznem koledarskem letu in obseg javnih sredstev, ki se jih zagotavlja v proračunu občine.
Za sofinanciranje večine programov in področij je predvidena izvedba javnega razpisa, v ostalih primerih se sofinanciranje izvaja neposredno, na podlagi sklenjene pogodbe (Zavod za šport). Predvidene investicije in obnove športnih objektov bodo izvedene po izboru izvajalcev v skladu z zakonom o javnih naročilih.
Skupna sredstva, ki bodo razdeljena na javnih razpisih za osnovne programe / dejavnost društev in drugih izvajalcev znašajo skupaj 330.200 € (razpis za sofinanciranje rednih programov društev brez športne zveze: 240.000 € + 50.000 € za sofinanciranje udeležbe na uradnih športnih tekmovanjih v kolektivnih športnih panogah + 12.000 € za sofinanciranje udeležbe na mednarodnih tekmovanjih v kolektivnih športnih panogah + 18.200 € za sofinanciranje tehničnih športnih panog). Za delovanje športne zveze se v letu 2024 predvideva višja sredstva za 2.000,00 € (osnovni program 4.500 €, izvedba prireditve za podelitev priznanj za športne dosežke 3.500 € ter Mini olimpijada 4.000 €). Za sofinanciranje zaposlitev v nevladnih organizacijah je za področje športnih organizacij (7 društev) namenjenih 71.850,69 €. Za športne prireditve se dodatno namenja še 120.000 €. Za izvedbo športnih programov, ki jih izvaja Zavod za šport, se zagotavlja sredstva v skupni višini 34.170 € in sicer za: plavalne tečaje predšolskih otrok, šolska športna tekmovanja in počitniške programe ter za programe starejših. Zavodu za šport se zagotavlja še sredstva za osnovno delovanje (kritje stroškov dela ter tekočih stroškov povezanih z objekti s katerimi zavod upravlja) ter sredstva za izvedbo Ajdovskega teka. Za leto 2024 je za pripravo projektne dokumentacije, izgradnjo oz. prenovo športnih objektov predvidenih več kot 2,9 mio. V nekaterih primerih gre že za nadaljevanje investicij, ki so bile pričete v preteklih letih.
10. Letna poročila javnih zavodov, katerih ustanovitelj je Občina Ajdovščina, in soglasja k razporeditvi presežkov (pri posameznem zavodu)
11. Sklep o soglasju k zadolžitvi Javnega stanovanjskega sklada Občine Ajdovščina
JSS OA bo moral v skladu z razpisom Ministrstva za okolje in prostor iz leta 2022, na katerem je bil uspešen, nakupe stanovanj v celoti realizirati in plačati še v letu 2024. Glede na to, da sklad v leto 2024 ne prenaša lastnih sredstev, ki bi omogočala nakup in realizacijo načrtovanih investicijskih odhodkov, je potrebno za realizacijo zastavljenega finančnega načrta najeti kredit v višini do 1.500.000,00 eur.
12. Sklep o soglasju k zadolžitvi Regijske razvojne agencije ROD
Regijska razvojna agencija Rod svoje delovanje pretežno financira iz 2 virov in sicer iz naslova sofinanciranja Občin soustanoviteljic javnega zavoda ter iz naslova izvajanja projektov. Del prihodkov Regijska razvojna agencija Rod ustvari tudi s tržno dejavnostjo. Glavno težavo poslovanja Regijske razvojne agencije Rod predstavlja izvajanje projektnih aktivnosti. Za uspešno izvajanje je namreč potrebno zalagati sredstva za kritje stroškov, ki so sicer kasneje povrnjeni s strani programov sofinanciranja. Zamiki refundacije pa pogostokrat presegajo 12 mesecev. Razvoja agencija ves svoj presežek, likvidnostno vlaga v izvajanje projektnih aktivnosti, kar pa v letu 2024 ne bo zadoščalo več. S kreditnimi sredstvi bo Regijska razvojna agencija Rod zagotovila stabilno in nemoteno poslovanje ter izvajanje že potrjenih projektov. Za nemoteno likvidnostno poslovanje bo potrebovala sredstva za namen financiranja izvedbe projektnih aktivnosti v višini 80.000 EUR.
