Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteZ relijem v Idriji se je včeraj končala sezona državnega prvenstva. Tudi na zadnji postaji je bil najboljši Rok Turk (Hyundai i20), ki si je že pred idrijsko dirko zagotovil naslov prvaka za sezono 2021. Drugi je bil Italijan Federico Laurencich (Škoda Fabia EVO), tretji pa Nemec Julian Wagner (Opel Corsa rally 4). Dobro so se na dirki odrezali tudi domači dirkači.
Tradicionalno se je sezona slovenskih reli dirk končala v Idriji. In tako kot že zadnjih pet sezon zapored se je naslova najboljšega v državi razveselil domačin Rok Turk. Tokrat v paru s sovoznikom Vilijemom Ošlajšem in v Hyundai-u i20 razreda R5, ki je zagotovo najboljše in najmočnejše vozilo v konkurenci domačih dirkačev. Slavje je popolnoma zasluženo saj je Turkov pristop k dirkam najbolj profesionalen, obenem pa tudi najdražji. V tej sezoni je tako Idrijčan dobil vse domače relije, bodisi v skupni ali pa v slovenski konkurenci. Pred včerajšnjo dirko je zmagal na dirkah v Velenju, Ajdovščini, Železnikih, Novi Gorici ter v Poreču. Na slovenski sceni je tako nepremagljiv že od leta 2017, s petimi naslovi prvaka pa je na lestvici dosedanjih prvakov izenačen z Aleksom Humarjem. Pred njima je s šestimi naslovi le Darko Peljhan. Vsi trije pa doma iz Idrije.
Na zadnjo dirko sezone se je prijavilo 78 posadk, do cilja jih je nato prišlo 58. V ospredju Turk ni imel veliko konkurence, saj je dobil vseh devet »brzincev« in je prednost čez dan le povečeval, že po polovici dirke naskok povečal na minuto, na koncu je ta znašal minuto in 42 sekund. Od slovenskih tekmecev je bil dolgo najbližje veteran Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO IX), ki je bil do sedme HP skupno tretji, potem pa sta ga prehitela Wagner in Rajko Žakelj (peugeot 208 T16). Deseterico so za Žakljem in Peljhanom dopolnili še Mark Škulj (Ford Fiesta rally 4), Aleks Humar (Citroen DS3), Grega Premrl (Peugeot 208 rally 4), Martin Mlinar (Peugeot 208 R2) in Aleš Zrinski (Ford Fiesta R5).
Kar se domačih tekmovalcev tiče je ajdovska publika največ upov polagala v Janka Čebrona in Andreja Kavčiča, saj štartu ni bilo Martina Štucina in Roka Jerkiča. A dirka se je tudi za Čebrona hitro končala. Vsega je bilo konec po okvari na drugi hitrostni preizkušnji. Malce bolj previdno je tokrat odpeljal Jan Medved, ki je imel precej težav v prvih hitrostnih preizkušnjah, ko so bile, zaradi nočnega deževja, ceste še mokre. Na koncu je bilo to dovolj za 13. mesto v generalni uvrstitvi, med slovenskimi vozniki pa dovolj za 11. mesto.
Izjemno napeto je bilo tudi tokrat v Diviziji 1, ki je obenem postregla z napetim bojem za naslov državnega prvaka. Vanj se sicer ni vmešala posadka Primož Kačič - Aljaž Černigoj, a vseeno lahko zanju rečemo, da je bila to ena boljših dirk v sezoni. Končno 17. mesto in četrto mesto v kategoriji je lep zaključek celoletnega truda in odrekanja. V isti konkurenci sta Kristijan Štrancar in Karin Krapež osvojila sedmo mesto, za njima pa so se uvrstile še posadke Blaž Koren - Robert Rupnik (sicer najhitrejša v konkurenci legendarnih Yugo dirkalnikov), Anej Leban - Boštjan Lemut, Mitja Bratina - Luka Kete, Matija Potrata - Marko Nabergoj in Martin Česnik - Kristijan Prelaz.
V Diviziji 3 sta na ciljno rampo kot drugouvrščena zapeljala Miran Fabjan in Grega Žvokelj, tik za njiju pa še Erik in Tim Curk. Številne gledalce, ki so se zbrali ob progi pa sta z atraktivno vožnjo navdušila Grega Kravos in Urban Troha. Legendarna Ford Sierra Cosworth je tokrat zdržala vseh devet etap, končni čas pa je bil dovolj za 32. mesto v skupni razvrstitvi idrijskega relija.
* Naslovna fotografija: Matej Božič