Rally Vipavska dolina 2022: Ko ti jo zagode aprilsko sneženje
Vipavska dolina je bila vse od srede pa do sobote zvečer povsem v znamenju dirkaškega spektakla, relija Vipavska dolina. A tudi v znamenju vremena, ki predvsem v soboto popoldan ni bilo ravno v pomoč organizatorjem, nastopajočim ter predvsem gledalcem. Vseeno pa so številni ljubitelji motošporta prišli na svoj račun, saj so se lahko v živo prepričali, kako se s cestami v okolici Ajdovščine in Vipave spopadajo najboljše evropske posadke. Zmagovalca 11. WithU Rally Vipavska dolina sta postala Rusa Nikolay Gryazin ter Konstantin Aleksandrov.
Za marsikaterega ljubitelja relija, takih je na naših koncih precej, se je 11. WithU Rally Vipavska dolina pričel že v sredo dopoldan. Takrat se je namreč kasnejša ekipa zmagovalne posadke Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov, pojavila na zaviti cesti proti Nanosu in pričela s testiranjem avtomobila. Predvsem za prihajajoči reli na Hrvaškem, a zagotovo tudi z mislijo na ajdovsko – vipavski spektakel. Testiranja vrhunskih tujih posadk, ki na naših cestah niso ravno pogosta, so se nadaljevala tudi v četrtek, ravno tako proti Nanosu ter tudi proti Šmarjam. Pričakovano so privabila kar lepo število ljudi.
A nič v primerjavi s tistim, kar je dirkače in njihove ekipe čakalo v petek zvečer, ko se je v mesto vrnil »Superspecial«. Verjetno ne pretiravamo, če napišemo, da se je v okolico ajdovskega C-3, nagnetlo kakih 15.000 obiskovalcev, pa še več bi jih prišlo, če ne bi oblaki že pričeli groziti s padavinami. A so bili vremenski bogovi v petek še razmeroma v sožitju z organizatorji in večjih težav niso povzročili. Le dirkači so morali na svoje avtomobile namestiti gume za dež.
Fotografija: Jure Makovec
Navdušenje je doseglo vrhunec, ko so se s štarta pognale tiste najhitrejše posadke v najmočnejših avtomobilih. Reli zasedba kot je na slovenskih tleh, v zadnjih 20-ih letih, še nismo videli. Da bo ruska posadka, ki sicer nastopa pod latvijsko zastavo, trd oreh za vso ostalo konkurenco, sta fanta dokazala že v petek, ko sta na kratki preizkušnji postavila daleč najhitrejši čas. Če vas zanima, za štiri kroge okrog poslovno stanovanjskega kompleksa C-3, sta potrebovala štiri minute in tri sekunde. Ne poskušajte tega sami.
Fotografija: Jure Makovec
Posebna zgodba je bil tudi mladi češki zvezdnik Eric Cais, ki ves čas bivanja v naših krajih ni skrival navdušenja nad lepotami Vipavske doline, gostoljubnostjo organizatorja in podporo domačih navijačev. Ter seveda navijačic, ki jim je simpatični Čeh hitro prirasel k srcu. Med drugim si je privoščil še krajši tek po Učni poti ter nato skok v ledeno mrzli Hubelj pri »Jezercih«. Da gre za vrhunsko in profesionalno ekipo gre pa razkriva še ena anekdota. Četrtkovo popoldansko pranje Ford Fieste R5 v eni izmed ajdovskih avtopralnic je namreč povzročilo okvaro motorja. Zato je bil eden izmed mehanikov primoran takoj oditi nazaj na Češko po nov motor. Le ta je bil v petek dopoldan že v Ajdovščini, nekaj ur, bolje rečeno minut, kasneje pa že pod pokrovom dirkalnika.
Na drugi strani je bil ruski voznik in kasnejši zmagovalec Nikolay Gryazin malce bolj zadržan pred ajdovsko publiko, saj mu dogodki v Ukrajini ne prizanašajo. Hitro je bilo jasno, da je v težki situaciji in v še bolj negotovi prihodnosti za nadaljevanje svoje športne kariere. Je pa zato s svojo odprtostjo, domačine in organizatorje navdušil prvi ameriški dirkač na ajdovskih tleh, Sean Johnston. Tretji z letošnjega Monte Carla si je vzel čas prav za vsakogar, ki si je zaželel poklepetati z njim. Žal mu je kasneje sobotni dopoldanski izlet s ceste na HP Bela preprečil nadaljnji boj za zmago na reliju.