13. Sklep o soglasju k zadolžitvi Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina je izvajalec javnih nalog turizma na območju občin soustanoviteljic (Nova Gorica, Ajdovščina in Renče-Vogrsko). Za svoje delovanje se pretežno financira iz naslova sofinanciranja Občin soustanoviteljic javnega zavoda ter iz naslova izvajanja projektov. V letu 2024 se pričakuje izvajanje aktivnosti na več projektih in sicer pri Slovenski turistični organizaciji (STO), LAS Kolesarske poti, EPK Tovarna izkušenj, SMALL PROJECT FOUND – GO TOURISM, DATIS – dostopnost za invalide in starejše ter GO TASTE – kolesarjenje in gastronomija. Izvajanje projektnih aktivnosti zavodu predstavlja težavo, saj na računu zavod nima dovolj likvidnostnih sredstev. Za uspešno izvajanje je namreč potrebno zalagati sredstva za kritje stroškov, ki so sicer kasneje povrnjeni s strani programov sofinanciranja. Zamiki refundacije pa pogostokrat presegajo več mesecev. S kreditnimi sredstvi bo Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina zagotovil stabilno in nemoteno poslovanje ter izvajanje že potrjenih projektov. Za nemoteno likvidnostno poslovanje bo Zavod potreboval sredstva za namen financiranja izvedbe projektnih aktivnosti v višini 100.000 €, za kar bo samostojno pridobil kredit pri finančnih institucijah.
14. Sklep o seznanitvi z letnim poročilom o izvedenih ukrepih iz akcijskega načrta lokalnega energetskega koncepta in njihovih učinkih za leto 2023
Lokalna skupnost mora v skladu z 20. členom Pravilnika o metodologiji in obveznih vsebinah lokalnih energetskih konceptov (Uradni list RS, št. 56/16), Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, do konca marca tekočega leta poročati o izvajanju lokalnega energetskega koncepta v predhodnem letu. Med največjimi naložbami, ki spodbujajo mobilnost brez uporabe motornih vozil sodi vzpostavite infrastrukture na področju trajnostne mobilnosti ter zamenjava razsvetljave za večjo energijsko učinkovitost na več javnih objektih. Tudi v letu 2024 nadaljujemo z izvajanjem energetskega knjigovodstva v javnih zavodih, postavljanjem električnih polnilnic in osveščanjem občanov preko različnih publikacij in objav.
15. Sklep o javnem interesu za brezplačni prevzem, pridobitev nepremičnin v razvojne namene (nepremičnine na širšem območju letališča, za namene Zdravstvenega centra)
Občina Ajdovščina namerava na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj podati vlogo za brezplačen prenos nepremičnin iz Republike Slovenije v last Občini Ajdovščina, na podlagi Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, za namen uporabe brezplačno pridobljenega premoženja v razvojne namene.
Gre za nepremičnine v upravljanju Ministrstva za obrambo RS, ki se nahajajo na širšem območju letališča v Ajdovščini. Občina bo pridobljene nepremičnine uporabila za namen izgradnje novega zdravstvenega doma z nujno medicinsko pomočjo, novega objekta Lekarne Ajdovščina, podzemne garaže pod obema predhodno navedenima objektoma in za izgradnjo operativno servisnega objekta centra za helikoptersko reševanje, vključno s hangarjem za helikopter, helioportom in bazenom za rezervoar za gorivo.
Javni interes za brezplačno pridobitev zemljišč, ki se razglaša s predlaganim sklepom, je utemeljen s tem, da se s pridobitvijo nepremičnin- zemljišč, izgradnjo objektov in končno izvajanja dejavnosti v njih, zasledujejo razvojna vizija, prioritete, cilji in ukrepi Občine iz Strategije razvoja Občine Ajdovščina do leta 2030 in iz Strateškega načrta krepitve zdravja, kot so:
- družbeno odgovorna Občina , ki zasleduje cilju vključujoča, zdrava, aktivna in na zunaj temelječa družba;
- krepitev sistema javnega zdravstva;
- izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (tudi preko možnosti helikopterskega reševanja);
- izboljšanje dostopnosti do lekarniških storitev;
- zagotavljanje kakovostnih programov in storitev na področju zdravstva;
- zagotavljanje ustrezne infrastrukture na področju zdravstva, izboljšanje infrastrukturnih pogojev za izvajanje dejavnosti;
- zagotavljanje zadostnih kadrovskih virov za izvajanje zdravstvenih storitev itd,
Če našteto strnemo, premoženje bo uporabljeno v razvojne namene za doseganje ciljev oskrbe prebivalstva in ohranjanja in ustvarjanja novih delovnih mest, kar je tudi v javnem interesu. Poleg navedenega se uresničujejo tudi naloge na področju zdravstvenega varstva, kot izhajajo iz 8. člen Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, iz katerega med drugim izhaja, da občina uresničuje naloge na področju zdravstvenega varstva s tem, da kot ustanovitelj javnih zdravstvenih zavodov zagotavlja sredstva za investicije in za druge obveznosti, določene z zakonom in z aktom o ustanovitvi.
Zaradi zagotovitve razvojnega namena in ustreznih ciljev in s tem uresničitve javnega interesa, bodo poleg siceršnje brezplačne pridobitve samih nepremičnin in kljub prejeti donaciji, v nadaljevanju potrebna še investicijska vlaganja, ki se bodo vsebinsko in vrednostno opredelila v proračunu in NRP leta 2024 in nadaljnjih letih.
16. Sklep o javnem interesu za brezplačni prevzem, pridobitev nepremičnin v razvojne namene (nepremičnine v upravljanju in trenutni rabi Doma starejših občanov Ajdovščina)
Občina Ajdovščina namerava na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj podati vlogo za brezplačen prenos nepremičnin iz Republike Slovenije v last Občini Ajdovščina, na podlagi Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, za namen uporabe brezplačno pridobljenega premoženja v razvojne namene.
Nepremičnine se nahajajo na območju mesta Ajdovščina, v neposredni bližini novega objekta Doma starejših občanov Ajdovščina in na območju večstanovanjskih naselij Ribnik, Kresnice in Ribnik SBII, ter v bližini OŠ Šturje. Gre za štiri parcele, skupne površine 7.777m2, na katerih so zgrajeni objekti in tri stavbe, pri čemer je bistvenega pomena stavba št. 972 k.o. Ajdovščina (trenutno osredni objekt DSO), neto tlorisne površine 4.300 m2.
Javni interes za brezplačno pridobitev zemljišč, ki se razglaša s predlaganim sklepom, je utemeljen s tem, da se s pridobitvijo nepremičnin- zemljišč in objektov, preureditve objektov in končno izvajanja dejavnosti v njih, izvršujejo izvirne naloge občine, kot izhajajo iz 21. člena Zakona o lokalni samoupravi, ki določa, da občina:
- pospešuje službe socialnega skrbstva, za predšolsko varstvo, osnovno varstvo otroka in družine, za socialno ogrožene, invalide in ostarele;
- pospešuje vzgojno izobraževalno, informacijsko, dokumentacijsko, društveno, in drugo dejavnost na svojem območju.