Fotografija: Klavdij Blažko
Precej zvezdniškega pridiha je bilo v letošnji izvedbi relija po Vipavski dolini, malce pa so mu ga dodale tudi domače posadke, ki so se zbrale v res velikem številu za slovenske razmere. Mnoge tudi v boljših in novejših vozilih kot lansko sezono. Tako sta se Rok Turk in Marko Grossi na štartu pojavila v zmogljivih Hyundaih i20, razreda R5. Sploh za Grossija, Izolana, ki nastopa za ajdovski klub Ajdovščina Motorsport, je bil to prvi nastop v takšnem avtomobilu, zato je lahko s končnim drugim mestom v razvrstitvi slovenskega prvenstva, še kako zadovoljen. Rok Turk, znova s sovoznico Blanko Kacin, pa je dokazal, da bo tudi letos najverjetneje krojih vrh nacionalnega prvenstva. V konkurenci domačih posadk ima še vedno precej prednosti, tako v kvaliteti vožnje kot tudi v pripravi avtomobila.
Med tiste, ki so izstopali velja dodati še Estonca Roberta Vivresa, tretjega v generalni uvrstitvi, a s precej šibkejšo Ford Fiesto, razreda R3. Mladenič bo v prihodnjih letih, verjetno podobno kot tudi Gryazin in Cais, zagotovo med tistimi, ki bodo krojili vrh svetovnega prvenstva v reliju. Izstopale pa so tudi domače posadke, predvsem tiste iz občin Ajdovščina in Vipava. Na štartu se jih je pojavilo res precej, nekatere tudi nove, nekatere pa v boljših in novejših avtomobilih. Prav vsaka pa s svojimi cilji in pričakovanji. In s številnimi navijači ob progi. Zagotovo velja v prvi vrsti omeniti Martina Štucina, ki je bil s sovoznikom Robertom Štokljem, enajsti v generalni razvrstitvi ter drugi v svoji kategoriji. »Kot organizator sem zelo zadovoljen z dirko, mislim, da smo res potrudili s pripravo prireditve, žal pa nam vreme ni šlo ravno na roko. Srčno sem si želel, da bi bilo drugače, a po drugi strani smo po najboljših močeh dirko izpeljali do konca. Kot voznik pa sem super zadovoljen, vesel, da sem se vrnil nazaj na stare tračnice. Nisem imel nobenih predsodkov do vožnje, a takšnega rezultata nisem pričakoval, nastop je bil bolj v smislu testiranja avtomobila.«
Rezultatsko sta dve mesti za Štucinom reli zaključila Janko Čebron in Andrej Kavčič, Aljaž Bratož ter Rok Gomizelj, pa sta bila s 23. mestom, tretja najhitrejša domača posadka. Rezultate vseh ostalih pa najdete na tej povezavi.
O ostalem pa ne gre preveč zgubljati besed. Pravzaprav je bilo vse od sobotnega popoldneva naprej v znamenju vremena. Nedeljski pogled na sončni a zasnežen Čaven je razkril vse. Na prvem mestu je zagotovo varnost nastopajočih in gledalcev zato so bile vse odločitve organizatorjev pravilne. Tradicionalnih sobotnih piknikov in ostalih rajanj tokrat ni bilo, a bo morda že čez leto dni popolnoma drugače. Narava dobro in pošteno delo vedno prej ali slej nagradi. Prva priložnost za Klub Ajdovščina Motorsport bo že v začetku jeseni, ko bodo dekleta in fantje znova zavihali rokave in pripravili prvo Gorsko hitrostno preizkušnjo Podnanos. Srečno! In hvala za ves trud ob pripravi 11. WithU relija Vipavska dolina.
Fotografija: Alen Milavec
Kdor si želi še več vtisov z letošnjega relija po Vipavski dolini pa naj odpre kakšnega izmed profilov na socialnih omrežjih, ki danes ponujajo nešteto takšnih drugačnih objav, povezanih z relijem. Težko boste našli še kakšen dogodek v najlepši dolini, ki pusti toliko sledi na Facebooku, Instagramu, Twiterju, Snapchatu, TikToku in še kje drugje.