Nadalje se zasledujejo razvojna vizija, prioritete, cilji in ukrepi Občine iz Strategije razvoja Občine Ajdovščina do leta 2030 in iz Strateškega načrta krepitve zdravja, kot so:
- družbeno odgovorna Občina, ki zasleduje cilju vključujoča, zdrava, aktivna in na zunaj temelječa družba;
- zagotavljanje ustrezne infrastrukture na področju vzgoje in izobraževanja, porta, kulture, zdravstva, starejših, mladih in drugih ranljivih skupin;
-izboljšanje infrastrukturnih pogojev za izvajanje dejavnosti« s kazalnikom števila investicij;
- kakovostni programi in storitve na področju vzgoje in izobraževanja, športa, kulture, zdravstva, starejših, mladih in drugih ranljivih skupin;
- razvoj mreže dopolnilnih socialno-varstvenih programov nevladnih organizacij in javnih zavodov za zmanjševanje socialnih razlik;
- oblikovanje nadstandardnih javnih storitev;
- v 10ih letih povečati skrb za starejše predvsem na področju preprečevanja socialne izolacije in osamljenosti starejših z vzpostavitvijo ustreznih programov,
Če našteto strnemo, premoženje bo uporabljeno v razvojne namene za doseganje ciljev oskrbe prebivalstva in ohranjanja in ustvarjanja novih delovnih mest, kar je tudi v javnem interesu.
Zaradi zagotovitve razvojnega namena in ustreznih ciljev in s tem uresničitve javnega interesa, bodo poleg siceršnje brezplačne pridobitve samih nepremičnin, v nadaljevanju potrebna še investicijska vlaganja, ki se bodo vsebinsko in vrednostno opredelila v proračunu in NRP leta 2025 in nadaljnjih.
17. Cene in subvencije k storitvi pomoči družini na domu
Občina Ajdovščina ima dva izvajalca pomoči družini na domu, storitev opravljata DSO Ajdovščina in Zavod Pristan. Izvajalca sta uskladila cene izvajanja pomoči na domu v skladu s povišanimi stroški dela in materialnimi stroški izvajanja storitve in občini posredovala predlog za povečanje ekonomske cene izvajanja službe pomoči na domu.
Dom starejših občanov Ajdovščina ima v letu 2024 zaposlenih 6 oskrbovalk, Zavod za socialno oskrbo Pristan pa je ima zaposlenih 10 oskrbovalk. S sklepoma o subvenciji se izvajalcema omeji največje število efektivnih ur, ki jih občina subvencionira v posameznem letu, saj sicer ni mogoče planirati potrebnih sredstev. Domu starejših občanov se glede na število zaposlenih s sklepom omeji število mesečnih ur na 730 ur, Zavodu Pristan pa na 1100 efektivnih ur na mesec. Predlagamo povišanje cen za uporabnike, in sicer tako, da za se 1/3 povišanja stroškovnih cen zviša cena za uporabnike, za ostali 2/3 povišanja cen pa se uskladi subvencija občine. V izračunu je upoštevano tudi pridobljeno sofinanciranje storitve s strani države. Na podlagi vsega navedenega predlagamo povišanje cen za uporabnike za 0,20 € ter nove subvencije k cenam storitve.
18. Soglasja k redni delovni uspešnosti direktorjev javnih zavodov
Prvi odstavek 7. člena Uredbe določa, da se direktorjem v javnih zavodih, javnih agencijah, javnih skladih in drugih osebah javnega prava, del plače za redno delovno uspešnost v okvirih, ki jih določa zakon, izplačuje enkrat letno na podlagi poslovnega poročila, in sicer za redno delovno uspešnost v preteklem letu. Direktorjem/ravnateljem bo redna delovna uspešnost za obdobje od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2023 izplačana v letu 2024, na podlagi poslovnega poročila za leto 2022. Na 12. seji bodo obravnavane redne delovne uspešnosti ravnateljev in direktorjev javnih zavodov – Zavod za šport Ajdovščina, Gasilsko reševalni center Ajdovščina, Lavričeva knjižnica Ajdovščina, Regijska razvojna agencija ROD, Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina.
19. Sklep o odvzemu javnega dobra
Predlaga se odvzem javnega dobra pri treh nepremičninah v k.o. 2392 Ajdovščina, vse so v zasebni rabi oz. taki rabi namenjene in za vse obstoji nadomestni objekt, namenjen javni rabi.
* Vir in fotografija: Občina Ajdovščina